Person:
POLAT, ÖZGÜL

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Organizational Units

Job Title

Last Name

POLAT

First Name

ÖZGÜL

Name

Search Results

Now showing 1 - 10 of 31
  • PublicationOpen Access
    Okul öncesi dönem çocuklarının liderlik becerilerinin yordayıcısı olarak ebeveynlerinin bilinçli farkındalık düzeyleri
    (2021-12-01) POLAT, ÖZGÜL; POLAT Ö., ÖZBEK AYAZ C.
    Araştırmada, okul öncesi dönem çocuklarının ebeveynlerinin bilinçli farkındalık düzeyleri ile çocuklarının liderlik becerileri arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu doğrultuda öncelikle okul öncesi dönem çocuklarının ebeveynlerinin bilinçli farkındalık düzeyleri ile çocukların liderlik becerileri arasında anlamlı ilişki olup olmadığına bakılmış, sonrasında ise ebeveynlerin bilinçli farkındalık düzeylerinin, çocukların liderlik becerilerinin anlamlı bir yordayıcısı olup olmadığı incelenmiştir. Araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılarak yürütülen araştırmanın çalışma grubu basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilen ve okul öncesi eğitim kurumlarında öğrenim gören beş altı yaş grubundaki 313 öğrencinin 313 ebeveyni ve bu öğrencilerin sınıflarında görev yapan öğretmenlerden oluşmaktadır. Veriler Ebeveynlikte Bilinçli Farkındalık Ölçeği (MIPQ) ve Erken Çocukluk Dönemi Liderlik Ölçeği (EÇDLÖ) aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma sonucunda bilinçli farkındalıklı ebeveynliğin çocukların liderlik becerileri ile yüksek düzeyde ilişkili olduğu ve bilinçli farkındalıklı ebeveyn becerilerinin çocukların liderlik becerilerinin yordayıcısı olduğu bulunmuştur.
  • Publication
    Çevrim içi uzaktan okul öncesi eğitimde okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri
    (NOBEL YAYINLARI, 2021-01-01) POLAT, ÖZGÜL; POLAT Ö.; Alisinanoğlu, Fatma
    Okul öncesi eğitim döneminde çevrim içi uzaktan eğitimin gelecek için de bir destek mekanizması oluşturabilmesi için bu yolla sürdürülen eğitimin, nitelikli bir biçimde tüm gelişim alanlarına hitap edecek şekilde nasıl gerçekleştirilebileceği meselesi üzerinde durulmasına ihtiyaç vardır. Böylelikle, belki de yeni dünya düzeninde zorunluluk ile başlayan bu sürecin sonucunda, gelecek için bir alternatif ya da mevcut eğitim sistemine bir destek mekanizması sunulabilecektir. Bu kitabı ilerleyen yıllarda okuyan okuyucular, belki de pandemi ile başlamış olan bu yeni sürecin mevcut eğitim sistemine ek bir destek mekanizması olarak kullanıldığı zamanlarda yaşıyor olacaklardır. Okul öncesi eğitim döneminde görev alan öğretmenlerin, temel becerileri olan planlama, öğrenim süreci, sınıf yönetimi, iletişim ve aile katılımı konularında, okul öncesi dönemde çevrim içi uzaktan eğitimin nitelikli bir biçimde sürdürülebilmesi için desteklenmeleri gerekmektedir. Bu kitap, okul öncesi öğretmenlerine ve öğretmen adaylarına yönelik hazırlanmış olup 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı’nda yer alan tüm gelişim ve etkinlik alanlarında çevrim içi uzaktan eğitimin nasıl gerçekleştirilebileceğine yönelik teorik ve pratik bilgilerin harmanlanması ile oluşturulmuş bir kılavuz niteliği taşımaktadır.
  • PublicationOpen Access
    Okul öncesi öğretmenlerinin çocukluk çağındaki olumlu yaşantıları ve örgütsel kimlik algıları
    (2022-06-01) POLAT, ÖZGÜL; POLAT Ö., AYDIN E.
    Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin çocukluk çağı olumlu yaşantıları ile örgütsel kimlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan araştırmaya 2020-21 eğitim öğretim yılında resmi ve özel okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapmakta olan 202 okul öncesi öğretmeni katılım göstermiştir. Araştırmanın verileri Olumlu Çocukluk Yaşantıları Ölçeği ve Öğretmen Örgütsel Kimlik Algısı Ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Çocukluk çağı olumlu yaşantılar ölçeği puanları ile öğretmenlerin yaşı, öğrenim düzeyi ve çalıştıkları okul türü arasında anlamlı bir farklılık olmadığı; öğretmenlerin örgütsel kimlik algıları ile yaş, öğrenim düzeyi ve okul türü arasında anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin örgütsel kimlik algıları ve çocukluk çağı olumlu yaşantıları arasında orta derecede, pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır. Mevcut araştırma olumlu çocukluk deneyimlerinin yetişkinlik dönemi örgütsel kimlik algısı ile ilişkisini açığa çıkarması açısından önem taşımaktadır
  • PublicationOpen Access
    Analysis of the effect of mind mapping activities on the acquisition of values of 60-72 month-old children
    (2021-12-01) POLAT, ÖZGÜL; POLAT Ö., AYDIN E.
    The aim of this research is to analyse the effect of mind mapping activities on the acquisition of respect, responsibility, honesty, collaboration, sharing, friendship and courage values of 60-72-month-old children. The research was conducted with 30 children who received education in two separate classes of a preschool in İstanbul, Turkey. A 16-week teaching programme was carried out with the experimental and control groups using the what, where, why, when, who, how method in Turkish, drama, arts, preparation for reading and writing, music and plays and movement as integrated activities based on the teaching of values. In addition to the activities, mind mapping was carried out with the experimental group as part of the teaching of values. According to the results of the analysis, the post-test scores of the experimental group were significantly higher than those of the control group. In addition, a significant increase in the values acquired for both the experimental and control groups were determined.
  • Publication
    Türkiye
    (PEGEM AKADEMİ, 2021-01-01) POLAT, ÖZGÜL; OKTAY A., POLAT Ö.
  • PublicationOpen Access
    60-72 aylık çocukların bilimsel süreç becerilerine Stem-A etkinliklerinin etkisinin incelenmesi
    (2022-10-01) POLAT, ÖZGÜL; POLAT Ö., KALYONCU T.
    Bu araştırmada, 60-72 aylık çocukların bilimsel süreç becerilerine STEM-A etkinliklerinin etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen STEM-A Etkinlik Paketi bilimsel süreç becerilerinden temel, nedensel ve deneysel becerileri ele alan bütünleştirilmiş, disiplinler arası 20 adet etkinlikten oluşmaktadır. Araştırma gerçek deneme modellerinden ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılarak tasarlanmıştır. İstanbul’da bulunan özel bir okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 5’i deney (1 kız 4 erkek), 5’i kontrol grubu (2 kız 3 erkek) olmak üzere toplam 10 çocuk araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Veriler, 10 hafta süresince uygulanan STEM-A Etkinlik Paketi uygulamasından önce ve sonra araştırmacı tarafından 60-72 aylık çocuklara birebir uygulanan Bilimsel Süreç Becerileri Testi ile toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre 60-72 aylık çocuklara uygulanan STEMA Etkinlik Paketinin çocukların bilimsel süreç becerileri üzerinde pozitif yönlü etkisi olduğu ortaya çıkmıştır
  • Publication
    Erken Çocukluk Döneminde Yabancı Dil Öğretimi
    (Pegem Yayınevi, 2022-01-01) POLAT, ÖZGÜL; POLAT Ö., ÖCAL DÖRTERLER S.
    Dünyadaki teknolojik, kültürel, askeri, eğitim ve sağlık gibi birçok alandaki gelişmeleri yakından takip edebilmek adına ülkemizin yabancı dil yetkinliğinin artması son derece önemlidir. Bu da okullarımızdaki “yabancı dil eğitiminin kalitesi” ile doğrudan alakalıdır. Bundan dolayıdır ki, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yabancı dil eğitimine verilen önem artırılmış ve yabancı dil eğitimi 2. sınıftan itibaren programa yerleştirilmiştir. Bundan dolayı, gerek ilkokul kademesinde (2., 3., ve 4. sınıflar) gerekse ortaöğretim kademesinde (5., 6., 7. ve 8. sınıflar) yabancı dil eğitimi resmi müfredatta mevcut olup, bu kademelerde eğitim alan öğrencilerimizin kaliteli bir dil eğitimi almaları sağlanmaktadır. İlköğretim kademesindeki öğrenciler yaşlarından ve gelişimsel süreçlerinden dolayı diğer kademedeki öğrencilerden (özellikle lise ve üniversite) ayrılır ve bundan dolayıdır ki bu öğrencilere farklı bir yabancı dil eğitim süreci uygulanmalıdır. Bütün bunları göz önüne aldığımızda kitabımızda öncelikle çocukların öğrenme özellikleri ve bunların ışığında yapılması gereken yabancı dil öğretim yöntemleri, anadil ve ikinci dil edinim süreçlerindeki çocukların özellikleri, yabancı dil öğretiminde kullanılan yaklaşım, yöntem ve teknikler, dört ayrı dil becerisinin (okuma, yazma, dinleme, konuşma) çocuklara nasıl öğretilebileceği ve bunların değerlendirmeleri, çocukların kelime ve dilbilgisi öğrenimlerinin nasıl yapılması gerektiği ve değerlendirmeleri, teknolojinin çocuklara dil öğretiminde nasıl kullanılması gerektiği, çocuklara dil öğretiminde hazırlanabilecek dijital materyaller, çocuklara yabancı dil öğretiminde dikkat edilmesi gereken sınıf yönetimi uygulamaları, çocuklardaki yabancı dil öğrenimi kaygısı ve son olarak da farklı ülkelerdeki yabancı dil uygulamaları alanında uzman hoca ve akademisyenler tarafından ivedilikle kaleme alınmış ve bu bilgiler okuyucuya sunulmuştur. Kitapta, sadece teorik bilgiler değil aynı zamanda pratik uygulamalara yer veren etkinlik örnekleri ve teorinin pratikte de en başarılı şekilde nasıl uygulanacağına dair örneklerine yer verilmiştir. Kitabımız ilköğretim ve ortaöğretim kademesinde aktif olarak görev yapan öğretmenlerin yanı sıra üniversitelerde “İngilizce Öğretmenliği” bölümünde okuyan “Teaching English to Young Learners” (Genç Öğrencilere İngilizce Öğretimi) dersi alan öğretmen adayları ve “Sınıf Öğretmenliği” bölümünde olup “İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi” dersi alan öğretmen adaylarına ayrıca çok faydalı olacaktır. Bunların yanı sıra, yabancı dil öğretim sürecindeki çocuklara yardımcı olmak isteyen aile bireyleri ve çocuk eğitimine gönül veren ve ilgi duyan herkes de bu kitabı son derece faydalı bulacaktır.