Publication:
Üniversiteye giriş sıralaması ile lisans mezuniyet sıralamasında meydana gelen değişim

Loading...
Thumbnail Image

Date

2013

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Üniversite giriş sınavına göre bölümleri yüksek puanla kazanan öğrencilerin mezun olurken bölümü orta ve alt sıralarda bitirmeleri araştırılmaya değer bir konudur. Aynı şekilde bölümü orta sıralarda kazanan öğrenciler de derece ile mezun olabilmekte, en azından üst basamaklara çıkmaktadırlar. Bu araştırmada akademik başarı sıralamasında yükselme ve düşmenin nedenlerini öğrenci görüşleri çerçevesinde tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırma nitel bir durum çalışması olup “bütüncül tek durum” deseni kullanılmıştır. Araştırma Marmara Üniversitesi İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümü’nden 2012 yılında mezun olan öğrenciler içerisinden akademik başarı sıralamasına göre 20 basamaklık yükseliş ya da düşüş gösteren 25 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Veriler yapılandırılmamış bireysel görüşmeler ve odak grup görüşmesi ile toplanmıştır. Elde edilen veriler tümevarımcı içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırmada öğrenciler kaygı seviyesinin, sayısal ve sözel alana yatkınlığın, klasik sınav ve test tekniğine yatkınlığın, mezun olduktan sonraki hedeflerin, sınavlara hazırlanırken kullanılan kaynakların, sınavlara hazırlık için ayrılan sürenin, “üniversite rahatlık ortamıdır” anlayışının, motivasyon sahibi olmanın ve bölüme karşı geliştirilen tutumun başarı veya başarısızlıkta etkili olduğunu ifade etmişlerdir

Description

Keywords

ÖSS, Lisans Mezuniyet Notu, Akademik Başarı, Başarıyı Etkileyen Faktörler

Citation

Collections