Person: EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE, SEVAL
Loading...
Email Address
Birth Date
Research Projects
Organizational Units
Job Title
Last Name
EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE
First Name
SEVAL
Name
6 results
Search Results
Now showing 1 - 6 of 6
Publication Open Access Ortaokul Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Becerisi Üzerine Bir Meta-Analiz Çalışması(2022-12-01) YILDIZ, NİLGÜN; EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE, SEVAL; Aslanyürek Sezer E., Eminoğlu Küçüktepe S., Yıldız N.Ortaokul öğrencilerinin eleştirel düşünme becerisi üzerine yapılan bu meta-analiz çalışmasında, eleştirel düşünme becerisine yönelik uygulanan farklı model ve yaklaşımlar ile cinsiyet değişkenine ilişkin etki büyüklüğü hesaplanmış ve etkinin yönü belirlenmiştir. Çalışmada verilerinin analizinde meta-analizi kullanılmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda ortaokul öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerine yönelik 2010-2019 yılları arasında ve ulusal düzeyde yapılmış araştırma makaleleri, yüksek lisans ve doktora tez çalışmaları için ‘eleştirel düşünme’, ‘critical thinking’, ‘ortaokul’, ‘secondary’, ‘ortaokul öğrencileri’ ve ‘secondary students’ anahtar sözcükleri ile tarama yapılmıştır. Bu meta-analiz çalışması kapsamına toplam 38 araştırma dahil edilmiştir. Çalışmada yayın yanlılığının belirlenebilmesi amacıyla; orman grafiği, huni grafiği, betimsel istatistikler (frekans ve yüzde), Egger’in doğrusal regresyon yöntemi, Rosenthal’ın güvenli N yöntemi ve Orwin’in N yöntemi olmak üzere 5 farklı yöntem kullanılmıştır. Sonuç olarak çalışmada yayın yanlılığının bulunmadığı belirlenmiştir. Ayrıca araştırmalar arasında heterojenliğin olup olmadığını belirleyebilmek amacıyla Q ve I 2 istatistikleri yapılmıştır. Bunun sonucunda çalışmalar arasında heterojenlik olduğu gözlendiğinden çalışmada rastgele-etkiler modeli kullanılmıştır. Çalışmada, araştırmalar arasındaki farklılığın kaynağını belirlemek amacıyla moderatör analizi yapılmıştır. Buna göre yayın yılı, yayın türü, sınıf düzeyi ve çalışma grubunun örneklem büyüklüğü olmak üzere dört farklı moderatör değişken belirlenmiştir. Eleştirel düşünme ile cinsiyet arasındaki ilişkiye dayalı hesaplanan etki büyüklüğünün zayıf düzeyde ve pozitif yönlü (Hedges’ g = 0.186) olduğu görülmüştür. Anahtar Sözcükler: Ortaokul öğrencisi, eleştirel düşünme, meta-analiz, rastgele-etkiler modeli, sabit etki modeli, moderatör analizi, yayın yanlılığı Abstract In the current study, in which it was aimed to investigate secondary school students’ critical thinking skills, the effect size related to different models and approaches applied to develop critical thinking skill and of the gender variable was calculated, and the direction of the effect was determined. In the analysis of the data, meta-analysis was used. In line with the purpose of the study, national and international research articles, master’s theses, and doctoral dissertations published on the critical thinking of secondary school students in the period between the years 2010 and 2019 were searched by using the following keywords; \"eleştirel düşünme\", \"critical thinking\", \"ortaokul\", ‘secondary’, ‘ortaokul öğrencileri’ and \"secondary students\". A total of 38 studies were included in this metaanalysis study. In the study, the following methods were used to determine publication bias: forest graph, funnel graph, descriptive statistics (frequency and percentage), Egger’s linear regression method, Rosenthal’s safe N method, and Orwin’s N method. As a result, it was determined that there was no publication bias in the study. In addition, Q and 𝐼 2 statistics were conducted in order to determine whether there was heterogeneity between the studies. As heterogeneity was observed between the studies, a random-effects model was used in the meta-analysis study. In the study, moderator analysis was carried out to determine the source of the difference between the studies. Correspondingly, four different moderator variables were determined: publication year, publication type, grade level, and sample size of the study group. The effect size calculated based on the relationship between critical thinking and gender was found to be weak and positive (Hedges\" g=0.186). Key Words: Secondary school student, critical thinking, meta-analysis, random-effects model, fixedeffect model, moderator analysis, publication biasPublication Open Access Tari̇h öğretmeni̇ adaylarinin li̇sans eğİti̇mleri̇nde aldikları alan bi̇lgi̇si̇ dersleri̇ne ili̇şki̇n görüşleri̇(2022-06-01) EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE, SEVAL; Eminoğlu Küçüktepe S., Ekinci A. G.Bu araştırma tarih öğretmeni adaylarının lisans eğitimlerinde aldıkları alan bilgisi derslerine ilişkin görüşlerini saptamak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Alan bilgisi derslerinde, düşünme becerilerinin, özel alan yeterliklerinin ve özel öğretim yöntemlerinin kazandırılması için ne kadar çaba harcandığının araştırılması önemli bir konu olarak görülmektedir. Bu araştırma var olan durumu görüşme yoluyla betimlemeyi amaçlayan nitel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2019-2020 eğitim öğretim yılında Türkiye’nin çeşitli bölgelerindeki devlet üniversitelerinin ‘’Tarih Öğretmenliği’’ bölümünde öğrenim gören ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 11 kadın ve 10 erkek, toplam 21 kişinin bulunduğu son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, tarih öğretmenliği bölümü lisans programındaki alan bilgisi derslerinin değerlendirilmesi ile ilgili alanyazın taraması yapılarak araştırmacılar tarafından geliştirilmiş yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin belli bir kısmı sınıf ortamında yüz yüze, bir kısmı ise ‘’Google Forms’’ aracılığıyla online olarak toplanmıştır. Elde edilen veriler temalar ve kodlar oluşturularak analiz edilmiş, yüzde ve frekans tabloları yardımıyla yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmen yetiştiren bu bölümün alan bilgisi derslerinde, öğretmenlerden sahip olmaları beklenen özel yeterlik alanlarının kazandırılmasında ve öğretmenlerin öğretim programlarının amaçlarını kazandırabilecek yeterliğe ulaşmalarının sağlanmasında genel olarak sorun olduğu görülmektedir. Tarih öğretmen adaylarının, ders aldıkları öğretim üyelerinin alan bilgisi yeterlikleri hariç, diğer konularda genel olarak olumsuz görüşlere sahip oldukları saptanmıştır. Öğretmen adaylarının çoğu, ders aldıkları öğretim görevlilerinin tarafsız olmadığını düşünürken, yarısından fazlası özel öğretim yöntemlerinin kullanılmasını ve öğretilmesini yeterli bulmadıkları yönünde görüş bildirmişlerdir. Ayrıca öğretmen adaylarının çoğu okul bünyesinde ya da dışında arşiv taramaları, tarihsel mekân, müze ziyaretleri gibi imkanları ve derslerde tarihsel düşünme becerilerinin kazandırılmasını yeterli görmemektedir. Anahtar kelimeler: Tarih öğretmeni adayları, tarih alan bilgisi dersleri, tarih özel alan yeterlikleri, tarihsel düşünme becerileriPublication Open Access Evaluation of the Intensive English Language Teaching Program for the 5th Grade according to Teachers' Views(2021-10-01) EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE, SEVAL; EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE S., KERİMOĞLU E.Language policies of countries have focused especially on the teaching and learning of English, the universal language of communication because of the increase in international exchange of information. In this context, one of the changes which were made in the field of foreign language teaching in recent years in Turkey is that the intensive foreign language education, put into practice in the 2017-2018 academic years, is implemented in the 5th grades of the determined pilot schools. The aim of the study is to evaluate the intensive English language teaching program for the 5th grade (IELTP) according to the teachers’ views. The research is conducted in the phenomenological pattern, one of the qualitative research methods. In the 2018-2019 academic years, the data were collected by interviewing with 26 volunteer English teachers from seven different districts of İstanbul. Descriptive and content analysis methods were used to analyse the data. As a result, most of the teachers generally have expressed positive opinions about the intensive English language course for the 5th grade and its curriculum. The instructional activities, methods, and techniques; tools and materials; measurement tools, methods and activities used by the teachers in their lessons are in line with the ones suggested in the curriculum. However, some teachers have indicated that they face with some problems such as being the subjects in the curriculum intense, above the students’ level, and focusing on the grammar; abundance of the number of objectives; the lack of materials.Keywords:Publication Open Access An investigation on english speaking anxiety among efl vocational and technical high school students(2023-03-01) EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE, SEVAL; Karakaya C., Eminoğlu Küçüktepe S.The current study was carried out to determine which factors affect EFL vocational and technical high school students’ English-speaking anxiety and to make them self-evaluate their foreign language speaking anxiety, which affects their foreign language learning. For this purpose, vocational and technical high school students’ English-speaking anxiety and its relationship with the variables of gender, grade level, education level of parents and family income were investigated. To this end, the current study was designed in line with the general survey model. The population of the research consists of 387 students, who are in 9th, 10th, 11th and 12th grade levels at three vocational and technical Anatolian high schools in a city in the Marmara Region in the 2019- 2020 academic year. A \"Personal Information Form\" prepared by the researchers and the \"EFL Speaking Anxiety Scale\" prepared by Hortwitz, Hortwitz & Cope (1986) and adapted to Turkish by Öztürk (2012) were used as the data collection tools in the current study. The results of the study revealed that while vocational and technical high school students’ English-speaking anxiety did not vary significantly depending on their grade level, parents\" education level, family income, but varied significantly by gender. Accordingly, it was concluded that the female students studying at vocational and technical high schools have more English-speaking anxiety than the male students. Implications arising from these findings were also explained.Publication Open Access Uzaktan eğitim sürecinin ortaöğretim öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi(2023-07-01) EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE, SEVAL; Eminoğlu Küçüktepe S.Bu araştırmanın amacı, pandemi döneminde uzaktan eğitim sürecinin ortaöğretim öğretmenleri görüşlerine göre çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesidir. Araştırmaya İstanbul’da görev yapan463 gönüllü öğretmen katılmıştır. Araştırmada uzaktan eğitime yönelik öğretmen görüşlerinin alınması için nicel yöntem kullanılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin görüşlerini almak için anket formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin uzaktan eğitim ile gerçekleştirdikleri derslerin niteliksiz olduğunu, uzaktan eğitim yolu ile işledikleri derslerin yüz yüze telafilerinin yapılması gerektiğini, verdikleri dersin uzaktan eğitim ile gerçekleştirilmesine uygun olmadığını düşündükleri saptanmıştır. Mesleki ve teknik liselerdeki meslek dersleri öğretmenlerinin fen bilimleri dersleri, sosyal bilimler dersleri ve uygulamalı dersler (resim, müzik ve beden eğitimi) öğretmenlerine göre uzaktan eğitimle gerçekleştirilen derslerin yüz yüze telafilerinin yapılması gerektiğini daha fazla düşündükleribelirlenmiştir. Yine öğretmenlerin uzaktan eğitim sürecinde sınavların uzaktan gerçekleştirilmesinin uygun olmadığını, uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerin öğretim programındaki kazanımlara ulaşamadığını, uzaktan eğitim nedeni ile öğretim programlarında düzenleme yapılması gerektiğini düşündükleri saptanmıştır. Öğretmenlerin uzaktan eğitim sürecinde öğretim programındaki kazanımlara ulaşabilmesi ile ilgili cinsiyete göre anlamlı fark bulunurken, diğer alt problemlerde anlamlı bir fark bulunamamıştır. Ayrıca öğretmenlerin uzaktan eğitimin gelecekte eğitim sisteminin ayrılmaz bir parçası olacağını düşünürken pandemi sonrasında uzaktan eğitim uygulamalarının devam etmesi gerekmediğini düşündükleri belirlenmiştir. Alanyazında yapılan çalışmalar dikkate alındığında ortaöğretim öğretmenlerinin uzaktan eğitim ile ilgili görüşlerine yönelik çalışmaların yetersiz olduğu tespit edildiğinden bu çalışma önemli görülmektedir. Anahtar Kelimeler: Uzaktan eğitim, ortaöğretim, ortaöğretim öğretmenleri, öğretmen görüşleri, covid-19 Abstract The aim of this research is to evaluate distance education process in terms of diverse variables according to the secondary education teachers’ views during the Pandemic period. 463 volunteer teachers working in Istanbul participated in the research. In the research, in order to get the opinions of teachers about distance education, the quantitative method was used. In the research, a questionnaire was used to get the opinions of the teachers. As a result of the research, it was determined that the courses the teachers carried out through distance education were unqualified, that the courses should be made face-to-face, and that the courses they gave were not suitable for distance education. It was clarified that the vocational courses teachers in vocational and technical high schools consider more that face-to-face compensation should be carried out for the distance education courses compared to the science courses , social sciences courses and applied courses (painting, music and physical education) teachers. It was also determined that the teachers thought that it was not appropriate to conduct the exams remotely in the distance education process, that the students could not reach the objectives in the curriculum during the distance education process, and that they thought that reajdustements should be made in the curriculum due to distance education. Although there was a significant difference by gender regarding the teachers’ ability to reach the objectives in the curriculum in the distance education process, no significant difference was detected in other subproblems. Moreover, while it was clarified that the teachers thought that distance education would be an indispensible part of the education system in the future, they thought that distance education applications should not continue after the Pandemic. Taking into consideration the studies done in the literature, since it has been determined that the studies on the views of secondary school teachers about distance education are insufficient, this study is viewed to be important. Keywords: Distance education, secondary education, secondary school teachers, teachers’ perspectives, covid-19.Publication Open Access İlkokul İngilizce Öğretmenlerinin Kendi Yabancı DilYeterlikleri Hakkındaki Görüşleri(2022-01-01) EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE, SEVAL; Eminoğlu Küçüktepe S., Güneş E. B.Bu araştırmanın amacı ilkokul İngilizce öğretmenlerinin kendi dil yeterliklerine yönelik görüşlerini tespit etmektir. Araştırma ilkokul İngilizce öğretmenlerinin görüşlerini tespit etmek amacıyla karma yöntemde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim öğretim yılında Türkiye’nin çeşitli bölgelerinde görev yapan ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 117 ilkokul İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan ve geçerlik için uzman görüşünden yararlanılan anket ile Google Forms aracılığıyla online olarak toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 24 paket programı ile analiz edilmiş, yüzde ve frekans tabloları yardımıyla yorumlanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre öğretmenlerin büyük bir çoğunluğu mesleklerine başladıktan sonra İngilizce dil yeterliklerinde fark görmektedir ve bu fark olumsuz yöndedir. Öğretmenlerin çoğu ders verdikleri kademenin yabancı dil yeterliklerine olumsuz etkisinin olduğunu düşünmektedir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin büyük bir kısmı günlük hayatta İngilizceyi yabancı dizi ve film izleyerek geliştirmeye çalıştıklarını belirtmişlerdir ve birçoğunun okul dışında yabancı dillerini aktif olarak kullanma imkanları yoktur. Araştırmadan elde edilen diğer bir bulgu ise öğretmenlerin %86.3’ünün eğer uzun yıllar ilkokul kademesinde İngilizce öğretmeni olmaya devam ederlerse bu durumun yabancı dil yeterliklerinde ciddi bir olumsuzluğa neden olacağını düşünmeleridir.