Person:
KAMARAJ, IŞIK

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Organizational Units

Job Title

Last Name

KAMARAJ

First Name

IŞIK

Name

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Publication
    DEHB'de eğitici drama etkinlikleri
    (2022-04-14) KAMARAJ, IŞIK; Kamaraj I.
  • Publication
    Öğrenme ortamı olarak müzeler
    (2022-03-26) KAMARAJ, IŞIK; Kamaraj I.
  • PublicationOpen Access
    Öğrenme ortamından deneyim ortamına dönüşen müzeler
    (2023-06-01) KAMARAJ, IŞIK; Kamaraj I.
    Öğrenme ortamı olarak kabul edilen müzelerin, yeniden düşünülerek hizmet verdiği gruplardan çocuk ziyaretçiler için deneyim ortamına dönüştüğü ifade edilmektedir. Bu dönüşümün nedenlerine bakıldığında; değişen müze tanımı ile birlikte çocuk ziyaretçiler ile ilgili yapılan araştırmalarda müzelerin deneyim ortamı olarak tanınmasına yönelik bir bakış açısının yer almaya başladığı görülmektedir. Müzeler, öğrenme ortamından deneyim ortamına dönüşürken; çocuk ziyaretçiler için alanlar (galeri, oyun/öğrenme alanı gibi) hazırlamalarının, çocukları yetkin sosyal aktörler olarak kabul etmelerinin, mekânsal tasarım süreçlerinde çocukların görüşlerine başvurmalarının, kendi ortamlarını çocuklar için hazırlamalarının, çocukların öğrenme deneyimlerinin anlamının farkına varmalarının yanı sıra çocuk ve yetişkinler için açık uçlu/yapılandırılmamış deneyimin ve çocuklar için keşfederek öğrenmenin öneminin farkında olmaları ile çocuk dostu ortam kavramını desteklemeyi sürdürdükleri anlaşılmaktadır. Müzelerin öğrenme ortamından deneyim ortamına dönüşümü ile ilgili hazırlanan bu çalışmada, konu ile ilgili yapılan araştırmalara ve çocuk dostu uygulamalara yer verilmiştir.