Browsing by Author "Benli, Harun"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Metadata only Türkiyedeki CNC tornacılık eğitiminin değerlendirilmesi(Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2001) Benli, Harun; Sözöz, Hamdi; Makina Eğitimi Anabilim Dalı Makina Eğitimi ProgramıÖZETCNC tornacılık eğitimi, tez içeriside detaylı olarak elealınmıştır. CNC Torna atelyesi uygulama konularının endüstride ne kadar kullanıldığının tespitine çalışılmış, endüstrinin ihtiyacı olan optimum CNC tornacılık işlemlerinin tespiti, CNC torna dersi öğretmenlerine, öğrencilerine ve bu konuda çalışan işletme yöneticilerine uygulanan anketlerle yapılmıştır. Teknik Liselerin ana amacı endüstriye kaliteli teknik eleman yetiştirmek olduğundan önerilen CNC tornacılık eğitimi, endüstrinin CNC torna eğitimi görmüş Teknik Lise mezunlarından beklediği bilgi ve beceri seviyesi esas alınarak düzenlenmiştir.Türk makine sanayinin tercihli ihtiyaçlarına cevap verecek yeni CNC tornacılık eğitimi uygulaması AHP (Analitik Hiyerarşi Proses) yöntemi kullanılarak geliştirilmiştir. Teknik Liselerin CNC tornacılık eğitimi beceri uygulamalarında yaptırılması öngörülen temrinler ve imalat işleri hazırlanmış, bunlar için gerekli malzemeler, takımlar ve standart tornalama zamanları belirlenmiş, CNC tornacılık eğitim maliyeti tespit edilmiştir. Teknik Liselerde CNC tornacılık eğitimi için ayrılan süre 293 saat ve CNC tornacılık eğitimi için ayrılan para $ 14 'dır.Tezimizde ise CNC tornacılık eğitimi için; optimum tornalama zamanı 84 saat, (126 ders saati), eğitim maliyeti ise $ 81 bulunmuştur.SUMMARYIn this thesis CNC lathe training is examined in detail. The result of the laboratory application examined the extent of using the instructed subjects. The results were reached by a survey which was appiled to the CNC lathe teachers, students and the managers who works at the workshops where the graduates of high school are employed.The main goal of Technical and Vocation High School is to train technicians that national Industry needs. That's why the suggested training curriculum was planned on the bases of which skills and knowledge should be expected from the graduates of the Technical and Vocational High School who were trained CNC lathe.A new training cirriculum and implementation which will reach the needs of national Industry was developed by using ANALYTIC HIERARCHY PROCESS (AHP) method.For the application of the skills practices in CNC lathe training in the Technical and Vocational High Schools, the exercises were prepared, necessary materials and the optimum duration are determined, and the cost of training was calculated. In the Technical and Vocational High Schools, the duration for the CNC lathe training is approximately $ 14 per student.In the thesis, it is found that, for the training of CNC lathe, optimum duration is 84 hours and the cost of training is $ 81.