Publication:
Çocuk ve adölesanlarda psikososyal iyilik halini geliştirmeye yönelik okul temelli ruh sağlığı programları: sistematik inceleme

dc.contributor.authorŞİŞMAN, FATMA NEVİN
dc.contributor.authorsBIDIK G., ŞİŞMAN F. N.
dc.date.accessioned2022-11-07T10:46:08Z
dc.date.available2022-11-07T10:46:08Z
dc.date.issued2021-12-01
dc.description.abstractAmaç: Bu sistematik inceleme çocuk ve adölesanlarda psikososyal iyilik halini geliştirmek için yapılan okul temelli randomize kontrollü çalışmaların sonuçlarını ve hemşirelerin bu alana katkılarını değerlendirme amacı taşımaktadır. Gereç ve Yöntem: Sistematik incelemede, Ekim–Aralık 2019 tarihinde “school mental health”, “nurses”, “school-based”, “intervention”, “mental health promotion”, “school mental health services”, “school-based mental health interventions”, “randomized controlled trial”anahtar kelimelerinin kombinasyonu kullanılarak 2010–2019 yıllarında yayınlanan randomize kontrollü okul temelli ruh sağlığı programlarını içeren çalışmalar “PubMed”, “Scopus” ve “CINAHL” veri tabanlarından tarandı. 16 çalışma sistematik incelemeye dahil edildi. Bulgular: Çalışma sonucunda pozitif ruh sağlığı-psikolojik iyilik halini geliştirmeye odaklanan programların faydalarına yönelik bulgular ortaya çıktı. Mevcut bulgular, psikososyal iyilik hali programlarının, hedeflenen sosyal duygusal beceriler, yaşam becerileri, iletişim becerileri, sorun çözme becerileri, öz-farkındalık, esneklik, öfke yönetimi, benlik saygısı, öz-yeterlik, yaşam memnuniyeti, olumlu beden algısı ve ruh sağlığı okuryazarlığında artış sağladığını göstermektedir. Programlarda oyunlar ve küçük grup çalışmaları gibi etkileşimli yöntemlerin kullanımının, didaktik bilgi öğretim yöntemlerinden daha etkili olduğu ve hemşirelerin yapılan çalışmalarda bulunma durumunun yetersiz olduğu görüldü. Metodolojik kalite değerlendirmesinde riskli özellik taşıyan çalışmalar olduğu belirlendi. Sonuç: Bu bulgulardan hareketle hemşirelere, toplum ruh sağlığını geliştirmek adına, metodolojik kalitesi yüksekokul temelli ruh sağlığı çalışmaları ortaya koymaları önerilmektedir
dc.identifier.citationBIDIK G., ŞİŞMAN F. N. , "Çocuk ve adölesanlarda psikososyal iyilik halini geliştirmeye yönelik okul temelli ruh sağlığı programları: Sistematik inceleme", Journal of Psychiatric Nursing, cilt.12, sa.4, ss.350-361, 2021
dc.identifier.doi10.14744/phd.2021.14471
dc.identifier.endpage361
dc.identifier.issn1309-3568
dc.identifier.issue4
dc.identifier.startpage350
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.14744/phd.2021.14471
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11424/282920
dc.identifier.volume12
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofJournal of Psychiatric Nursing
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsikiyatri
dc.subjectKlinik Tıp (MED)
dc.subjectPSYCHIATRY
dc.subjectClinical Medicine (MED)
dc.subjectAdölesan
dc.subjectçocuk
dc.subjectokul temelli ruh sağlığı
dc.subjectpsikososyal iyilik hali
dc.subjectsistematik inceleme
dc.titleÇocuk ve adölesanlarda psikososyal iyilik halini geliştirmeye yönelik okul temelli ruh sağlığı programları: sistematik inceleme
dc.typearticle
dspace.entity.typePublication
local.avesis.id00c6f100-f6c5-4483-9b94-354808c56475
local.indexed.atWOS
local.indexed.atSCOPUS
relation.isAuthorOfPublication51a1bc7e-3ad5-4cdb-8800-0f67fa15f93d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery51a1bc7e-3ad5-4cdb-8800-0f67fa15f93d

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
1.pdf
Size:
371.73 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections