Person:
AKMANSOY, ŞÜKRÜ CAN

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Organizational Units

Job Title

Last Name

AKMANSOY

First Name

ŞÜKRÜ CAN

Name

Search Results

Now showing 1 - 10 of 11
  • Publication
    Diş Hekimliği Eğitimi İçin Derste Teknoloji Kullanımına Yönelik Eğilim Ölçeği’nin Validasyonu
    (2022-06-04) AKMANSOY, ŞÜKRÜ CAN; KİTAPÇI, OKAN CEM; ŞİŞMAN KİTAPÇI, NUR; Akmansoy Ş. C., Çandereli Z. Ö., Beyhan T. E., Aksoy B., Kalender H., Sırma N. S., Kitapçı O. C., Şişman Kitapçı N., Yay M., Karaçaylı Ü., et al.
    Giriş: Bu çalışmanın amacı, Uzaktan Eğitimde (UE) Derste Teknoloji Kullanımına Yönelik Eğilim Ölçeği’nin geçerlilik ve güvenilirliğini yapmaktır.Gereç ve Yöntem: Bu kesitsel çalışmaya 608 diş hekimliği öğrencisi (K/E: 405/203) dahil edilmiştir. COVID-19 salgınında Uzaktan Eğitim (UE) sırasında elektronik anket (E-anket) kullanılarak veriler toplanmıştır. E-anket, Derste Teknoloji Kullanımına Yönelik Eğilim Ölçeği’ni (DTKEÖ) ve UE’in mesleki gelişim üzerindeki etkilerine ilişkin soruları içermektedir. Maddeler 5’li Likert ölçeği ile derecelendirilmiştir (1: kesinlikle katılmıyorum-5: kesinlikle katılıyorum). Ölçeğin Yapı Geçerliliği için Açıklayıcı Faktör Analizi yapılmıştır. Ölçekteki on altı madde, Teknoloji Kullanımı (n:5; %23,36; Cronbach’s-alpha değeri: 0,782) ile Motivasyon ve Teknoloji (n:11; %42,71; Cronbach’s alpha değeri: 0,957) olmak üzere iki alt gruba dağılmıştır. Ölçeğin Kapsam Geçerliliği için, UE’nin çıktıları olan \"Profesyonel ortamı içselleştirme\" ve \"Eleştirel düşünme\" (arttırdı - ne arttırdı ne azalttı/azalttı) maddeleri kullanılmıştır.Bulgular: DTKEÖ’de ortalama puanlar \"Teknoloji Kullanımı\" alt grubunda 3,845±0,639 ve \"Motivasyon ve Teknoloji\" alt grubunda 3,401±0,826 olarak belirlenmiştir.UE’de \"Mesleki ortamı içselleştirme (4,214±0,630 vs 3,991±0,766)\" ve \"Eleştirel düşünme (4,026±0,683 vs 3,667±0,891)\" açısından mesleki gelişimlerinin olumlu yönde etkilendiğini düşünen diş hekimliği öğrencilerinde ölçeğin her iki alt boyutuna ait puanların daha yüksek olduğu gözlenmiştir (p<0.05). En düşük ölçek alt boyut puanlarının 1.sınıf öğrencilerine ait olduğu ve UE sürecinde mesleki gelişimlerinden memnun olmadıkları tespit edilmiştir (p<0.05).Sonuç: Uzaktan Eğitim, diş hekimliği öğrencilerinin mesleki gelişimlerini desteklemektedir. Bu çalışma ile diş hekimliği eğitiminde teknoloji kullanımının önemi kabul edilmiştir.
  • Publication
    İmmediyat implant yüklemesi vaka sunumu
    (2019-10-31) ASLAN, YILMAZ UMUT; AKMANSOY, ŞÜKRÜ CAN; ÖZKAN, YASEMİN; Demirkılıç Z., Keban Aydın S., Aslan Y. U., Akmansoy Ş. C., Özkan Y.
  • Publication
    Diş hekimliğinde adezyon kavramı
    (Ouintessence Publishing Türkiye, 2022-05-01) AKMANSOY, ŞÜKRÜ CAN; Akmansoy Ş. C.
  • Publication
    Diş hekimliğinde sürdürülebilirlik bilinci ve bilinç düzeyi anket çalışması
    (2022-10-19) TAĞTEKİN, DİLEK; AKMANSOY, ŞÜKRÜ CAN; ALKAN, ELİF; BEŞİROĞLU S., TAĞTEKİN D., AKMANSOY Ş. C., ÖZKUYUCU D., ALKAN E.
  • Publication
    Diş hekimliğinde adezyon kavramı
    (Ouintessence Publishing Türkiye, 2022-01-01) AKMANSOY, ŞÜKRÜ CAN; Akmansoy Ş. C.
  • Publication
    Mental retarde hastada parafonksiyona bağlı olarak gelişen pseudoprognatik maloklüzyonun protetik rehabilitasyonu: Vaka raporu
    (2019-04-30) TÜRKER, ŞEBNEM BEGÜM; AKMANSOY, ŞÜKRÜ CAN; ŞANIVAR ABBASGHOLIZADEH, ZELİHA; ÖZKAN, YASEMİN; Atak B., Türker Ş. B., Akmansoy Ş. C., Şanıvar Abbasgholızadeh Z., Özkan Y.
    Amaç:Prognatik anomaliler hasta üzerinde ciddi sosyal ve fonksiyonel bozukluklar yaratır. Bu nedenle bu tür anomalilerin estetik ve fonksiyonel olarak rehabilitasyonu hastanın psikolojik ve dental tedavisi açısından gerekli olmaktadır. Bu vaka raporunda mental retarde hastada parafonksiyona bağlı olarak gelişmiş pseudoprognatik maloklüzyonun protetik rehabilitasyonu anlatılmıştır. Gereç ve Yöntem:Yirmi bir yaşında mental retarde erkek hasta Marmara Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Protetik Diş Tedavisi Anabilim Dalına yemek yiyememe şikayeti ile başvurmuştur. Ekstraoral muayenede hastanın sürekli dudaklarını emdiği ve alt çenesini önde konumlandırdığı görülmüştür. İntraoral muayenede 12 ve 21 numaralı dişlerin eksik olduğu 11 numaralı dişin palatal pozisyonda ve alt çenenin sınıf I kapanışını engellediği ve oklüzyonu sınıf III’e yönlendirdiği tespit edilmiştir. 13-22 nolu dişler arası sabit protetik restorasyon yapılmasına ve 11 numaralı dişin pozisyonunun değiştirilmesine karar verilmiştir. Tüm destek dişler chamfer bitim sınırı ile prepare edilmiş ve sınıf I kapanış sağlanmıştır. Hazırlanan metal destekli seramik restorasyonun oklüzal ilişkileri düzenlenmiş ve cam iyonomer siman (Ketac Cem 3M ESPE, ABD) ile simante edilmiştir. Bulgular: Diş erken teması sonucu meydana gelen pseudoprognatik vakada sabit protetik tedavi ile erken temas kaldırılmış ve hastada sınıf I oklüzyon sağlanmıştır. Hastanın 6 aylık klinik takibi sonucunda fonksiyonel, estetik ve fonasyonel bir şikayeti olmamıştır. Sonuç:Erken temas noktaları sebebiyle meydana gelmiş pseudoprognati vakalarında primer temas alanları ortadan kaldırılarak ideal oklüzyon tesis edilmesi özellikle engelli hastalarda estetik, fonksiyon ve fonasyonun sağlanması açısından kritiktir.
  • Publication
    COVID-19 pandemisinde uzaktan eğitimin odak grup görüşmeleri ile nitel olarak değerlendirilmesi
    (2022-06-04) ŞİŞMAN KİTAPÇI, NUR; AKMANSOY, ŞÜKRÜ CAN; KİTAPÇI, OKAN CEM; Kalender H., Şişman Kitapçı N., Beyhan T. E., Aksoy B., Çandereli Z. Ö., Akmansoy Ş. C., Sırma N. S., Kitapçı O. C., Karaçaylı Ü., Yay M., et al.
    Giriş: Bu çalışmanın amacı, COVID-19 pandemisinde diş hekimliği öğrencileriyle odak grup görüşmeleri aracılığıyla Uzaktan Eğitimin (UE) performansını değerlendirmektir.Gereç ve Yöntem: Bu kesitsel çalışmada, her sınıftan rastgele seçilen 10 öğrencinin katılımı ile toplam 50 öğrenci ile 5 adet online odak grup görüşmesi gerçekleştirilmiştir. UE’de bilişsel yük, UE’in avantajları ve dezavantajları hakkında sorular sorulmuştur.Bulgular: Yüksek düzeyde bilişsel yükün başlıca nedenleri, öğrenme motivasyonu ve mesleki özgüvenin azalması, kaygı düzeyinin artması, ders içeriğini anlamada güçlükler ve teorik bilgiyi klinik uygulama ile ilişkilendirme becerisinin eksikliğidir. UE’in dezavantajları, öğrenci, öğretim üyesi ve ders içeriği etkileşiminin yetersizliği olarak belirtilmiştir. Öğrencilere not verilmesindeki sorunların yanı sıra, internet bağlantısı ve eğitim platformuna erişim sorunları da bildirilmiştir. Ders içeriğine tekrar erişim imkanı, rahat öğrenme ortamı ve derse herhangi bir yerden erişim esnekliğinin olması başlıca avantajlardır.Sonuç: Diş hekimliği eğitiminde teknolojinin kullanımında öğrencilerin bakış açısı önemlidir. UE’in bilişsel yük ve diğer dezavantajlarını içeren sınırlılıklarının yanı sıra avantajları dikkate alınmalıdır.
  • Publication
    Anterior estetiğin sağlanmasında lamina restorasyonlar vaka raporu 4 yıllık klinik takip
    (2019-04-30) ŞANIVAR ABBASGHOLIZADEH, ZELİHA; EVREN, BUKET; AKMANSOY, ŞÜKRÜ CAN; ÖZKAN, YASEMİN; Bol B. B., Şanıvar Abbasgholızadeh Z., Evren B., Akmansoy Ş. C., Özkan Y.
    Amaç: Tam seramik restorasyonlar genel olarak ideal estetik, uygun opasite ile translüsenslik, renk stabilitesi, iyi biyolojik cevap, subgingival marjinlerde yumuşak doku ile uyumluluk ve aşınmaya karşı direnç gösterir. Bu çalışmanın amacı üst çene anterior ve premolar dişlerine lamina restorasyonlar uygulanan hastanın 4 yıllık klinik takibini değerlendirmektir. Gereç ve yöntemler: Orta hat diasteması ve mikrodontik lateral dişlere sahip 40 yaşında bayan hasta, estetik olmayan diş şekillerinin ve pozisyonlarının düzeltilmesi için Marmara Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi’ne başvurdu. Klinik ve radyografik muayeneler sonucunda orta hat diastemasının kapatılması için ortodontik tedavi, asimetrik dişeti formlarının düzeltilmesi için gingivoplasti yapıldı. Preprotetik tedaviler sonrasında maksiller anterior dişlere ve küçük azı dişlerine tam seramik lamina restorasyonlar yapıldı ve adeziv olarak simante edildi. Bulgular: Restorasyonların 4 yıllık takibinde hastanın estetik, fonksiyon ve fonasyon açısından herhangi bir şikayeti bulunmadığı görüldü. Sonuç: Lamina veneer restorasyonlar ile iyi estetik ve fonksiyon elde etmek mümkündür.
  • Publication
    Diş hekimliğinde materyal seçimi ve üretim metotları
    (Ouintessence Publishing Türkiye, 2022-01-01) AKMANSOY, ŞÜKRÜ CAN; ŞANIVAR ABBASGHOLIZADEH, ZELİHA; ÖZKAN, YASEMİN; Akmansoy Ş. C., Şanıvar Abbasgholızadeh Z., Özkan Y. (Editör)
  • Publication
    Diş Hekimliğinde Renk Seçimi
    (Ouintessence Publishing Türkiye, 2022-05-01) AKMANSOY, ŞÜKRÜ CAN; ÖZKAN, YASEMİN; ŞANIVAR ABBASGHOLIZADEH, ZELİHA; Akmansoy Ş. C. , Şanıvar Abbasgholızadeh Z., Özkan Y.