Publication:
Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum ile Akademik Motivasyon ve Başarı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

dc.contributor.authorYILMAZ, HİLAL
dc.contributor.authorsRENGİN ZEMBAT;Ezgi AKŞİN YAVUZ;Hilal İlknur TUNÇELİ;HİLAL YILMAZ
dc.date.accessioned2022-03-15T17:01:55Z
dc.date.available2022-03-15T17:01:55Z
dc.date.issued2018-09-03
dc.description.abstractAraştırmada okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile akademikmotivasyonları ve başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modeliyle tasarlananaraştırmanın çalışma grubunu; Marmara Üniversitesi ve Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul ÖncesiÖğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim görmekte olan ve çalışmaya katılmayı gönüllü olarak kabul eden toplam112 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; araştırmacılar tarafındangeliştirilen demografik bilgi formu, katılıcıların o anki birikimli akademik başarı puanları (GANO), Üstüner (2006)tarafından geliştirilen Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği ile Vallerand ve ark. (1992; aktaran Karagüven,2012) tarafından geliştirilip Türkçe uyarlaması Karagüven (2012) tarafından yapılan Akademik Motivasyon Ölçeğikullanılmıştır. Araştırma sonucunda araştırmaya katılan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik olumlututumları arttıkça, akademik motivasyonlarının ve genel akademik not ortalamalarının da arttığı; başka bir ifadeylemesleğe yönelik tutum ile akademik motivasyon ve genel akademik not ortalaması arasında olumlu yönde ilişkiolduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte öğretmen adaylarının genel akademik not ortalamalarının, yalnızca mezunolunan lise türüne göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of the study was to investigate the relationship between attitudes of prospective preschool teachers towards the teaching profession, their academic motivations and achievements. Relational survey model was used as the research design. The study group was made up of a total of 112 senior students (prospective teachers) who voluntarily accepted to participate in the study from Preschool Education Programs at Marmara University and Yıldız Technical University. Demographic form which was developed by the researchers, grade point average of prospective teachers, Attitude Scale of Teaching Profession developed by Üstüner (2006) and Academic Motivation Scale, which was developed by Vallerand et al. (1992; cited in Karagüven (2012) and adapted to Turkish by Karagüven (2012) were used for the data collection. The results showed that as the positive attitudes of the prospective teachers towards teaching as a profession increased, their academic motivations and grade point average (GPA) also increased while GPA differed only by the type of high school they graduated.
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.351404
dc.identifier.issn1308-1659;1308-1659
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11424/253641
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKuramsal Eğitimbilim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmaları
dc.titleÖğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum ile Akademik Motivasyon ve Başarı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
dc.title.alternativeExamination of the Relationship between Attitude towards Teaching Profession, Academic Motivation and Achievement
dc.typearticle
dspace.entity.typePublication
local.avesis.idb231739b-7281-4476-bb55-a06ca676db3c
local.import.packageSS24
local.import.sourceTRDizin
local.indexed.atTRDIZIN
oaire.citation.endPage 808
oaire.citation.issue4
oaire.citation.startPage789
oaire.citation.titleKuramsal Eğitimbilim Dergisi
oaire.citation.volume11
relation.isAuthorOfPublicationa65e244b-4818-403b-85c1-9347b1c36024
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverya65e244b-4818-403b-85c1-9347b1c36024

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Zembat et al. - 2018 - Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesle.pdf
Size:
963.8 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections