Publication:
Dünyadaki eğitim temelli sivil toplum kuruluşları kimler ve neler yapmaktalar?

dc.contributor.authorKABAPINAR, YÜCEL
dc.contributor.authorKABAPINAR, FİLİZ
dc.contributor.authorsKabapınar Y. (Editör), Kabapınar F. (Editör)
dc.date.accessioned2023-09-04T07:28:36Z
dc.date.available2023-09-04T07:28:36Z
dc.date.issued2022-08-01
dc.description.abstractSon dönemin popüler ifadelerinden biri oldu \"Coğrafya kaderdir\" sözü. Şüphesiz, doğal olarak bu bakış açısına karşı çıkacaklar olsa da, doğduğun ülke gerçekten de bazen kişinin kaderi olabilmektedir. Düşünsenize, ortalama bir Iraklının, Suriyelinin, Sudanlının, Eritrelinin, Afgan’ın, Vietnamlının, Kübalının, Kuzey Korelinin kendisinin ya da çocuğunun insan ve çocuk hakları özelinde yaşam standartları dünyanın diğer gelişmiş ülkelerindekilerle karşılaştırıldığında ne durumdadır? Beslenmenin niteliğinden, kültür sanata, bilimsel anlayış ve nimetlerinden yararlanmadan özgürlük anlayışına dek pek çok ölçütte akranlarından çok daha geride dünyaya geldiklerinin ne derece farkındadırlar? Bu anlamda fakirliğin ve cehaletin giderilmesinde vatandaşı oldukları ülkeler genellikle başarılı olamayabiliyorlar ve hatta bazen statükonun devamı adına olmak da istemeyebiliyorlar. İşte böylesi durumlarda, devletlerden bağımsız olarak UNESCO, UNICEF gibi çok uluslu kuruluşlar ya da sivil toplum kuruluşları birer kurtarıcı olarak sahaya inebilmektedirler. Bu çok uluslu organizasyonlar ya da sivil toplum kuruluşlarının en etkin olduğu alanlardan biri de eğitim alanıdır. Okul öncesinden üniversite eğitimine ve hatta kimi zaman yetişkin eğitimine kadar tüm basamaklarındaki eğitim öğretimle ilgili katkı sunan bu kuruluşlar insan hakları, çocuk hakları, çevre eğitimi, göçmen/dezavantajlı/kız çocuklarının eğitimi gibi tema alanlarda da işlev yerine getirebilmektedir. Bu alanların ötesinde matematik, fen, sanat, beden eğitimi gibi alan eğitimi üzerine uzmanlaşmış sivil toplum kuruluşları da bulunmaktadır. Bu kitabın amacı, bu alan ve alt alanlarda dünyanın farklı noktalarında hizmet veren belli başlı çok uluslu ve sivil toplum kuruluşlarını genel hatlarıyla gündeme getirmektir. Önsöz’ünü okumakta olduğunuz bu kitap aslında \"bir devam kitabı\" niteliğindedir. \"Demokrasinin Beşinci Gücü Olarak (Türkiye’de) Eğitim Temelli Sivil Toplum Kuruluşları\" adlı kitabın ardından yerelden evrensele ilkesi ışığında \"Dünya’da Eğitim Temelli Sivil Toplum Kuruluşları\"nın çalışılması adeta bir zorunluluktu. İlk kitapta da ifade ettiğim gibi, bu kitapların yazılma fikrinin arkasında, \"Uluslararası Karşılaştırmalı Eğitim\" adlı yüksek lisans programında yer alan \"Uluslararası Sivil Toplum Kuruluşları\" adlı dersin bana önerilmesi olmuştur. Kaynak kitap eksikliği ve \"neden olmasın\" öngörüsü/cesareti bu kitapların varlık nedenlerinin ardındaki temel motiflerdir; belki de biraz alanımın dışına çıkarak haddimi aşma pahasına da olsa.
dc.identifier.citationKabapınar Y. (Editör), Kabapınar F. (Editör), Dünyadaki Eğitim Temelli Sivil Toplum Kuruluşları Kimler ve Neler Yapmaktalar?, Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2022
dc.identifier.isbn978-625-8325-12-6
dc.identifier.urihttps://pegem.net/urun/Dunyada-Egitim-Temelli-Sivil-Toplum-Kuruluslari/233358
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11424/293050
dc.language.isotur
dc.publisherPegem A Yayıncılık
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.subjectSocial Sciences and Humanities
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectSocial Sciences (SOC)
dc.titleDünyadaki eğitim temelli sivil toplum kuruluşları kimler ve neler yapmaktalar?
dc.typebook
dspace.entity.typePublication
local.avesis.id7c76e751-159a-445d-b5e6-123a39c889e4
relation.isAuthorOfPublication282587b1-9332-4bfb-a198-8eed7cc87ff2
relation.isAuthorOfPublicationc7933741-2e8c-42c8-8717-9274e2ea5db1
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery282587b1-9332-4bfb-a198-8eed7cc87ff2

Files

Collections