Publication:
İlkokul İngilizce Öğretmenlerinin Kendi Yabancı DilYeterlikleri Hakkındaki Görüşleri

Loading...
Thumbnail Image

Date

2022-01-01

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu araştırmanın amacı ilkokul İngilizce öğretmenlerinin kendi dil yeterliklerine yönelik görüşlerini tespit etmektir. Araştırma ilkokul İngilizce öğretmenlerinin görüşlerini tespit etmek amacıyla karma yöntemde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim öğretim yılında Türkiye’nin çeşitli bölgelerinde görev yapan ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 117 ilkokul İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan ve geçerlik için uzman görüşünden yararlanılan anket ile Google Forms aracılığıyla online olarak toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 24 paket programı ile analiz edilmiş, yüzde ve frekans tabloları yardımıyla yorumlanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre öğretmenlerin büyük bir çoğunluğu mesleklerine başladıktan sonra İngilizce dil yeterliklerinde fark görmektedir ve bu fark olumsuz yöndedir. Öğretmenlerin çoğu ders verdikleri kademenin yabancı dil yeterliklerine olumsuz etkisinin olduğunu düşünmektedir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin büyük bir kısmı günlük hayatta İngilizceyi yabancı dizi ve film izleyerek geliştirmeye çalıştıklarını belirtmişlerdir ve birçoğunun okul dışında yabancı dillerini aktif olarak kullanma imkanları yoktur. Araştırmadan elde edilen diğer bir bulgu ise öğretmenlerin %86.3’ünün eğer uzun yıllar ilkokul kademesinde İngilizce öğretmeni olmaya devam ederlerse bu durumun yabancı dil yeterliklerinde ciddi bir olumsuzluğa neden olacağını düşünmeleridir.
The aim of this research is to determine the opinions of primary school English teachers about their own foreign language proficiency. The study was conducted as a mixed method and the data were collected through short written answers of teachers. The participants who took part in the study were 117 volunteer primary school English teachers. The obtained data were analyzed by SPSS Statistic 24 program and interpreted with the help of percentage and frequency tables. According to the results of the study, most of the teachers notice a difference in their English language proficiency after starting their profession, and this difference is negative. Also, teachers think that the grade they teach has a negative impact on their foreign language proficiency. Another finding of the study is that most of the teachers do not have the opportunity to actively use their foreign language outside of school. Moreover, 86.3% of teachers think that if they continue to be an English teacher at the primary school level for many years, this will cause serious negativity in their foreign language proficiency.

Description

Keywords

Sosyal ve Beşeri Bilimler, Social Sciences and Humanities, Sosyal Bilimler (SOC), Social Sciences (SOC), İlkokul İngilizce öğretmeni, Yeterlik, Yabancı dil yeterliği, Mesleki yeterlik, Primary school English teacher, Foreign language proficiency, Professional competence, Efficacy

Citation

Eminoğlu Küçüktepe S., Güneş E. B., "İlkokul İngilizce Öğretmenlerinin Kendi Yabancı DilYeterlikleri Hakkındaki Görüşleri", Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi 2022, cilt.12, sa.2, ss.415-438, 2022

Collections