Person:
ÖZDEMİR, LUTFİ

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Organizational Units

Job Title

Last Name

ÖZDEMİR

First Name

LUTFİ

Name

Search Results

Now showing 1 - 10 of 13
  • PublicationOpen Access
    Baski mürekkepleri temel terimlerinin tanımlanması
    (2022-01-01) ÖZDEMİR, LUTFİ; URAL, ELİF; OKTAV, MEHMET; ACAR BÜYÜKPEHLİVAN, GÜLHAN; ACAR BÜYÜKPEHLİVAN G., OKTAV M., ÖZDEMİR L., URAL E.
    Basım sektöründe kullanılan iki temel baskı altı malzemesi, çeşitli türdeki kağıt/kartonlar ve mürekkeplerdir. Matbaa mürekkepleri; bir görselin baskı kalıbı aracılıyla baskı malzemesi üzerine taşınmasını sağlayan renkli, sıvı ya da yarı katı haldeki maddelerdir. Baskı mürekkeplerinin fiziksel ve kimyasal olarak farklı türde yüzlerce çeşidi vardır. Dokusu ve şekli ne olursa olsun; kağıt, plastik, metal, cam ve tekstillerin renklendirilmesinde ve yüzeylerinde görüntü oluşturulması için kullanılabilir. Baskı mürekkepleri, basıldıkları malzeme yüzeyine çok ince bir tabaka halinde uygulanır ve baskı sisteminin çeşidine bağlı olarak 5 ila 125 μm kalınlığa sahip olabilir. Mürekkebin görsel teknik özellikleri üç ana faktöre bağlıdır. Bunlar rengi, şeffaflığı ve parlaklığıdır. Mürekkep ile ilgili tüm unsurlar mürekkebin teknik özelliklerine ve basılabilirlik parametrelerine doğrudan etki eder. Ancak bu teknik terimlerin ne ifade ettiğinin iyi bilinmesi, mürekkebin optimum kullanımı ve tüm paydaşlar arasındaki sözlü ve yazılı teknik iletişim için önemli ve gereklidir. Bu çalışmada, baskı mürekkebine ait temel altı terim olan, renk, parlaklık, opaklık, ışık haslığı, yapışkanlık, viskozite terimlerinin Türkçe açıklamaları ve kullanımları, ayrıntılı olarak ortaya konulmuştur. Açıklamalar, basım teknolojilerinde üretim yapan teknik insanların, öğrencilerin ve araştırmacıların anlayacağı ortak teknik ifadelerle yapılmıştır.
  • Publication
    Tasarım ve Baskı Süreçleri
    (Sonçağ Akademi, 2022-01-01) URAL, ELİF; ÖZDEMİR, LUTFİ; ÖZOMAY, ZAFER; URAL E., ÖZDEMİR L., ÖZOMAY Z.
  • PublicationOpen Access
    Farklı Sektördeki Ambalajların Tasarımındaki Renklerin Tüketici Tercihlerine Etkisinin İncelenmesi
    (2016-12-28) ÖZDEMİR, LUTFİ; URAL, ELİF; ÖZOMAY, ZAFER; ÖZAKHUN, ŞÜKRÜ CEM; ÖZDEMİR L., URAL E., ÖZOMAY Z., ÖZAKHUN Ş. C.
    Basic functions of the packaging; transporting, protecting and introducing a product. Packaging is a very important fact in today’s increasingly competitive./increased competition. For the sale of packaged products. In addition to the structural features as well as visual attention needs to be supplemented with attractive and creative ideas. Product that ready for sale, should have convincing features to the consumer. Today, packages look like each other in terms of graphic design. These similarities, complicates the selection of product by consumer. The most important impact on the consumer of packaging design; the color of the packaging. Color represent; product’s brand value, identity and reflect the character of the determined image visually. Also; color is the most important tool to separate a product and packaging from each other. In this project; consumers purchasing reactions to packagings color ,tested according to these different industries; delicatessen, cleaning product, food, etc. In this project, for achieving general results ‘’descriptive scanning model’’is used. In the research; there are 40 woman and 30 men, totally 70 people. Researchers prepared a questionnaire that includes 47 question. In the analysis of data, percentages and frequency values are given for each item and cross tables were applied. The obtained data have been determinated according to the criteria representing the consumer profile. Obtained datas from test evaluated and shared.
  • PublicationOpen Access
    Dijital fotoğrafçılıkta ISO değeri değişiminin renk evrenleri ve delta E (ΔE) değerleri üzerine etkisinin belirlenmesi
    (2022-02-01) ÖZDEMİR, LUTFİ; ACAR BÜYÜKPEHLİVAN, GÜLHAN; ÖZDEMİR L., ACAR BÜYÜKPEHLİVAN G.
    Geleneksel fotoğraf makinelerinde görüntü kimyasal yapıya sahip film yüzeyine aktarılırken, dijital fotoğraf makinelerinde ise görüntü, piksel mantığı ile çalışan algılayıcı üzerine aktarılmaktadır. Bu dönüşüm aşamasında konvansiyonel makinelerde filmde bulunan gümüş halojenürlere bağlı olarak ışık duyarlılığının gösterildiği DIN/ASA değeri tanımlanırken, dijital kullanımda ise DIN/ASA değerinin yerine, sensörün ışığa duyarlılığı olarak tanımlanan ISO değeri kullanılmaktadır. Fotoğraf çekiminde kullanılan ayarlar diyafram, obtüratör, white balance (beyaz ayarı) ve ISO’dur. Işık miktarının az olduğu ortamlarda, yüksek ISO değerleri kullanılmaktadır. Fakat yüksek ISO değerlerinin kullanılması fotoğrafta gürültü (noise) hatasını beraberinde getirmektedir. Bu durum özellikle ışık miktarının az olduğu müze, saray gibi kapalı alan çekimlerinde, orijinale yakın renk değerlerine sahip fotoğrafların elde edilmesinde problem olarak ortaya çıkar. Ayrıca, çekilen fotoğrafların hem dijital ortamlarda kullanılması için hem de basılabilmesi için renk evrenlerinin mümkün olduğunca geniş olması beklenir. Bu çalışmada, farklı ISO değerlerinin (100, 200, 400 ve 800), fotoğraf kalitesini nasıl etkilediği araştırılmıştır. Çalışma sonucunda, çekimi gerçekleştirilen fotoğrafların renklerinin ISO değerine bağlı olarak orijinal üzerindeki renklerden uzaklık değerleri (ΔE) belirlenmiş, ISO değerinin değişimine bağlı olarak ΔE değerinin de değiştiği tespit edilmiştir. Özellikle, ışığın az olduğu ortamlarda, daha geniş renk evreni ve doğru renk elde edilmesini sağlayan ISO değerleri ve doğru ISO ayarlarının nasıl kullanılması gerektiği konusunda katkı sağlayıcı tavsiyelerde bulunulmuştur. Ayrıca yapılan çalışmada, “fotoğrafta eşdeğerlik teorisi” renk evrenleri hesaplanarak kanıtlamıştır.
  • Publication
    Karton Ambalaj Üretimine Destek Sağlayan Elektronik Bilgi Ağının Taranması
    (2001-06-30) ÖZDEMİR, LUTFİ; URAL, ELİF; ACAR BÜYÜKPEHLİVAN, GÜLHAN; ZELZELE, ÖMER BÜNYAMİN; ZELZELE Ö. B., ACAR BÜYÜKPEHLİVAN G., ÖZDEMİR L., URAL E.
    Carton packagings are graplıical produets vvhich have important effects in inereasing sales and marketing vvith related to design quality and in improving company image, together vvith their carrying and proteeting duties. Hovvever, these are not short term designs like commercial or nevvspaper notices. Many produets keep their design of packagiııg vvithout changing for years. Tlıis is essential for many produets. This kind of produets vvith the design ehanges in packaging is not attraetive for the consumer or they produce conflicts in terms of their safety. Finally, the sales and marketing ehance gets dovvn and llıe company image is badly affeeted. In the present study; samples vvere selected from the most affeeted type of produets in these conditions and the differences betvveen the samples printed in the past and in llıe preseni vvere compared and the general ehanges establislıed. As a result, llıe polential causes and results of ehanges or deformations related to llıe time and the technique used vvere examined and the precautions to be laken vvere presenied.
  • Publication
    Portable document format'ın yapısıve matbaa sektörüne getirmiş olduğu yenilikler
    (2002-12-30) ÖZDEMİR, LUTFİ; ZELZELE, ÖMER BÜNYAMİN; ACAR BÜYÜKPEHLİVAN, GÜLHAN; ÖZDEMİR L., ACAR BÜYÜKPEHLİVAN G., ZELZELE Ö. B.
  • Publication
    Ambalaj tasarımında tüketicilerin renk tercihleri ve tercih nedenleri
    (EĞİTİM YAYINEVİ, 2021-01-01) URAL, ELİF; ÖZOMAY, ZAFER; ÖZDEMİR, LUTFİ; URAL E., ÖZOMAY Z., ÖZDEMİR L.
    Birinci bölümde; modern köle olarak yapay zekâyı okumak, ikinci bölümde; insan kaynakları yönetiminde yapay zekâ kullanımı, üçüncü bölümde; teknolojik distopiden bugünün simülasyon evrenine bir okuma, dördüncü bölümde; işletme biliminde yeni bir fenomen: dijital işletme, beşinci bölümde; işgücü piyasası temel göstergeleri bakımından G20 üyelerinin kümeleme analiziyle sınıflanması, altıncı bölümde; toplum yararına programının kamuda istihdam bağlamında değerlendirilmesi: Bitlis ili örneği, yedinci bölümde; Türkiye’de yolcu taşımacılığının dağılımı ve eğilimleri, sekizinci bölümde; örgütsel doğaçlama, dokuzuncu bölümde; sağlık hizmetlerinde ekonomik değerlendirme teknikleri, onuncu bölümde; eksik sözleşme teorisi üzerine, on birinci bölümde; lojistik sektöründe elektronik ticaretin covid 19 salgın sonrası gelişimi, on ikinci bölümde; liderlik tarzlarının çalışan performansına etkisinde iş tatminin aracı rolü, on üçüncü bölümde; Avrupa Birliği ve Türkiye’nin Maastricht kriterleri bağlamında durum değerlendirmesi, on dördüncü bölümde; kurumsal iktisat yaklaşımıyla gelir dağılımı eşitsizliğine bakış, on beşinci bölümde; muhasebe eğitiminde uzaktan öğretim sisteminin öğrenci beklentilerini karşılama düzeyi üzerine bir araştırma, on altıncı bölümde; Giresun Dereli İlçesi Geğrez Havzası Cem Ritüelleri ve Müzik Pratiklerinin Kültürel Belleğin Oluşumunda ve Aktarımındaki Rolü, on yedinci bölümde; ekonomik özgürlükler ve gelir düzeyi ilişkisinin analizi: farklı bir yaklaşım, on sekizinci bölümde; ulusaşırı siyasetin jeopolitik konumu üzerine temel kavramlar, on dokuzuncu bölümde; imalat sanayi ve ticaret işletmeleri yöneticilerinin iş etiği tutumlarının bireysel ve örgütsel düzeydeki demografik faktörlerle ilişkisi, yirminci bölümde; Kırklareli işgücü piyasasının değerlendirilmesi, yirmi birinci bölümde; profesyonel değere katkısı bağlamında uygulama birimlerinin iletişim eğitimindeki rolü: gazete erü örneği, yirmi ikinci bölümde; ambalaj tasarımında tüketicilerin renk tercihleri ve tercih nedenleri, yirmi üçüncü bölümde; yeni medyada gözetim ve büyük veri, yirmi dördüncü bölümde; tv dizilerinde ideoloji: “bizimkiler” örneği, yirmi beşinci bölümde; kurumsal kimliğin inşasında marka iletişimi yolculuğu ve adımları ve son olarak yirmi altıncı bölümde ise; çeviri ve adaptasyon faaliyetlerinden sonra modern Arap edebiyatında ele alınan konular ele alınmış ve hazırlanmıştır. Bu kitabın hazırlanmasında emeği geçen tüm yazarlara ve hakem kurulu üyelerine sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.
  • Publication
    CTP Sistemlerinde Banyosuz ve Kimyasalsız Kalıp Teknolojilerine Geçiş
    (2007-12-25) ZELZELE, ÖMER BÜNYAMİN; ÖZDEMİR, LUTFİ; ACAR BÜYÜKPEHLİVAN, GÜLHAN; ZELZELE Ö. B., ACAR BÜYÜKPEHLİVAN G., ÖZDEMİR L.
  • Publication
    Matbaacılıkta Kağıt-Karton Su Yönü ve Önemi
    (EĞİTİM YAYINEVİ, 2022-01-01) ÖZDEMİR, LUTFİ; URAL, ELİF; ÖZDEMİR L., URAL E.
  • Publication
    Tasarımda baskı süreçleri
    (Sonçağ Yayıncılık Matbaacılık, 2022-01-01) URAL, ELİF; ÖZDEMİR, LUTFİ; ÖZOMAY, ZAFER; URAL E., ÖZDEMİR L., ÖZOMAY Z.