Publication:
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin uzunluk ve alan ölçme kavramlarını modelleme yaklaşımıyla öğrenme süreçlerinin incelenmesi

dc.contributor.advisorDoğan, M. Cihangir
dc.contributor.advisorKertil, Mahmut
dc.contributor.authorGözüyılmaz, Başak
dc.contributor.departmentMarmara Üniversitesi
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Bilim Dalı
dc.date.accessioned2024-09-18T07:15:13Z
dc.date.available2024-09-18T07:15:13Z
dc.date.issued2024
dc.description.abstractEğitim, bilim ve teknolojideki değişime ayak uydurmanın temelidir. Özellikle fen, matematik ve teknoloji eğitimi oldukça önemlidir. Eğitim, öğrencilere yaratıcı düşünme, eleştirel analiz, akıl yürütme ve problemleri çözme becerileri kazandırmayı amaçlar. Matematik eğitiminin kalitesi, ana sınıfından başlayarak tüm eğitim düzeylerinde, öğrencilerin matematiksel okuryazarlık, analitik düşünme ve eleştirel düşünme gibi 21. yüzyıl becerilerini geliştirmesi için sürekli olarak iyileştirilmesi gereken bir odak noktasıdır. Bu nedenle, matematik eğitim ve öğretiminin temel hedefi, öğrencilerin bu kritik becerilerini güçlendirmektir. Araştırmalar, matematiksel modelleme uygulamalarının bu becerilerin gelişiminde tüm sınıf seviyelerinde etkili olduğunu ortaya koymaktadır. Bu bağlamda, matematiksel modelleme becerilerinin artırılması da matematik öğretiminin önemli bir amacıdır. Bu çalışma, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin öğretim sürecinde matematiksel modelleme kullanarak ölçme konusunun temel kavramlarını anlama üzerine odaklanmaktadır. Bu araştırmanın temel amacı, İstanbul'un Avcılar ilçesindeki bir ilkokulda eğitim gören 4. sınıf öğrencilerinin, matematik dersinde öğrenim gördükleri ölçme konusunu matematiksel modelleme yaklaşımıyla nasıl kavradıklarını anlamaktır. Bu amaç doğrultusunda, öğretim sürecinde çeşitli matematiksel modelleme etkinlikleri kullanılarak öğrencilerin ölçme konusundaki anlayışlarına ve bu etkinliklerin öğrencilerin matematiksel düşünme becerilerini nasıl etkilediği incelenmiştir.Araştırma sürecinde, öğrencilerin matematiksel modelleme kullanarak uzunluk ve alan ölçme konusunu nasıl kavradıklarını değerlendirmek için çeşitli ölçme araçları ve matematiksel modelleme etkinlikleri uygulanmıştır. Çalışmanın yöntemi olarak nitel araştırma yöntemlerinden eylem araştırması yöntemi seçilmiştir. Veri toplama sürecinde, öğrenci görüşmeleri, ses kayıtları, araştırmacı notları ve öğrenci çalışma kâğıtları incenelerek içerik analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçları, uygulanan matematiksel modelleme etkinliklerinin öğrencilerin problem çözme becerilerini ve matematiksel düşünme becerilerini geliştirdiği, matematiksel kavramları günlük hayatta uygulama becerileri üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Ayrıca matematiksel modelleme etkinlikleri öğrencilerin, problem çözmeye yönelik tutumlarını olumlu yönde etkilediği görülmektedir. Bu bulgular, matematik öğretiminde matematiksel modelleme yaklaşımının etkinliğini vurgulayarak öğrencilerin matematiksel düşünme becerilerini geliştirmek için değerli bir araç olduğunu göstermektedir.
dc.description.abstractAdapting to changes in education, science, and technology is fundamental. Particularly, science, mathematics, and technology education are crucial. Education aims to equip students with creative thinking, critical analysis, reasoning, and problem-solving skills. The quality of mathematics education, starting from kindergarten and at all educational levels, is a focal point that must be continuously improved to help students develop 21st-century skills such as mathematical literacy, analytical thinking, and critical thinking. Therefore, the primary goal of mathematics education and teaching is to strengthen these critical skills in students.Research indicates that mathematical modeling applications are effective in developing these skills at all grade levels. In this context, enhancing mathematical modeling skills is also an important objective of mathematics teaching. This study focuses on understanding the basic concepts of measurement by using mathematical modeling in the teaching process for 4th-grade elementary students. The main aim of this research is to understand how 4th-grade students in a primary school in the Avcılar district of Istanbul comprehend the measurement topic they are learning in mathematics class through the approach of mathematical modeling. For this purpose, various mathematical modeling activities were used in the teaching process to examine the students' understanding of the measurement topic and how these activities affected their mathematical thinking skills. During the research process, various assessment tools and mathematical modeling activities were applied to evaluate how students understood the concepts of length and area measurement using mathematical modeling. The method of the study was chosen as action research, one of the qualitative research methods. In the data collection process, student interviews, audio recordings, researcher notes, and student worksheets were analyzed using content analysis method. The results of the study show that the applied mathematical modeling activities improved students' problem-solving skills and mathematical thinking skills and had a positive impact on their ability to apply mathematical concepts in daily life. Furthermore, it was observed that mathematical modeling activities positively influenced students' attitudes towards problem-solving. These findings emphasize the effectiveness of the mathematical modeling approach in mathematics teaching, demonstrating that it is a valuable tool for developing students' mathematical thinking skills.
dc.format.extentXIII, 110 sayfa : resim, tablo
dc.identifier.urihttps://katalog.marmara.edu.tr/veriler/cokluortam/cokluortam/C/B/F/D/B/668e88621f719.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11424/297749
dc.language.isotur
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectMatematiksel Modelleme
dc.subjectProblem Çözme
dc.subjectAlan Ölçme
dc.subjectUzunluk Ölçme Mathematical Modeling
dc.subjectProblem Solving
dc.subjectLength Measurement
dc.subjectArea Measurement
dc.titleİlkokul 4. sınıf öğrencilerinin uzunluk ve alan ölçme kavramlarını modelleme yaklaşımıyla öğrenme süreçlerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of primary school 4th grade students’ learning process of length and area measurement concepts with modeling perspective
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.item.notesBibliyografya.
local.yordam.idEBFDEAE7-01BE-C247-B090-484D75FB30C5

Files

Collections