Person:
ÜNLÜ, BEGÜM

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Organizational Units

Job Title

Last Name

ÜNLÜ

First Name

BEGÜM

Name

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Publication
    Effects of structured home-based exercise program on depression status and quality of life in burn patients
    (ELSEVIER SCI LTD, 2018) ÜNLÜ, BEGÜM; Yurdalan, Saadet Ufuk; Unlu, Begum; Seyyah, Mine; Senyildiz, Batuhan; Cetin, Yunus Kubilay; Cimen, Menekse
    Background: Burns can cause life-threatening injuries and severe limitations. This study aimed to evaluate the effects of the structured home-based exercise program on depression status and quality of life in burn patients. Materials and methods: This study was carried out in the Wound and Burn Treatment Department of University of Health Sciences, Dr. Lutfi Kirdar Kartal Education and Research Hospital, Istanbul. Thirty burn patients voluntarily participated in this study. Patients' demographic data such as burn area and grade, percentage, type, number of grafts, and duration of hospitalization were recorded. The quality of life was evaluated using the Short Form-36(SF-36), and depression status was evaluated using Beck Depression Inventory (BDI). The home-based exercise program was defined by the clinical physiotherapist on the day when the patient was discharged. The home-based exercise program was applied for 3 weeks. Evaluations were performed at discharge and repeated after 3 weeks at the end of the exercise program. Results: Of the 30 patients who completed the study (age range, 21-61 years; mean,34.9 +/- 12.99 years), 96.7% (n=29) were male and 3.3% (n=l) were female. A statistically significant difference was observed between BDI and SF-36 scores before and after the home-based exercise program (p<0.05). BDI scores decreased after the home-based exercise program, whereas SF-36 scores increased. Conclusion: Our study concludes that burn patients who underwent the structured home-based exercise programs attained acceleration of their physical, social, and psychological integrity. Thus, establishing a structured home-based exercise program according to the burn type and clinical course should be continued. (C) 2018 Elsevier Ltd and ISBI. All rights reserved.
  • PublicationOpen Access
    Üni̇versi̇te öğrenci̇leri̇nde uzaktan eğiti̇m süreci̇nde müzi̇k terapi̇ ve progresi̇f gevşeme egzersi̇zleri̇ni̇n yaşam kali̇tesi̇ne etki̇si̇
    (2022-04-01) YURDALAN, SAADET UFUK; ÜNLÜ, BEGÜM; Yurdalan S. U., Ünlü B., Gökçen A., Bozkurt B., Küçükislamoğlu H. E.
    Amaç: Araştırmamızda, müzik terapi ve müzik terapiye ek olarak verilen progresif gevşeme egzersizlerinin uzaktan eğitim gören üniversite öğrencilerinde yaşam kalitesi üzerine etkisini incelemek amaçlandı. Yöntem: Türkiye genelinde farklı şehir ve üniversitelerden öğrencilere ulaşılarak bilgilendirilmiş onam formu paylaşıldı ve gönüllü olan katılımcılar, katılımcı değerlendirme formu ile değerlendirildi. Çalışmamıza Ocak 2021– Mayıs 2021 tarihleri arasında, dahil edilme kriterlerine uyan 88 gönüllü katılımcı dahil edildi. Katılımcılar randomize edilerek Müzik Terapi Grubu (n: 28), müzik terapi eşliğinde Progresif Gevşeme Egzersizi Grubu (n: 30) ve Kontrol Grubu (n: 30) olmak üzere üç gruba ayrıldı. Ses kayıtlarını oluşturmak amacıyla asoftmurmur.com adlı web sitesinin sahibinden ve WHOQOL-BREF Ölçeği kullanımı için WHOQOL Türkiye Merkezi’nden izin alındı. Araştırma öncesi katılımcıların demografik verileri kaydedildi; yaşam kalitesi, çalışmanın ilk ve son günlerinde bedensel, ruhsal, sosyal ve çevresel alanları içeren WHOQOL-BREF Ölçeği kullanılarak değerlendirildi. Başlangıçta katılımcılara çevrimiçi toplantı ile eğitim verildi. Haftalık hatırlatma ve kontroller ile 4 hafta sürdürülen programda; Müzik Terapi Grubu 4 hafta boyunca uyku saatleri öncesinde 15 dakikalık doğa seslerinden oluşan ses kaydını dinlerken Progresif Gevşeme Egzersizi Grubu ses kaydı eşliğinde yapılandırılmış gevşeme egzersizleri programını uyguladı. Kontrol Grubu hazırlanan günlük çizelgeye her sabah kalp hızı, solunum frekansı ve kesintisiz uyku sürelerini kaydetti. Müzik Terapi ve Progresif Gevşeme Egzersizi Grupları da benzer günlük izlemi gerçekleştirdi. Araştırmadan elde edilen verilerin niteliksel ve niceliksel istatistiksel analizi SPSS 24 programı kullanılarak yapıldı. Bulgular: Katılımcıların yaş ortalamaları X̄=21.63±1.73 yıl, %73.9’u kadın, %26.1’i erkek idi. Katılımcıların demografik özellikleri benzerdi. Gruplar arası son değerlendirmelerde Kontrol Grubu ile Müzik Terapi Grubu arasında Müzik Terapi Grubunda daha yüksek olmak üzere bedensel alan skorunda istatistiksel anlamlı fark bulundu (p=0.037). Grup içi ilk ve son değerlendirmelerin karşılaştırılmasında ise Müzik Terapi Grubunun bedensel ve çevresel alan skorlarında istatistiksel anlamlı bir artış saptandı (sırasıyla p=0.016 ve p=0.018). Sonuç: Çalışmamızda müzik terapinin uzaktan eğitim alan üniversite öğrencilerinin yaşam kalitesini arttırdığı sonucuna ulaşıldı. Gelecekte, farklı protokol ve sürelerle üniversite öğrencilerine uygulanması planlanan müzik terapi ve progresif gevşeme egzersizlerinin, sağlıkla ilişkili yaşam kalitesi üzerine etkilerinin araştırıldığı çalışmalar yapılmasının faydalı olacağı ve bu uygulamaların sağlıklı yaşam tarzına etkilerinin değerlendirilmesinin de sağlık ve öğrenmede katma değer yaratacağı düşünüldü. Anahtar Kelimeler: Müzik Terapisi, Egzersiz, Yaşam Kalitesi, Uzaktan Eğitim
  • Publication
    Comparison of two different methods for assessing inspiratory muscle strength in patients with multiple system atrophy: a pilot study
    (EUROPEAN RESPIRATORY SOC JOURNALS LTD, 2020) ÜNLÜ, BEGÜM; Oguz, Semra; Unlu, Begum; Polat, Mine Gulden; Yurdalan, Saadet Ufuk; Ertan, Sibel; Apaydin, Hulya