Person:
POLAT, ÖZGÜL

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Organizational Units

Job Title

Last Name

POLAT

First Name

ÖZGÜL

Name

Search Results

Now showing 1 - 10 of 36
  • PublicationOpen Access
    Okul öncesi dönem çocuklarının liderlik becerilerinin yordayıcısı olarak ebeveynlerinin bilinçli farkındalık düzeyleri
    (2021-12-01) POLAT, ÖZGÜL; POLAT Ö., ÖZBEK AYAZ C.
    Araştırmada, okul öncesi dönem çocuklarının ebeveynlerinin bilinçli farkındalık düzeyleri ile çocuklarının liderlik becerileri arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu doğrultuda öncelikle okul öncesi dönem çocuklarının ebeveynlerinin bilinçli farkındalık düzeyleri ile çocukların liderlik becerileri arasında anlamlı ilişki olup olmadığına bakılmış, sonrasında ise ebeveynlerin bilinçli farkındalık düzeylerinin, çocukların liderlik becerilerinin anlamlı bir yordayıcısı olup olmadığı incelenmiştir. Araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılarak yürütülen araştırmanın çalışma grubu basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilen ve okul öncesi eğitim kurumlarında öğrenim gören beş altı yaş grubundaki 313 öğrencinin 313 ebeveyni ve bu öğrencilerin sınıflarında görev yapan öğretmenlerden oluşmaktadır. Veriler Ebeveynlikte Bilinçli Farkındalık Ölçeği (MIPQ) ve Erken Çocukluk Dönemi Liderlik Ölçeği (EÇDLÖ) aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma sonucunda bilinçli farkındalıklı ebeveynliğin çocukların liderlik becerileri ile yüksek düzeyde ilişkili olduğu ve bilinçli farkındalıklı ebeveyn becerilerinin çocukların liderlik becerilerinin yordayıcısı olduğu bulunmuştur.
  • Publication
    Çevrim içi uzaktan okul öncesi eğitimde okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri
    (NOBEL YAYINLARI, 2021-01-01) POLAT, ÖZGÜL; POLAT Ö.; Alisinanoğlu, Fatma
    Okul öncesi eğitim döneminde çevrim içi uzaktan eğitimin gelecek için de bir destek mekanizması oluşturabilmesi için bu yolla sürdürülen eğitimin, nitelikli bir biçimde tüm gelişim alanlarına hitap edecek şekilde nasıl gerçekleştirilebileceği meselesi üzerinde durulmasına ihtiyaç vardır. Böylelikle, belki de yeni dünya düzeninde zorunluluk ile başlayan bu sürecin sonucunda, gelecek için bir alternatif ya da mevcut eğitim sistemine bir destek mekanizması sunulabilecektir. Bu kitabı ilerleyen yıllarda okuyan okuyucular, belki de pandemi ile başlamış olan bu yeni sürecin mevcut eğitim sistemine ek bir destek mekanizması olarak kullanıldığı zamanlarda yaşıyor olacaklardır. Okul öncesi eğitim döneminde görev alan öğretmenlerin, temel becerileri olan planlama, öğrenim süreci, sınıf yönetimi, iletişim ve aile katılımı konularında, okul öncesi dönemde çevrim içi uzaktan eğitimin nitelikli bir biçimde sürdürülebilmesi için desteklenmeleri gerekmektedir. Bu kitap, okul öncesi öğretmenlerine ve öğretmen adaylarına yönelik hazırlanmış olup 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı’nda yer alan tüm gelişim ve etkinlik alanlarında çevrim içi uzaktan eğitimin nasıl gerçekleştirilebileceğine yönelik teorik ve pratik bilgilerin harmanlanması ile oluşturulmuş bir kılavuz niteliği taşımaktadır.
  • PublicationOpen Access
    Okul öncesi öğretmenlerinin çocukluk çağındaki olumlu yaşantıları ve örgütsel kimlik algıları
    (2022-06-01) POLAT, ÖZGÜL; POLAT Ö., AYDIN E.
    Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin çocukluk çağı olumlu yaşantıları ile örgütsel kimlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan araştırmaya 2020-21 eğitim öğretim yılında resmi ve özel okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapmakta olan 202 okul öncesi öğretmeni katılım göstermiştir. Araştırmanın verileri Olumlu Çocukluk Yaşantıları Ölçeği ve Öğretmen Örgütsel Kimlik Algısı Ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Çocukluk çağı olumlu yaşantılar ölçeği puanları ile öğretmenlerin yaşı, öğrenim düzeyi ve çalıştıkları okul türü arasında anlamlı bir farklılık olmadığı; öğretmenlerin örgütsel kimlik algıları ile yaş, öğrenim düzeyi ve okul türü arasında anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin örgütsel kimlik algıları ve çocukluk çağı olumlu yaşantıları arasında orta derecede, pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır. Mevcut araştırma olumlu çocukluk deneyimlerinin yetişkinlik dönemi örgütsel kimlik algısı ile ilişkisini açığa çıkarması açısından önem taşımaktadır
  • Publication
    The Effects of Turkish Parents' Child Rearing Behavior on School Readiness
    (SAGE Publications Ltd, 2010) POLAT, ÖZGÜL; Polat Ö.
    This study was conducted to evaluate the effects of parents' child rearing behavior on school readiness of 5–6 year-old children in terms of socio-emotional development. The study sample consisted of 300 preschool children at 5, 5.5, and 6 years of age. The results revealed that parents' behaviour with regard to the following activities all have a positive impact on school readiness in terms of socio-emotional dimension: reading books to children, joining in playing games with them, visiting movies and theatres, engaging in family conversations, giving responsibilities to their children with regular following up of these responsibilities, agreeing rules together, and fair use of reward and punishment in child rearing to change behaviors. © 2010 A B Academic Publishers Printed in Great Britain.
  • PublicationOpen Access
    Analysis of the effect of mind mapping activities on the acquisition of values of 60-72 month-old children
    (2021-12-01) POLAT, ÖZGÜL; POLAT Ö., AYDIN E.
    The aim of this research is to analyse the effect of mind mapping activities on the acquisition of respect, responsibility, honesty, collaboration, sharing, friendship and courage values of 60-72-month-old children. The research was conducted with 30 children who received education in two separate classes of a preschool in İstanbul, Turkey. A 16-week teaching programme was carried out with the experimental and control groups using the what, where, why, when, who, how method in Turkish, drama, arts, preparation for reading and writing, music and plays and movement as integrated activities based on the teaching of values. In addition to the activities, mind mapping was carried out with the experimental group as part of the teaching of values. According to the results of the analysis, the post-test scores of the experimental group were significantly higher than those of the control group. In addition, a significant increase in the values acquired for both the experimental and control groups were determined.
  • Publication
    The relation between parental involvement and school readiness: the mediating role of preschoolers' self-regulation skills
    (ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD) POLAT, ÖZGÜL; Polat, Ozgul; Bayindir, Dilan
    This study investigates the relations between school readiness and self-regulation skills of preschool children and parental involvement towards education of their preschool children. More specifically, we focused on the mediation role of preschoolers' self-regulation skills on the relation between parental involvement and school readiness. The sample of the study includes 277 children, their parents (both mothers and fathers) and preschool teachers. Structural equation model was used to test the model. It is shown that the parental involvement and self-regulation skills are significantly related to children's school readiness. We also examined if self-regulation mediated the relation between parental involvement and school readiness and observed that the indirect effect of self-regulation skills from parental involvement to school readiness was not significant.