Publication:
İlkokul öğrencilerinin dört işlem işlemsel hatalarının belirlenmesi ve çözüm önerileri

dc.contributor.authorAYDIN, OKTAY
dc.contributor.authorsÖnal H., Aydın O.
dc.date.accessioned2022-12-29T12:33:37Z
dc.date.available2022-12-29T12:33:37Z
dc.date.issued2022-03-01
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; ilkokul birinci ve ikinci sınıf öğrencilerinin dört işlemde yaptıkları işlemsel hatalarının belirlenmesidir. Araştırmanın modelini, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması oluşturmaktadır.Çalışma grubunu; amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yoluyla seçilen 2015-2016 eğitim öğretim yılında İstanbul ilindeki ilkokul 1. sınıf düzeyinde öğrenim gören 83 kız ve 79 erkek toplam 162 öğrenci, 2. sınıf düzeyinde ise öğrenim gören 84 kız ve 81 erkek toplam 165 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak ilkokul 1. sınıf ve 2. sınıf öğrencilerinin matematik ders defterleri kullanılmıştır. İçerik analizi yöntemi verilerin analizinde kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına bakıldığında; işlemsel hatalar kategorisi içerisinde yer alan, sayma hataları kodunun 1. sınıf öğrencileri tarafından en yüksek oran da yapıldığı, bu hata türünü; verilmeyen toplananı bulma ve verilmeyen eksileni bulma hata türlerinin izlediği, 2. sınıf öğrencileri tarafından ise büyük sayıdan küçük sayıyı çıkarma kodunun en yüksek oranda yapıldığı bu hata türünü ise sayma hataları ve verilmeyen çarpanı bulma hata türlerinin izlediği sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study; is to determine the operational errors of primary school first and second grade students in four operations. The model of the research is a case study, one of the qualitative research methods. Working group; A total of 162 students, 83 girls and 79 boys, studying at the primary school in Istanbul in the 2015-2016 academic year, who were selected through criterion sampling, one of the purposeful sampling methods, and 84 girls and 81 boys studying at the 2nd grade level, a total of 165 students. Mathematics textbooks of primary school 1st and 2nd grade students were used as data collection tool. Content analysis method was used in the analysis of the data. As a result of the research; This error type, which is included in the category of operational errors, was made by 1st grade students with the highest rate of counting errors; It was concluded that the error types of finding the missing added and not given decreasing were followed by the error types of finding the missing number, while this error type was followed by the error types of counting errors and finding the non-given multiplier, in which the code for subtracting the small number from the large number was made at the highest rate by the 2nd grade students.
dc.identifier.citationÖnal H., Aydın O., "İlkokul Öğrencilerinin Dört İşlem İşlemsel Hatalarının Belirlenmesi ve Çözüm Önerileri", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.23, sa.Özel Sayı, ss.177-210, 2022
dc.identifier.doi10.29299/kefad.995959
dc.identifier.endpage210
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.issueÖzel Sayı
dc.identifier.startpage177
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1072300
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11424/284627
dc.identifier.volume23
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.subjectEğitim
dc.subjectEğitim Bilimleri
dc.subjectEğitimin Psikolojik Temelleri
dc.subjectProgram Geliştirme
dc.subjectEğitim Programları ve Öğretim
dc.subjectİlköğretim
dc.subjectSocial Sciences and Humanities
dc.subjectEducation
dc.subjectEducational Sciences
dc.subjectPsychologicial Foundations of Education
dc.subjectCurriculum Development
dc.subjectCurriculum Development and Teaching Methods
dc.subjectElementary School Education
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectSosyal Bilimler Genel
dc.subjectEĞİTİM VE EĞİTİM ARAŞTIRMASI
dc.subjectSocial Sciences (SOC)
dc.subjectSOCIAL SCIENCES, GENERAL
dc.subjectEDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
dc.subjectSosyal Bilimler ve Beşeri Bilimler
dc.subjectSocial Sciences & Humanities
dc.subjectPrimary School
dc.subjectMathematics Four Operations
dc.subjectError
dc.subjectİlkokul
dc.subjectMatematik
dc.subjectDört İşlem
dc.subjectHata
dc.titleİlkokul öğrencilerinin dört işlem işlemsel hatalarının belirlenmesi ve çözüm önerileri
dc.typearticle
dspace.entity.typePublication
local.avesis.id8ff917a3-8d8e-4efa-8f51-04604586cd6a
local.indexed.atTRDIZIN
relation.isAuthorOfPublication3113b8f5-aee2-4038-9dd8-4f5f3ad9cf08
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery3113b8f5-aee2-4038-9dd8-4f5f3ad9cf08

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
13.pdf
Size:
945.29 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections