Person: YILMAZ, HİLAL
Loading...
Email Address
Birth Date
2 results
Search Results
Now showing 1 - 2 of 2
Publication Open Access OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ DUYGUSAL ZEKA DÜZEYLERİ_x000D_ İLE ÜNİVERSİTE YAŞAMINA UYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN_x000D_ İNCELENMESİ(2019-10-20) YILMAZ, HİLAL; HİLAL YILMAZ;Rengin ZEMBATBu araştırmada, okul öncesi öğretmenadaylarının duygusal zeka düzeyleri ile üniversiteyaşamına uyumları arasındaki ilişkinin incelenmesiamaçlanmıştır. Ayrıca, okul öncesi öğretmenadaylarının duygusal zeka ve üniversite yaşamınauyum düzeylerinin demografik özelliklerine (cinsiyetve sınıf düzeyi) göre farklılaşıp farklılaşmadığınınincelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada, okul öncesiöğretmen adaylarının duygusal zeka düzeyleri ileüniversite yaşamına uyum düzeyleri arasındaki ilişkiyiincelemek amacıyla tarama modeli uygulanmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu, İstanbul ilinde yer alaniki devlet ve iki vakıf üniversitesinin Okul ÖncesiEğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 1. ve 4.Sınıf toplam 425 okul öncesi öğretmen adayıoluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçlarıolarak amacıyla “Kişisel Bilgi Formu”, “SchutteDuygusal Zeka Ölçeği” ve “Üniversite YaşamınaUyum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanınsonucunda, okul öncesi öğretmen adaylarınınduygusal zeka ve üniversite yaşamına uyumdüzeylerinin yüksek olduğu ortaya konulmuştur.Öğretmen adaylarının duygusal zeka düzeyleri ileüniversite yaşamına uyum düzeyleri arasında yüksekdüzeyde, pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki olduğutespit edilmiştir. Okul öncesi öğretmen adaylarınınduygusal zeka ve üniversite yaşamına uyum düzeylericinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılıkgöstermezken (p>.05), sınıf düzeyi değişkenine göre4. Sınıf öğretmen adayları lehine anlamlı farklılıkolduğu sonucuna ulaşılmıştır.Publication Open Access Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum ile Akademik Motivasyon ve Başarı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi(2018-09-03) YILMAZ, HİLAL; RENGİN ZEMBAT;Ezgi AKŞİN YAVUZ;Hilal İlknur TUNÇELİ;HİLAL YILMAZAraştırmada okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile akademikmotivasyonları ve başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modeliyle tasarlananaraştırmanın çalışma grubunu; Marmara Üniversitesi ve Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul ÖncesiÖğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim görmekte olan ve çalışmaya katılmayı gönüllü olarak kabul eden toplam112 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; araştırmacılar tarafındangeliştirilen demografik bilgi formu, katılıcıların o anki birikimli akademik başarı puanları (GANO), Üstüner (2006)tarafından geliştirilen Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği ile Vallerand ve ark. (1992; aktaran Karagüven,2012) tarafından geliştirilip Türkçe uyarlaması Karagüven (2012) tarafından yapılan Akademik Motivasyon Ölçeğikullanılmıştır. Araştırma sonucunda araştırmaya katılan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik olumlututumları arttıkça, akademik motivasyonlarının ve genel akademik not ortalamalarının da arttığı; başka bir ifadeylemesleğe yönelik tutum ile akademik motivasyon ve genel akademik not ortalaması arasında olumlu yönde ilişkiolduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte öğretmen adaylarının genel akademik not ortalamalarının, yalnızca mezunolunan lise türüne göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir.