Publication:
Sınıf öğretmenlerinin ders başarısını öngörme becerileri ile akademik iyimserlik becerileri arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi

No Thumbnail Available

Date

2024

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin ders başarısını öngörme becerileri ile akademik iyimserlik becerileri arasındaki ilişki çeşitli değişkenlere göre incelenmiştir. Araştırmada genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma kapsamında sınıf öğretmenlerinin ders başarısını öngörme becerileri ile akademik iyimserlik becerileri arasındaki ilişki demografik özellikler (cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, mezuniyet) açısından incelenmiştir. Öğrencilerin kendi başarılarını öngörme düzeyleri ve bu düzeyin öğretmen öngörüsü ile ilişkisi de ayrıca eklenmiştir.Araştırma kapsamında İstanbul’un Sultangazi ilçesinde yer alan 4 devlet ilkokulunun 30 adet 4.sınıfından 359 öğrenci ve 30 sınıf öğretmeni ile çalışılmıştır. Araştırmanın veri toplama araçları; araştırmacı tarafından geliştirilen 10 soruluk “4.Sınıf Matematik Uzunluk Ölçme Konulu Başarı Testi” ve 1-5 arası puanlama ile doldurulan “Öğretmen Başarı Tahmin Çizelgesi”, İğde ve Yakar (2022) tarafından geliştirilen ve 36 maddeden oluşan “Öğretmen Beklenti Ölçeği”dir. Tüm veriler SPSS 26.0 paket programı ile analiz edilmiştir.Araştırma sonuçlarına göre sınıf öğretmenlerinin ders başarısını öngörme becerileri ile akademik iyimserlik becerileri arasındaki ilişki istatistiksel olarak pozitif yönde anlamlı bulunmuştur (p<.05). Ayrıca sınıf öğretmenlerinin ders başarısını öngörme becerileri ile akademik iyimserlik becerileri arasındaki ilişkinin cinsiyete, yaşa, mesleki kıdeme göre farklılaşmadığı ancak mezuniyet’e göre farklılaştığı ortaya konulmuştur (p=.001).
This study examines the relationship between elementary school teachers' ability to predict academic success and their academic optimism skills based on various variables. The research employs a relational survey model, one of the general survey models. The relationship between teachers' ability to predict academic success and their academic optimism skills is analyzed in terms of demographic characteristics such as gender, age, professional seniority, and graduation status. Additionally, the study includes students' ability to predict their own success and the relationship between this level and teacher predictions.The research was conducted with 30 fourth-grade teachers and 359 students from 30 fourth-grade classes in four public primary schools in the Sultangazi district of Istanbul. Data collection tools used in the study include a \"4th Grade Mathematics Length Measurement Achievement Test\" developed by the researcher, a \"Teacher Success Prediction Chart\" scored between 1 and 5, and a \"Teacher Expectation Scale\" consisting of 36 items developed by İğde and Yakar (2022). All data were analyzed using the SPSS 26.0 package program.According to the study results, the relationship between teachers' ability to predict academic success and their academic optimism skills was found to be statistically significantly positive (p<.05). Furthermore, it was determined that the relationship between teachers' ability to predict academic success and their academic optimism skills does not differ based on gender, age, or professional seniority, but does differ based on graduation status (p=.001).

Description

Keywords

Sınıf öğretmenleri, Öğrenci başarısı, Öngörülebilirlik, Akademik iyimserlik, Class teachers, Student achievement, Predictability, Academic optimism

Citation

Collections