Publication:
2018 6. Sınıf fen bi̇li̇mleri̇ öğreti̇m programına ili̇şki̇n öğretmen görüşleri̇

dc.contributor.authorEMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE, SEVAL
dc.contributor.authorsEminoğlu Küçüktepe S., Gürdal B.
dc.date.accessioned2023-02-24T11:23:21Z
dc.date.available2023-02-24T11:23:21Z
dc.date.issued2021-06-20
dc.description.abstractu araştırmanın temel amacı 2018 yılında uygulamaya konan 6. Sınıf fen bilimleri öğretim programının, programın kazanım, içerik, öğrenme öğretme süreçleri ve ölçme değerlendirme süreçleriyle ilgili öğretmen görüşlerine başvurularak değerlendirilmesidir. Araştırmada karma modelden yararlanılmıştır. 2020-2021 eğitim öğretim yılında İstanbul’da görev yapan öğretmenler arasında kolay ulaşılabilir durum örneklemesine göre seçilmiş 156 fen bilimleri öğretmeni araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırmada nicel verilerin toplanmasında Kuvvetliışık Bilaloğlu (2013) tarafından geliştirilen anketten, nitel verilerin toplanmasında açık uçlu sorulardan yararlanılmıştır. Anket aracılığıyla toplanan nicel verilerin analizinde SPSS 24 paket programındaki uygun yöntemler, açık uçlu sorularla toplanan nitel verilerin analizinde ise içerik analizinden faydalanılmıştır. Araştırma bulgularında öğretmen görüşlerinin kazanım, içerik, öğrenme-öğretme süreçleri ve ölçme değerlendirme boyutlarında çeşitli değişkenlere göre farklılaştığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Fen bilimleri öğretmenlerinin 6. Sınıf fen bilimleri öğretim programını uygularken daha çok kurum imkanlarının yetersizliği ile ilgili sıkıntı yaşadıkları ve daha fazla süreye ihtiyaç duydukları görülmüştür.
dc.identifier.citationEminoğlu Küçüktepe S., Gürdal B., \"2018 6. SINIF FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİM PROGRAMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ\", 12th International Congress on New Trends in Education 12’inci Uluslararası Eğitimde Yeni Yönelimler Kongresi, Aksaray, Türkiye, 19 - 20 Haziran 2021
dc.identifier.isbn978 -605 -68982 -3-5
dc.identifier.urihttps://www.iconte.org/wp-content/uploads/2021/09/1_iconte_2021_bildiri_o%CC%88zet_ve_program.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11424/286851
dc.language.isotur
dc.relation.ispartof12th International Congress on New Trends in Education 12’inci Uluslararası Eğitimde Yeni Yönelimler Kongresi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.subjectSocial Sciences and Humanities
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectSocial Sciences (SOC)
dc.subjectFen Bilimleri
dc.subjectÖğretim Programı
dc.subjectÖğretmen Görüşleri
dc.subjectProgram Değerlendirme
dc.title2018 6. Sınıf fen bi̇li̇mleri̇ öğreti̇m programına ili̇şki̇n öğretmen görüşleri̇
dc.typeconferenceObject
dspace.entity.typePublication
local.avesis.idf9e2caf5-8df1-436d-bff7-640f2661ba86
relation.isAuthorOfPublicationfd64d891-545a-408a-8bc2-da51ad53c470
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryfd64d891-545a-408a-8bc2-da51ad53c470

Files

Collections