Publication:
Pepee çizgi filminin din ve değerler eğitimi açısından değerlendirilmesi

Loading...
Thumbnail Image

Date

2013

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

İnsanlar, özellikle de çocuklar model alarak öğrenmektedir. Kültürlenme sürecinde çocukların modelleri anne-baba arkadaş ve öğretmenlerin yanı sıra çizgi film kahramanlarıdır. Hatta bazen çizgi film kahramanları diğer modellerden daha çok taklit edilebilmektedirler. Çizgi filmler çocuklar için en önemli eğitim araçlarından biri konumundadır. Bu araştırmada ülkemizde yayınlanan ve yerli bir yapım olan Pepee çizgi filmi din ve değerler eğitimi açısından incelenmiştir. Araştırma sonucunda Pepee çizgi filminde İslam dininden soyutlanmış bir Türk kültürüne yer verildiği, fiziksel, sözel ve psikolojik şiddet kullanıldığı, filmin kahramanı Pepe’nin olumsuz karakter özelliklerine sahip olduğu ve model olduğu izleyicilere olumsuz örnek teşkil ettiği ortaya çıkmıştır. .....People, especially children, learn from observing others. Generally, the children’s models are parents, friends, teachers, and even animated movies. Sometimes the animated movies have the strongest influence on children and can be one of education’s most powerful tools. This research studies the animated movie “Pepee” according to religious and values education. Research of the movie exposes its portrayal of the Turkish culture without the influence of Islam. The movie includes physical, verbal, and psychological violent. The hero of “Pepee” serves as a model who leaves a negative influence on the audience.

Description

Keywords

Pepee Çizgi Filmi, Din Eğitimi, Değerler Eğitimi, Sosyal Öğrenme Kuramı, Animated Movie Pepee, Religious Education, Values Education, Social Learning Theory

Citation

Collections