Person: OMAĞ, ACLAN
Loading...
Email Address
Birth Date
Research Projects
Organizational Units
Job Title
Last Name
OMAĞ
First Name
ACLAN
Name
4 results
Search Results
Now showing 1 - 4 of 4
Publication Metadata only Aile İşletmelerinin Sermaye Yapısı Üzerine Bir İnceleme(2022-10-01) OMAĞ, ACLAN; Omağ A., Masun M. A.Publication Open Access Du-pont anali̇zi̇ ve örnek bi̇r uygulama(2021-03-01) OMAĞ, ACLAN; Omağ A.Publication Open Access Aile işletmelerinin sermaye yapısı üzerine bir inceleme(2022-10-01) MASUN, MEHMET ALTAN; OMAĞ, ACLAN; Masun M. A. , Omağ A.Sermaye yapısı finansal kararların bir unsuru olup, farklı faktörlere bağlı olarak şekillenir. İşletmelerin mali tablolarından bilançonun pasif kısmı sermaye yapısının nasıl oluştuğunu anlamamıza yardımcı olur. Aile işletmeleri de kendilerine özgü yapılarıyla farklı kaynakların bir arada kullanıldığı işletmelerdir. Kuruluşta ve ilk dönemlerde daha fazla özsermayeden yararlanan aile işletmelerinde zamanla büyüme olduğunda farklı finansman tercihleri söz konusu olabilmektedir. Bu çalışmada da, örnek bir aile işletmesinin sermaye yapısını belirlemek amacıyla 2017-2019 dönemi bilançoları dikey analiz yöntemiyle incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar, şirketin incelenen dönemde sermaye yapısında kısa vadeli borçların ağırlıkta olduğunu göstermiştir. Şirketin yararlandığı diğer kaynaklar sırasıyla özsermaye ile uzun vadeli borçlar olmuştur.Publication Metadata only Kavramsal ve Teorik Açıdan Kar Payı(Nobel Yayınevi, 2016-04-01) OMAĞ, ACLAN; Omağ A.Nakit kâr payı, yatırımcılar ve şirketler tarafından farklı bakış açılarıyla değerlendirilmektedir. Şirketler, pay senetlerinin piyasa değerini arttırmak veya en azından korumak amacıyla ortakların beklentilerini karşılamaya çalışır. Ortakların beklentileri; kâr payı elde etmek olabileceği gibi, pay senetlerini elinde tutarak piyasa değeri yükseldiğinde satıp sermaye kazancı elde etmek de olabilir. Bu durumda hangi karar doğrudur? Nakit kâr payı dağıtımı kararı mı kâr payının dağıtılmayarak şirket tarafından yatırımlarda kullanılma kararı mı? Sonuçta nakit kâr payı dağıtılsa da dağıtılmasa da her iki taraf için, şirketin değerinin artması esastır. Kâr payının şirketin değerine yaptığı katkı, piyasadan piyasaya, şirketten şirkete, zamandan zamana, koşuldan koşula değişmektedir. Bu konuda tam anlamıyla tek bir fikir hem teorik hem de uygulama açısından bulunmamaktadır. Ayrıca şirketlerin kâr payı dağıtımında önemsedikleri faktörler yine her yapıya göre değişiklik göstermektedir. Bu nedenle kâr payı dağıtımı hem yatırımcılar hem de şirketler için hâlâ belirsizliklerle ve henüz ortak bir çözüme ulaşmamış sonuçlarla doludur. Kitapta yazarlar tarafından, kâr payına dair tüm konulardan söz edilerek kâr payı hem şirketler hem de bireysel yatırımcılar açısından geniş bir perspektiften araştırmalarla ortaya konmuştur.