Publication: 60-72 Aylık Çocukların Sosyal Problem Çözme Becerileri ile İlkokula Hazır Bulunuşluk_x000D_
Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Loading...
Date
2019-12-20
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitim kurumuna devameden 60-72 aylık çocukların sosyal problem çözme becerileri ileilkokula hazır bulunuşluk düzeyleri arasındaki ilişkinin ve ilkokulahazır bulunuşluk ile sosyal problem çözme becerilerinin bazıdeğişkenlere (cinsiyet, anne-baba öğrenim durumu, sosyo-ekonomikdüzey, kardeş sayısı, okul öncesi eğitime devam süresi) göreincelenmesidir. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan araştırmanınörneklemini, İstanbul ili ilçelerindeki MEB’e bağlı bağımsızanaokulları ve ilkokula bağlı anasınıflarında okul öncesi eğitimedevam etmekte olan 60-72 aylık 104 kız, 100 erkek toplam 204 çocukoluşturmaktadır. Araştırma kapsamında, “Kişisel Bilgi Formu”,Yılmaz (2016) tarafından geliştirilmiş olan “Sosyal Problem ÇözmeBecerileri Ölçeği” ve Polat Unutkan (2003) tarafından geliştirilmişolan “Marmara İlköğretime Hazır Oluş Ölçeği” veri toplama aracıolarak kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, çocukların sosyalproblem çözme becerileri ile ilkokula hazır bulunuşluk düzeyleriarasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Karşılaştırmaanalizlerinde çeşitli değişkenler açısından gruplar arasında anlamlıfarklılıklar bulunmuş ve bulgular amaçlar bağlamında yorumlanarakçeşitli önerilerde bulunulmuştur.
The aim of the current study is to investigate the_x000D_ relationship between preschoolers’ social problem-solving skills of_x000D_ the preschoolers and their levels of school readiness with respect to_x000D_ some variables (gender, parental education, socio-economic status,_x000D_ number of siblings and duration of preschool attendance). A_x000D_ descriptive survey design was employed in the study. 204 children_x000D_ (104 girls and 100 boys) aged between 60 and 72 months old from_x000D_ state preschools and kindergartens in İstanbul make up the sample_x000D_ of the study. Personal information form, Sosyal Problem Çözme_x000D_ Becerileri Ölçeği (Yılmaz, 2016) and Marmara İlköğretime Hazır_x000D_ Oluş Ölçeği (Polat-Unutkan, 2003) were used for the data_x000D_ collection. A positive and meaningful relationship was found_x000D_ between children’s social problem solving skills and their primary_x000D_ school readiness. There were also significant differences between_x000D_ the groups with respect to some variables. Implications of the study_x000D_ were discussed.
The aim of the current study is to investigate the_x000D_ relationship between preschoolers’ social problem-solving skills of_x000D_ the preschoolers and their levels of school readiness with respect to_x000D_ some variables (gender, parental education, socio-economic status,_x000D_ number of siblings and duration of preschool attendance). A_x000D_ descriptive survey design was employed in the study. 204 children_x000D_ (104 girls and 100 boys) aged between 60 and 72 months old from_x000D_ state preschools and kindergartens in İstanbul make up the sample_x000D_ of the study. Personal information form, Sosyal Problem Çözme_x000D_ Becerileri Ölçeği (Yılmaz, 2016) and Marmara İlköğretime Hazır_x000D_ Oluş Ölçeği (Polat-Unutkan, 2003) were used for the data_x000D_ collection. A positive and meaningful relationship was found_x000D_ between children’s social problem solving skills and their primary_x000D_ school readiness. There were also significant differences between_x000D_ the groups with respect to some variables. Implications of the study_x000D_ were discussed.