Publication:
10. sınıf öğrencilerinin matematik problem çözme süreçlerinin incelemesi: bilgibilimsel inanç

dc.contributor.authorDelice, Ali
dc.contributor.authorYılmaz, Kamil
dc.date.accessioned2014-07-16T07:18:20Z
dc.date.available2014-07-16T07:18:20Z
dc.date.issued2009
dc.description.abstractMatematik hakkında öğrencilerin birçok bilgibilimsel inancı vardır. Bu çalışmanın amacı trigonometri, denklem ve geometri konularından hazırlanmış bir soru setinden elde edilen problem çözme süreçlerinde problem çözme hakkında ki bilgibilimsel inançların nasıl etkili olduğunun incelenmesidir. Bu çalışma pozitivist olmayan yorumlayıcı bir paradigmaya sahip olup, problem seti ve görüşmeler kullanıldığı için çoklu yöntem kullanılmıştır. Elde edilen veriler bağlamında ise nitel bir çalışmadır. Çalışma grubu amaca yönelik, uygun örneklem tekniği ile seçilen özel statülü bir devlet lisesinin 10. sınıf öğrencilerinden 47 kişidir. Soru setinin değerlendirilmesinde betimsel istatistik kullanılmıştır. Öğrencilerin matematik ile ilgili (bilgibilimsel) inançlarının problem çözüm süreçlerine yansıması farklı boyutlarda bulgularda gözlenmiştir. Öğrencilerin büyük çoğunluğu soruların sade ve kısa sonuçlu olduğuna inanmaktadırlar.en_US
dc.identifier.endpage102
dc.identifier.issn1300-8889
dc.identifier.issue30
dc.identifier.startpage85
dc.identifier.urihttp://dspace.marmara.edu.tr/handle/18832014/1015
dc.indexingTR Dizin
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMarmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.subjectProblem çözme, bilgibilimsel (epistemolojik) inanç
dc.title10. sınıf öğrencilerinin matematik problem çözme süreçlerinin incelemesi: bilgibilimsel inançen_US
dc.typearticleen_US
dcterms.abstractMatematik hakkında öğrencilerin birçok bilgibilimsel inancı vardır. Bu çalışmanın amacı trigonometri, denklem ve geometri konularından hazırlanmış bir soru setinden elde edilen problem çözme süreçlerinde problem çözme hakkında ki bilgibilimsel inançların nasıl etkili olduğunun incelenmesidir. Bu çalışma pozitivist olmayan yorumlayıcı bir paradigmaya sahip olup, problem seti ve görüşmeler kullanıldığı için çoklu yöntem kullanılmıştır. Elde edilen veriler bağlamında ise nitel bir çalışmadır. Çalışma grubu amaca yönelik, uygun örneklem tekniği ile seçilen özel statülü bir devlet lisesinin 10. sınıf öğrencilerinden 47 kişidir. Soru setinin değerlendirilmesinde betimsel istatistik kullanılmıştır. Öğrencilerin matematik ile ilgili (bilgibilimsel) inançlarının problem çözüm süreçlerine yansıması farklı boyutlarda bulgularda gözlenmiştir. Öğrencilerin büyük çoğunluğu soruların sade ve kısa sonuçlu olduğuna inanmaktadırlar.
dspace.entity.typePublication
local.import.packageSS40

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
1098-2062-1-SM.pdf
Size:
1.62 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description:

Collections