Publication: Analyse des erreurs de conjugaison des étudiants Turcophones en Français langue étrangère
dc.contributor.advisor | Ertek, Betül | |
dc.contributor.author | Çevik, Melike Ceren | |
dc.contributor.department | Marmara Üniversitesi | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.contributor.department | Fransızca Öğretmenliği Bilim Dalı | |
dc.date.accessioned | 2024-07-30T11:10:41Z | |
dc.date.available | 2024-07-30T11:10:41Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.description.abstract | Araştırmaların çoğu Fransızca’nın yabancı dil olarak öğrenilmesi durumunda sözcüksel (Şavlı, 2009; Yücelsin Taş, Candemir, Kara, 2016), sözdizimsel (Karakaş, 2021; Karan, 2016), ses ve anlambilim (Ertek, 2019) ve biçimbilimsel (Algubbi, 2020) yanlışların analizine odaklanmaktadır. Dolayısıyla, ikinci yabancı dili Fransızca olan öğrencilerle Fransızcadaki fiil çekimleri konusu hakkında bir araştırma gerçekleştirmek uygun görünmektedir. Ayrıca, tipolojik olarak iki farklı dil ailesinden olan T ve F dilleri, Fransızca öğrenimine bağlı zorluklara sebep olmaktadır. Çalışmalar, Fransızca öğrenimini zorlaştırabilen anadilden ve başka bir yabancı dilden (İngilizce, İspanyolca, Arapça, vs.) kaynaklı diller arası geçişlerin var olduğunu göstermektedir. Daha odaklı bir bakış açısıyla, Türkiye’de Fransızcayı yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencileriyle sadece yazılı Fransızcada meydana gelen fiil çekimleriyle ilgili yanlışlara odaklı bir çalışmanın gerçekleştirilmediğini muhtemelen söyleyebiliriz.Fransızca öğrenimine bağlı bu zorlukları tespit etmek ve bu araştırmanın detaylandırılması için 29 gönüllü öğrenciyle iki fiil çekimi alıştırmalarından ve görüşmelerden oluşan nitel bir analiz gerçekleştirilecektir. 2022-2023 akademik yılında Marmara Üniversitesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Fransız Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı Fransızca Öğretmenliği Bölümü’ndeki ikinci sınıfta (14) ve üçüncü sınıfta (15) olan Türk öğrencilerinin yazılı Fransızcada fiil çekimleri konusundaki yanlışlarını inceleyeceğiz. Bunun için, 5-6 hafta arayla ilk yarıyıl esnasında ilgili öğrencilere sunmak üzere iki fiil çekimi alıştırması geliştirdik. Fransızca öğrenimine ve Fransızcadaki fiil çekimi sorununa ilişkin yaşanan zorlukları anlamak için aynı katılımcılarla birlikte 13 sorudan oluşan görüşmelerle çalışmamızı tamamladık. | |
dc.description.abstract | Most of the research focuses on the analysis of lexical (Şavlı, 2009; Yücelsin Taş, Candemir, Kara, 2016), syntactic (Karakaş, 2021; Karan, 2016), sound and semantic (Ertek, 2019) and morphological (Algubbi, 2020) errors in learning French as a Foreign Language. Thus, it seems appropriate to realize a study about the subject of conjugation in French with students whose second foreign language is French. Also, Turkish and French, which are typologically two different language families cause difficulties related to learning French. Studies show that there are interferences deriving from native language and another foreign language (English, Spanish, Arabic, etc.) which can complicate learning. From a more focused perspective, we can say that a study focused on only the mistakes concerned verb conjugations that occur in written French with Turkish students learning French as a foreign language in Türkiye probably hasn’t been conducted. A qualitative analysis consisting of two conjugation exercises and interviews will be conducted with twenty-nine volunteer students to find these difficulties related to learning French and to detail this research. In the 2022-2023 academic year, we will analyse the mistakes of Turkish students who are in second class (14) and third class (15) about conjugation in written French in Department of Foreign Language and French Teaching at Marmara University.For this, we have developed two conjugation exercises which will be introduced to volunteer students during the first semester with 5-6 weeks interval. We completed our research with interviews composing of thirteen questions with the same participants to understand the difficulties about learning French and to conjugation in French. | |
dc.format.extent | XIV, 307 sayfa | |
dc.identifier | 170E86F4-8178-D04A-934C-0A8F1515DD38 | |
dc.identifier.uri | https://katalog.marmara.edu.tr/veriler/yordambt/cokluortam/8D/667cb58cb198b.pdf | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11424/297326 | |
dc.language.iso | fre | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | fiil çekimi | |
dc.subject | yanlışların analizi | |
dc.subject | fiiller | |
dc.subject | yabancı dil olarak Fransızca | |
dc.subject | Türkiye conjugation | |
dc.subject | analysis of errors | |
dc.subject | verbs | |
dc.subject | French as a Foreign Language | |
dc.subject | Türkiye | |
dc.title | Analyse des erreurs de conjugaison des étudiants Turcophones en Français langue étrangère | |
dc.title.alternative | Fransızcayı yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin fiil çekimi yanlışlarının incelenmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dspace.entity.type | Publication | |
local.item.notes | Bibliyografya. | |
local.yordam.id | 170E86F4-8178-D04A-934C-0A8F1515DD38 |