Publication: Üniversiteye giriş sıralaması ile lisans mezuniyet sıralamasında meydana gelen değişim
Loading...
Date
2013
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Üniversite giriş sınavına göre bölümleri yüksek puanla kazanan öğrencilerin mezun
olurken bölümü orta ve alt sıralarda bitirmeleri araştırılmaya değer bir konudur. Aynı şekilde
bölümü orta sıralarda kazanan öğrenciler de derece ile mezun olabilmekte, en azından üst
basamaklara çıkmaktadırlar. Bu araştırmada akademik başarı sıralamasında yükselme ve düşmenin
nedenlerini öğrenci görüşleri çerçevesinde tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırma nitel bir durum
çalışması olup “bütüncül tek durum” deseni kullanılmıştır. Araştırma Marmara Üniversitesi
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümü’nden 2012 yılında mezun olan öğrenciler
içerisinden akademik başarı sıralamasına göre 20 basamaklık yükseliş ya da düşüş gösteren 25
öğrenci üzerinde yapılmıştır. Veriler yapılandırılmamış bireysel görüşmeler ve odak grup görüşmesi
ile toplanmıştır. Elde edilen veriler tümevarımcı içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırmada
öğrenciler kaygı seviyesinin, sayısal ve sözel alana yatkınlığın, klasik sınav ve test tekniğine
yatkınlığın, mezun olduktan sonraki hedeflerin, sınavlara hazırlanırken kullanılan kaynakların,
sınavlara hazırlık için ayrılan sürenin, “üniversite rahatlık ortamıdır” anlayışının, motivasyon sahibi
olmanın ve bölüme karşı geliştirilen tutumun başarı veya başarısızlıkta etkili olduğunu ifade
etmişlerdir
Description
Keywords
ÖSS, Lisans Mezuniyet Notu, Akademik Başarı, Başarıyı Etkileyen Faktörler