Person: ÜNSAL, FATMA ÖZGE
Loading...
Email Address
Birth Date
Research Projects
Organizational Units
Job Title
Last Name
ÜNSAL
First Name
FATMA ÖZGE
Name
8 results
Search Results
Now showing 1 - 8 of 8
Publication Metadata only Erken Çocukluk Döneminde Çocuğun Davranışını Anlama ve Yönlendirme(Hedef Yayıncılık, 2021-12-01) ÜNSAL, FATMA ÖZGE; Ünsal F. Ö. (E. Kurulu Üy.)Publication Open Access Okul Öncesi Öğretmenlerinin Eğitim-Öğretim_x000D_ Süreçlerinde Uygulamayı Tercih Ettikleri Etkinlik_x000D_ Türlerine İlişkin Görüşleri(2020-09-15) ÜNSAL, FATMA ÖZGE; Zeynep KILIÇ;HİLAL İLKNUR TUNÇELİ;FATMA ÖZGE ÜNSALOkul öncesi öğretmenlerinin eğitim-öğretim süreçlerinde uygulamayı tercih ettikleri etkinliktürlerini belirlemeyi amaçlayan bu araştırmada, nitel araştırma desenlerinden durum çalışmasıdeseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 2017-2018 öğretim yılında İstanbul ilindegörev yapmakta olan ve çalışmaya katılmaya gönüllü olan 66 kadın okul öncesi öğretmenindenoluşmakta ve veriler araştırmacıların geliştirdiği yarı yapılandırılmış görüşme formu iletoplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yoluyla incelenmiş ve araştırma sonucundaçalışma grubunu oluşturan okul öncesi öğretmenlerinin sınıflarında en sık uygulamayı tercihettikleri üç etkinlik türü; oyun, Türkçe ve sanat olarak belirlenmiştir. Okul öncesiöğretmenlerinin eğitim-öğretim süreçlerinde kullanacakları etkinliklerin türüne karar verirkenkendilerinin sevdikleri etkinlik türlerini daha sıklıkla uygulamakla birlikte zorlanacaklarını,başarısız olacaklarını düşündükleri etkinlik türlerini ise daha az tercih ettikleri belirlenmiştir.Publication Open Access OKUL ÖNCESİ EĞİTİME DEVAM EDEN 5 YAŞ ÇOCUKLARININ _x000D_ UYGULANAN ETKİNLİKLERE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN _x000D_ BELİRLENMESİ(2020-12-17) ÜNSAL, FATMA ÖZGE; Zeynep KILIÇ;Fatma Özge ÜNSAL;Alper YORULMAZBu araştırmanın temel amacı 5 yaş çocuklarının okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan etkinlikler hakkındaki düşüncelerini ve bu düşünceler üzerinden çocukların ihtiyaçlarını belirlemektir. Araştırmanın amacına uygun olarak nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu, kolay ulaşabilirlik ilkesi göz önünde bulundurularak oluşturulmuştur. Araştırmaya 2017-2018 eğitim öğretim yılı güz-bahar döneminde İstanbul ili, Kadıköy ilçesi, Göztepe semtinde okul öncesi eğitime devam eden 19’u kız, 23’ü erkek olmak üzere toplam 42 çocuk dahil edilmiştir. Veriler, araştırmacılar tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Veri toplama süreci sonunda elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmış ve elde edilen bilgilerin sayısal değerlerle ifade edilebilmesi için frekans ve yüzde değerleri belirlenmiştir. Araştırmanın sonucunda çocukların en sevdiği etkinlikler sırasıyla sanat, oyun, matematik, hareket, fen ve drama olarak belirlenmiştir. Araştırmaya katılan çocukların tamamına yakınının en sevdikleri etkinlikler sınıfta yapılmaktadır. Çocukların az bir kısmı en sevdikleri etkinlikleri sınıf içinde yapmak isterken, yarıdan fazlası ise en sevdikleri etkinlikleri bahçede yapmak istediklerini belirtmişlerdir. Çocuklardan kendi günlerini tasarlamaları istediğinde, etkinlerde pasif-aktif dengesinin doğal olarak ortaya çıktığı ve çocukların tasarımlarında daha aktif olmalarına imkân tanıyan bir gün planladıkları belirlenmiştir.Publication Open Access A study on the relationship between the social-emotional adaptation and behavioral problems of 60-72 month old preschoolers(ELSEVIER SCIENCE BV, 2012) ÜNSAL, FATMA ÖZGE; Ramazan, Oya; Unsal, Ozge; Baskan, GA; Ozdamli, F; Kanbul, S; Ozcan, DThe aim of this rearch is to define the relation between social-emotional adaptation and behavior problems of 60-72 month old children. The data collection instruments 'Preschool Behaviour Problem's Scanning Scale' and 'Marmara Social-Emotional Adaptation Scale for 60-72 Month Old Children' were applied to 432 children who were attending public and private preschools in Istanbul. A statistically meaningful and negative relation was found between children's total score of Preschool Behaviour Problem's Scanning Scale and Marmara Social-Emotional Adaptation Scale for 60-72 Month Old Children. As a function of decrease of children's social-emotional adaptation level, their behavior problems increase.Publication Open Access Examining the contributions of parents’ daily hassles and parenting approaches to children’s behavior problems during the covid-19 pandemic(2023-02-01) ÜNSAL, FATMA ÖZGE; Acar I. H., Sezer S. N., Uculas İ., ÜNSAL F. Ö.The present study was designed to examine the direct and indirect contributions of parenting daily hassles and approaches to children’s externalizing and internalizing behavior problems during the COVID-19 pandemic. The sample for this study was 338 preschool children (53.6% girls, Mage = 56.33 months, SD = 15.14) and their parents in Turkey. Parents reported their daily hassles, parenting approaches, and children’s behavior problems. Findings from the structural equation model showed that higher levels of parenting daily hassles predicted higher levels of externalizing and internalizing behavior problems. In addition, we found an indirect effect of daily hassles on children’s internalizing behaviors via positive parenting. Further, there was an indirect path from parenting daily hassles to children’s externalizing behaviors through the negative parenting approach. Results are discussed in the context of the COVID-19 pandemic.Publication Metadata only Marmara Aile Becerileri Eğitim Programı (MABEP) Gelişim Takvimi / Gelişim Paketleri ( 6 Kitap)(El ele İlk Adım, 2022-01-01) BİLGİN KÖSE, NAZİFE HÜLYA; ÇELİK, BÜŞRA; URAL, OZANA; POLAT, ÖZGÜL; KÜÇÜKOĞLU, ELİF; YILDIZ, TUBA; ÜNSAL, FATMA ÖZGE; URAL O., POLAT Ö., KÜÇÜKOĞLU E., BİLGİN KÖSE N. H., ÜNSAL F. Ö., YILDIZ T., ÇELİK B., KUTLUATA A.Publication Metadata only Erken çocuklukta sosyal duygusal gelişimin yolculuğu ve değerlendirme(Nobel Akademi Yayıncılık, 2022-01-01) ÜNSAL, FATMA ÖZGE; ÇELİK, BÜŞRA; ÜNSAL F. Ö., ÇELİK B.Publication Open Access An Evaluation of the Effect of Marmara Family Skills Education_x000D_ Program on Parent’s Self-Efficacy Levels and Support Skills(2021-06-22) ÇELİK, BÜŞRA; Ozana URAL;ÖZGÜL POLAT;Hülya BİLGİN;FATMA ÖZGE ÜNSAL;Elif KÜÇÜKOĞLU;BUSRA CELIK;Tuba ÖZKABAK YILDIZ;Ayşe KUTLUATAThe Marmara Family Skills Education Program (MFSEP) is an early intervention program that provides services to families with0- to 3-year-old children, using face-to-face and distance education technologies. This study aims to analyze the effect of MFSEPon parent self efficacy and their skills in promoting the growth of their children. In the research conducted in cooperation with theMarmara University and Mersin Yenişehir Municipality, 17 and 15 volunteer families made up the experimental and control groups,respectively. In other words, the study group comprised a total of 32 families. During the research process, MFSEP material wasgiven to the families in the experimental group, and the MFSEP was implemented with 12 sessions over 9 weeks. The families in thecontrol group were not given the material and were not included in the sessions. MFSEP implementations were carried out witha hybrid model where face-to-face and distance education technologies are used together. The families in the experimental andcontrol groups were subject to pretest and posttest applications at the beginning and end of the sessions, respectively. Moreover,qualitative data were gathered from the families in the experimental group through a semistructured interview form. The results ofthis study indicated that MFSEP participants differed with respect to self-efficacy levels statistically and that MFSEP made a positiveand significant contribution to the development levels of the children of MFSEP participants owing to the developmental activitiesthat were offered and implemented by parents with their children at home.