Publication: Pepee çizgi filminin din ve değerler eğitimi açısından değerlendirilmesi
Loading...
Date
2013
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
İnsanlar, özellikle de çocuklar model alarak öğrenmektedir. Kültürlenme
sürecinde çocukların modelleri anne-baba arkadaş ve öğretmenlerin yanı sıra çizgi film
kahramanlarıdır. Hatta bazen çizgi film kahramanları diğer modellerden daha çok taklit
edilebilmektedirler. Çizgi filmler çocuklar için en önemli eğitim araçlarından biri
konumundadır. Bu araştırmada ülkemizde yayınlanan ve yerli bir yapım olan Pepee çizgi
filmi din ve değerler eğitimi açısından incelenmiştir. Araştırma sonucunda Pepee çizgi
filminde İslam dininden soyutlanmış bir Türk kültürüne yer verildiği, fiziksel, sözel ve
psikolojik şiddet kullanıldığı, filmin kahramanı Pepe’nin olumsuz karakter özelliklerine
sahip olduğu ve model olduğu izleyicilere olumsuz örnek teşkil ettiği ortaya çıkmıştır. .....People, especially children, learn from observing others. Generally, the
children’s models are parents, friends, teachers, and even animated movies. Sometimes
the animated movies have the strongest influence on children and can be one of
education’s most powerful tools. This research studies the animated movie “Pepee”
according to religious and values education. Research of the movie exposes its portrayal
of the Turkish culture without the influence of Islam. The movie includes physical, verbal,
and psychological violent. The hero of “Pepee” serves as a model who leaves a negative
influence on the audience.
Description
Keywords
Pepee Çizgi Filmi, Din Eğitimi, Değerler Eğitimi, Sosyal Öğrenme Kuramı, Animated Movie Pepee, Religious Education, Values Education, Social Learning Theory