Repository logo
  • Türkçe
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Svenska
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • Türkçe
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Svenska
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Yorulmaz, Bilal"

Now showing 1 - 15 of 15
Results Per Page
Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    PublicationOpen Access
    1896’dan günümüze Hollywood’un kötü adamları: müslümanlar
    (2018) Yorulmaz, Bilal; https://orcid.org/0000-0003-3456-0797; Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, İlköğretim Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümü
    Bu makalede kuruluşundan günümüze kadar Hollywood filmlerinde yer alan olumlu ve olumsuz Müslüman temsilleri ele alınmaktadır. Hollywood sinemasında kullanılan olumsuz Müslüman temsillerini üç bölümde ele almak mümkündür. Başlangıçtan 1970’e kadarki dönemde Müslüman erkekler çölde yaşayan barbar insanlar olarak sunulmuş, birçok filmde hakarete uğramış ve alay edilmiştir. Bu dönemin Ortadoğulu kadınları ise erotik birer obje olarak gösterilmiştir. 1970’lerde egzotik Doğu temsili yerini terör yuvasına bırakmıştır. Bu dönemden sonra Müslümanlar eli kanlı teröristler olarak temsil edilmişlerdir. Kadın karakterler de ya terörist ve terörist destekçisi ya da burkasının arkasına hapsedilmiş silik şahsiyetler olarak resmedilmiştir. 11 Eylül 2001’den sonra ise iki tür film ortaya çıkmıştır. Bunlardan ilkinde eylemi gerçekleştiren teröristler alt tabakadan sempatik kişilerdir. Onları teröre sevk eden imamlar ve şeyhler esas kötü adamlardır. İkinci türde ise doğrudan Batıya kinleri nedeniyle terör eylemi gerçekleştiren varlıklı ve cani teröristler bulunmaktadır. Fakat bu iki tür de temelde İslam’ı terör eylemlerinin temel motivasyonu olarak göstermektedirler. Hollywood’un kuruluşundan beri çizgi filmlerde ise Müslümanlar hep alay edilen, barbar ve aptal karakterler olarak resmedilmişlerdir. Öte yandan çok az da olsa olumlu Müslüman temsilleri de Hollywood filmlerinde yer alabilmektedir.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    PublicationOpen Access
    Applying religion and film to Islam
    (Global Journals Inc. (USA), 2015) L. Blizek, William; Yorulmaz, Bilal; https://orcid.org/0000-0003-3456-0797; Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, İlköğretim Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümü
    “Religion and film studies” is an academic field that includes a wide variety of activities and interests. In the early years, religion and film studies focused upon Christianity and Judaism in the movies, including a number of famous Bible stories. In the past several years, however, religion and film studies has widened considerably and now includes movies about Hinduism, Buddhism, Islam and other religions. As more movies about Islam become widely available, as more Hollywood films deal with issues related to Islam, and as more Muslim scholars turn their attention to film, we can expect an increase in Islam and film studies. The purpose of this paper is to draw an early picture of what religion and film studies will look like in a Muslim context. The use of religion to interpret film will become more popular as filmmakers create more movies with Islamic subtexts. The use of film to critique religion will become more popular as a topic when more movies are made that critique Islam—its various branches and practices. And there will be an ongoing debate about when something is an attack on Islam and when something is a legitimate criticism. There also will be films that focus upon various themes from Islam. These themes will be different from the themes of other religions, but finding such themes in movies will become a popular activity. Some of those themes might include pilgrimage, prayer, fasting, or Ramadan. Religion and film studies is beginning to take notice of Islam and this should make for a very interesting addition to the previous discussions of religion and film.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    PublicationOpen Access
    Bir din eğitimi aracı olarak dini müziğin kullanımı
    (2012) Yorulmaz, Bilal; 0000-0003-3456-0797; Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, İlköğretim Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümü
  • Loading...
    Thumbnail Image
    PublicationOpen Access
    Cem Yılmaz filmlerinin din ve değerler açısından incelenmesi (G.O.R.A., A.R.O.G. ve Arif V 216 örneği)
    (2020) Yorulmaz, Bilal; Sarımsakçı Akar, Tuğba; 0000-0003-3456-0797; Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
    Günümüzde sinema filmleri en güçlü kitle iletişim araçlarından biridir. Sinema filmleri; sinema salonlarındaki gösterimleri, televizyon kanallarında ve internet ortamındaki yayınları veya sosyal medya paylaşımları ile milyonlarca izleyiciye ulaşabilmektedir. Filmlerde yaş kısıtlaması olsa dahi, bu kısıtlamalar internet ortamında kolaylıkla aşılmaktadır. Sinema filmlerinde kullanılan dil ve gösterilen davranışlar, çok farklı kitlelere ulaşmakta, onlar üzerinde olumlu veya olumsuz etkiler bırakabilmektedir. Bu araştırmamızda, Cem Yılmaz’ın senaristliğini üstlendiği ve başrol oyuncusu olduğu üç filmi “G.O.R.A.”, “A.R.O.G.” ve “Arif V 216” -gişede elde ettikleri başarı da dikkate alınarak- din ve değerler açısından değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, dinle ilgili iletilere filmlerde çok az yer verildiği, din ile ilgili sözel iletilerin günlük konuşma dilinin bir parçası olarak kullanıldığı ve bu kullanımların genel olarak dindar kişilik temsiline ilişkin olmadığı; toplum değerlerine aykırı olabilecek cinsellik imalarına sıklıkla yer verildiği ve eşcinselliğin sıradanlaştırıldığı; şiddetin, küfrün ve hakaretin meşrulaştırıldığı görülmüş, dolayısı ile insanları güldürmek amacıyla çekilen söz konusu filmlerin toplum üzerinde olumsuz bir etkiye sahip olabileceği öngörülmüştür. Ancak bununla birlikte, dini değerlerin komedi unsuru olarak kullanılmaması, eski yerli komedi filmlerinden aşina olduğumuz olumsuz dindar tipolojisine yer verilmemesi, yardımlaşma, kardeşlik ve dostluk gibi değerlerin yüceltilmesi bu filmlerin öne çıkan olumlu yönlerindendir.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    PublicationOpen Access
    Dijital Oyunlarda Müslüman Temsili
    (2018) Yorulmaz, Bilal; https://orcid.org/0000-0003-3456-0797; Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, İlköğretim Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümü
    Müslümanların dijital oyunlarda temsili söz konusu olduğunda Batılı ve Müslüman üreticilerin birbirine zıt tavırlara sahip oldukları görülmektedir. Batılı üreticilerin oyunlarında Müslümanlar ana akım medyaya benzer şekilde terörizmle özdeşleştirilerek temsil edilmektedir. Özellikle FPS (First Person Shooter: Nişan alma/Ateş Etme) oyunlarında mekân olarak Ortadoğu seçilmekte ve düşman açıkça Müslümanlar olarak belirlenmektedir. Oyunu kazanmak ise öldürülen Müslüman sayısına bağlı olmaktadır. Bu oyunlarda genellikle oyuncu ABD askerlerini oynamakta ve birkaç istisna dışında Müslüman bir savaşçıyı oynamak mümkün olmamaktadır. Müslüman askerleri seçme şansı tanıyan oyunların birçoğunda ise Müslümanların ordusunu yönetmek oyunu kazanmayı zorlaştırmaktadır. Batı menşeli oyunlara İslam dünyasından cevap gecikmemiş ve çeşitli tepkisel oyunlar üretilmiştir. Bu oyunlarda Müslüman askerler oyunun kahramanı iken öldürülmesi gereken düşmanlar ABD ya da İsrailli askerler olarak belirlenmiştir. Çoğunluğu İsrail-Filistin çatışmasına odaklanan bu oyunlarda siyasi mesajların yoğunluğu göze çarpmaktadır. Siyasetten bağımsız şirketler ise sadece olumlu Müslüman temsiline odaklanan oyunlara yönelmişlerdir.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    PublicationOpen Access
    Din ve değerler eğitimi açısından Keloğlan çizgi filminin değerlendirilmesi
    (2015) Yorulmaz, Bilal; Tanrıverdi, Mukaddes Zikra; 0000-0003-3456-0797; Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, İlköğretim Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümü
  • Loading...
    Thumbnail Image
    PublicationOpen Access
    The early life of cinema in Turkey: religious, moral, and social problems arising between 1896-1923 and solutions in the light of the ottoman archive documents
    (2012) Yorulmaz, Bilal; 0000-0003-3456-0797; Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
  • Loading...
    Thumbnail Image
    PublicationOpen Access
    İlahiyat fakültesi öğrencilerinin pedagojik formasyon programı kapsamında ÖTMG dersinin öğretim teknolojileri ve materyallere karşı olumlu tutum geliştirmeye etkisi
    (2016) Yorulmaz, Bilal; https://orcid.org/0000-0003-3456-0797; Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, İlköğretim Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümü
    Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinin verimli işlenebilmesi ve öğrencilerde derse karşı olumlu tutumların geliştirilebilmesi için öğretim teknolojileri ve materyallerin kullanımı önem arz etmektedir. Bu çalışma pedagojik formasyon sertifika programı kapsamında verilen Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme dersinin öğretmen adaylarının öğretim teknolojileri ve materyallere karşı tutumlarında olumlu bir değişime sebep olup olmadığını ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Bu amacı gerçekleştirmek için öncelikle 6 boyut ve 24 maddeden oluşan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinde Materyal Kullanımı Tutum Ölçeği geliştirilmiştir. Ölçeğin Cronbach Alfa iç tutarlılık güvenirlik katsayısı .924 olarak tespit edilmiştir. Araştırmanın evrenini Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi pedagojik formasyon sertifika programına kayıtlı 540 ilahiyat fakültesi öğrencisi oluşturmaktadır. Örneklem ise bu evrenden basit tesadüfi örnekleme yoluyla seçilen 107 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma, tek grup ön test-son test zayıf deneysel desen üzerine kurgulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre pedagojik formasyon sertifika programlarında bulunan Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme dersi, ön test-son test puan ortalamaları arasında “genel materyal kullanımı”, “görsel materyal kullanımı”, “bilgisayar destekli eğitim” ve “üç boyutlu materyal ” alt boyutlarında istatistiksel olarak anlamlı farklılaşmalara yol açarken “görsel-işitsel materyal” ve “yazılı materyal” alt boyutların da anlamlı farklılaşmalara yol açmamaktadır. Ölçeğin geneli dikkate alındığında da Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme dersinin öğretim teknolojileri ve materyal geliştirmeye karşı olumlu tutumların oluşmasında etkili olduğu görülmektedir.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    PublicationOpen Access
    Islam in Turkish cinema
    (2014) Yorulmaz, Bilal; Blizek, William L.; 0000-0003-3456-0797; Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, İlköğretim Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümü
    This essay describes the history of Turkish cinema from its origins in 1896 until the present, focusing upon how Islam and religious Muslims are portrayed in the movies. For historical, political, and cultural reasons, Islam and religious Muslims have often been portrayed in a negative light, even though Turkey is a predominantly Muslim country. Present day Turkish cinema offers a more eclectic array of movies, including movies that show Islamic practices in daily life and movies that portray Islam in a favorable light.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    PublicationOpen Access
    Pepee çizgi filminin din ve değerler eğitimi açısından değerlendirilmesi
    (2013) Yorulmaz, Bilal; 0000-0003-3456-0797; Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, İlköğretim Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümü
    İnsanlar, özellikle de çocuklar model alarak öğrenmektedir. Kültürlenme sürecinde çocukların modelleri anne-baba arkadaş ve öğretmenlerin yanı sıra çizgi film kahramanlarıdır. Hatta bazen çizgi film kahramanları diğer modellerden daha çok taklit edilebilmektedirler. Çizgi filmler çocuklar için en önemli eğitim araçlarından biri konumundadır. Bu araştırmada ülkemizde yayınlanan ve yerli bir yapım olan Pepee çizgi filmi din ve değerler eğitimi açısından incelenmiştir. Araştırma sonucunda Pepee çizgi filminde İslam dininden soyutlanmış bir Türk kültürüne yer verildiği, fiziksel, sözel ve psikolojik şiddet kullanıldığı, filmin kahramanı Pepe’nin olumsuz karakter özelliklerine sahip olduğu ve model olduğu izleyicilere olumsuz örnek teşkil ettiği ortaya çıkmıştır. .....People, especially children, learn from observing others. Generally, the children’s models are parents, friends, teachers, and even animated movies. Sometimes the animated movies have the strongest influence on children and can be one of education’s most powerful tools. This research studies the animated movie “Pepee” according to religious and values education. Research of the movie exposes its portrayal of the Turkish culture without the influence of Islam. The movie includes physical, verbal, and psychological violent. The hero of “Pepee” serves as a model who leaves a negative influence on the audience.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    PublicationOpen Access
    The presence of the Qur’an and hadith in the films of majid majidi
    (2014) Yorulmaz, Bilal; 0000-0003-3456-0797; Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, İlköğretim Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümü
    Majid Majidi is a famous Iranian director who has won many awards around the world. However, although he has won many awards, what makes Majidi a particularly interesting and important Iranian filmmaker is his presentation of Islam in his movies. Unlike other Iranian filmmakers, Majidi does not tell his audience about Islamic values; nor does he quote the Qur’an or include the sayings of the Prophet (Hadith). Nevertheless, Islam penetrates all of his films in a subtle way and to such an extent that watching a Majidi movie is like reading theQur’an. This essay will show the view of Islam Majid Majidi represents in his films and how he represents that view of Islam.
  • No Thumbnail Available
    ItemMetadata only
    Sinema ve din eğitimi
    (Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010) Yorulmaz, Bilal; Bayraktar, M Faruk; İlahiyat Anabilim Dalı Din Eğitimi Bilim Dalı
    ÖzetDin eğitimi, bilgi vermekten çok sevdirerek öğretmeyi amaçlayan bir eğitim alanıdır. Öğrenilen dini bilgilerin uygulama, özümseme aşamasına geçebilmesi için din eğitimi alan kişilerin din eğitimcisine ve dine karşı sevgi beslemesi gerekmektedir. Sevgiden yoksun bir din eğitiminin başarılı olması zordur. Dolayısıyla din eğitiminde sevdiren, kolaylaştıran metodlar, araçlar kullanılmalıdır. Din eğitimini kolaylaştıracak, zevkli hale getirecek araçlardan biri de sinemadır. Çoğunlukla din eğitimini engelleyen, zorlaştıran bir araç olarak kullanılan sinema filmleri, din eğitimine yardımcı bir araç olarak da kullanılabilmektedir. Bu düşüncelerden hareketle oluşturulan tezin ilk bölümünde Hollywood, İran ve Türk sinema tarihi din eğitimi açısından incelenmiştir. İkinci bölümde sinemanın bir eğitim aracı olarak insan ve toplum üzerindeki etki gücü ortaya konmuş ve bazı film türleri din eğitimi açısından değerlendirilmiştir. Üçüncü bölümde sinemanın yaygın din eğitiminde olumlu ve olumsuz yönde nasıl kullanıldığı tespit edilmiştir. Son bölümde ise örgün din eğitiminde filmlerin ne şekilde kullanılabileceği incelenmiştir. Anahtar Kelimeler: Din, Din Eğitimi, Sinema, Hollywood Sineması, İran sineması, Türk sineması, İrşad filmleri, Tebliğ filmleri GENERAL KNOWLEDGEName and Surname : Bilal YorulmazField : TheologyProgramme : Religious EducationSupervisor : Professor M. Faruk BayraktarDegree Awarded and Date : Doctor –2010AbstractReligious education is a field that focuses on teaching with love more than mere knowledge. Students must love their religion and their religious educators and desire to internalize and practice what they learn about their religion. Religious education is not successful if there is not love. The movies are one of the means for teaching about religion. Although movies have been used in the past to vilify religion, today the movies have great potential for promoting religious education. This dissertation has four sections. The first section is an overview of the Hollywood, Iran, and Turkish movie history from a religious point of view. The second section discusses the effect of movies on humans and society. The third section explains how to use movies in informal educational settings. The final section is a study of ways in which movies can be used in formal education.Keywords: Religion, Religious Education, Cinema, Movies, Hollywood, İranian Cinema, Turkish Cinema, Irshad movies, Tebligh Movies.
  • No Thumbnail Available
    ItemMetadata only
    Teknoloji destekli din eğitiminin öğrenci başarısı ve kalıcılığına etkisi
    (Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005) Yorulmaz, Bilal; Bayraktar, Faruk; İlahiyat Anabilim Dalı Din Eğitimi Bilim Dalı
    GENEL BİLGİLERİsim ve Soyadı: Bilal YorulmazAnabilim Dalı: Din EğitimiTez Danışmanı: Prof. Dr. M. Faruk BayraktarTez Türü ve Tarihi: Yüksek Lisans- Haziran 2005Anahtar Kelimeler: Öğretim Teknolojileri, Din EğitimiÖZETTEKNOLOJİ DESTEKLİ DİN EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISI VE KALICILIĞINA ETKİSİSon yıllarda teknoloji hayatın her alanında kullanıldığı gibi eğitimde de kullanılmaya başlanmış ve verimli sonuçlar alınmıştır. Fen Bilgisi, Matematik, Türkçe gibi derslerde öğretim teknolojileri yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Ayrıca özellikle Batı dünyasında kilise okulları da kendi dinlerinin öğretiminde teknolojiden yoğun bir biçimde faydalanmaktadırlar. Böylesi bir ortamda ülkemizde de İslam dininin öğretiminde teknolojik imkânlardan azami derecede istifade etmek zorunlu görünmektedir. Öğretim teknolojileri ile işlenen bir Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi hem kalıcılık hem de verimlilik bakımından geleneksel yöntemlerden çok daha iyi sonuçlar vermektedir. Öğretim teknolojilerinin aktif bir şekilde kullanılmasıyla hem daha verimli ve kalıcı bir Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi işlenmiş olacak hem de Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi sıkıcı bir ders olmaktan kurtulacaktır.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    PublicationOpen Access
    Türkiye’de sinema ve din alanında yapılan akademik çalışmalar hakkında genel bir değerlendirme
    (2019) Yorulmaz, Bilal; https://orcid.org/0000-0003-3456-0797; Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, İlköğretim Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümü
    Türkiye’de sinema ve din tartışmaları sinemanın Osmanlı ülkesine gelmesiyle birlikte başlamıştır. Buna rağmen akademik düzeyde sinema ve din konusunun ele alınışı uzun yıllar mümkün olmamıştır. İlki 1977’de olmak üzere bu alanda 18 kitap kaleme alınmıştır. İlk tez çalışması ise 1986 yılında yapılmıştır. Ülkemizde 2019 yılına kadar sinema ve din alanında 31 yüksek lisans, 12 doktora çalışması yapılmıştır. Bu çalışmaların belirli anabilim dalları ve üniversitelerde yoğunlaştığı görülmektedir. Tezlerde konu olarak dini temalar ve dindar tipolojilerine ağırlık verilmekte ve çoğunlukla doküman inceleme ve literatür taraması yöntemi kullanılmaktadır. Sinema ve din alanında yazılan makalelerin yazarlarının büyük kısmının unvanı doktor öğretim üyesidir. Genellikle genç akademisyenler bu alanda makale yazmayı tercih etmekte ve sinema ve din alanındaki çalışmalar belirli üniversite ve anabilim dallarında yoğunlaşmaktadır. Tezlerde olduğu gibi makalelerde de en çok ele alınan konular dindar tipolojileri ve dini temalar iken, en çok tercih edilen yöntemler literatür taraması ve doküman incelemedir.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    PublicationOpen Access
    Üniversiteye giriş sıralaması ile lisans mezuniyet sıralamasında meydana gelen değişim
    (2013) Yorulmaz, Bilal; https://orcid.org/0000-0003-3456-0797; Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, İlköğretim Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümü
    Üniversite giriş sınavına göre bölümleri yüksek puanla kazanan öğrencilerin mezun olurken bölümü orta ve alt sıralarda bitirmeleri araştırılmaya değer bir konudur. Aynı şekilde bölümü orta sıralarda kazanan öğrenciler de derece ile mezun olabilmekte, en azından üst basamaklara çıkmaktadırlar. Bu araştırmada akademik başarı sıralamasında yükselme ve düşmenin nedenlerini öğrenci görüşleri çerçevesinde tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırma nitel bir durum çalışması olup “bütüncül tek durum” deseni kullanılmıştır. Araştırma Marmara Üniversitesi İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümü’nden 2012 yılında mezun olan öğrenciler içerisinden akademik başarı sıralamasına göre 20 basamaklık yükseliş ya da düşüş gösteren 25 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Veriler yapılandırılmamış bireysel görüşmeler ve odak grup görüşmesi ile toplanmıştır. Elde edilen veriler tümevarımcı içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırmada öğrenciler kaygı seviyesinin, sayısal ve sözel alana yatkınlığın, klasik sınav ve test tekniğine yatkınlığın, mezun olduktan sonraki hedeflerin, sınavlara hazırlanırken kullanılan kaynakların, sınavlara hazırlık için ayrılan sürenin, “üniversite rahatlık ortamıdır” anlayışının, motivasyon sahibi olmanın ve bölüme karşı geliştirilen tutumun başarı veya başarısızlıkta etkili olduğunu ifade etmişlerdir
Marmara University Logo
  • Anasayfa
  • Arşiv Politikası
  • Kullanıcı Klavuzu
  • Arşiv Kayıt Formu
  • Bize Ulaşın
  • Kütüphane
  • Akademik Takvim
  • Erişilebilirlik

İletişim

Göztepe Yerleşkesi 34722
Istanbul, Turkey
Tel: +90 216 777 0000

DSpace software copyright © 2002-2025 Support by SelenSoft

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback