Publication:
Kavramsal ve Teorik Açıdan Kar Payı

No Thumbnail Available

Date

2016-04-01

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Nobel Yayınevi

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Nakit kâr payı, yatırımcılar ve şirketler tarafından farklı bakış açılarıyla değerlendirilmektedir. Şirketler, pay senetlerinin piyasa değerini arttırmak veya en azından korumak amacıyla ortakların beklentilerini karşılamaya çalışır. Ortakların beklentileri; kâr payı elde etmek olabileceği gibi, pay senetlerini elinde tutarak piyasa değeri yükseldiğinde satıp sermaye kazancı elde etmek de olabilir. Bu durumda hangi karar doğrudur? Nakit kâr payı dağıtımı kararı mı kâr payının dağıtılmayarak şirket tarafından yatırımlarda kullanılma kararı mı? Sonuçta nakit kâr payı dağıtılsa da dağıtılmasa da her iki taraf için, şirketin değerinin artması esastır. Kâr payının şirketin değerine yaptığı katkı, piyasadan piyasaya, şirketten şirkete, zamandan zamana, koşuldan koşula değişmektedir. Bu konuda tam anlamıyla tek bir fikir hem teorik hem de uygulama açısından bulunmamaktadır. Ayrıca şirketlerin kâr payı dağıtımında önemsedikleri faktörler yine her yapıya göre değişiklik göstermektedir. Bu nedenle kâr payı dağıtımı hem yatırımcılar hem de şirketler için hâlâ belirsizliklerle ve henüz ortak bir çözüme ulaşmamış sonuçlarla doludur. Kitapta yazarlar tarafından, kâr payına dair tüm konulardan söz edilerek kâr payı hem şirketler hem de bireysel yatırımcılar açısından geniş bir perspektiften araştırmalarla ortaya konmuştur.

Description

Keywords

Sosyal ve Beşeri Bilimler, İşletme, Finansman, Finansal Piyasalar ve Yatırım Yönetimi, Social Sciences and Humanities, Management, Finance, Financial Markets and Investment Management, Sosyal Bilimler (SOC), Ekonomi ve İş, İŞLETME, YÖNETİM, Social Sciences (SOC), ECONOMICS & BUSINESS, BUSINESS, MANAGEMENT, Karar Bilimleri (çeşitli), Genel Karar Bilimleri, Strateji ve Yönetim, Pazarlama, İşletme ve Uluslararası Yönetim, Genel İşletme, Yönetim ve Muhasebe, Sosyal Bilimler ve Beşeri Bilimler, Decision Sciences (miscellaneous), General Decision Sciences, Strategy and Management, Marketing, Business and International Management, General Business, Management and Accounting, Social Sciences & Humanities

Citation

Omağ A., Kavramsal ve Teorik Açıdan Kar Payı, "Şirketlerde Kâr Payı Dağıtımı", Özlem Koç, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.1-28, 2016

Collections