Person:
POLAT, ÖZGÜL

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Organizational Units

Job Title

Last Name

POLAT

First Name

ÖZGÜL

Name

Search Results

Now showing 1 - 10 of 22
  • Publication
    Çevrim içi uzaktan okul öncesi eğitimde okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri
    (NOBEL YAYINLARI, 2021-01-01) POLAT, ÖZGÜL; POLAT Ö.; Alisinanoğlu, Fatma
    Okul öncesi eğitim döneminde çevrim içi uzaktan eğitimin gelecek için de bir destek mekanizması oluşturabilmesi için bu yolla sürdürülen eğitimin, nitelikli bir biçimde tüm gelişim alanlarına hitap edecek şekilde nasıl gerçekleştirilebileceği meselesi üzerinde durulmasına ihtiyaç vardır. Böylelikle, belki de yeni dünya düzeninde zorunluluk ile başlayan bu sürecin sonucunda, gelecek için bir alternatif ya da mevcut eğitim sistemine bir destek mekanizması sunulabilecektir. Bu kitabı ilerleyen yıllarda okuyan okuyucular, belki de pandemi ile başlamış olan bu yeni sürecin mevcut eğitim sistemine ek bir destek mekanizması olarak kullanıldığı zamanlarda yaşıyor olacaklardır. Okul öncesi eğitim döneminde görev alan öğretmenlerin, temel becerileri olan planlama, öğrenim süreci, sınıf yönetimi, iletişim ve aile katılımı konularında, okul öncesi dönemde çevrim içi uzaktan eğitimin nitelikli bir biçimde sürdürülebilmesi için desteklenmeleri gerekmektedir. Bu kitap, okul öncesi öğretmenlerine ve öğretmen adaylarına yönelik hazırlanmış olup 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı’nda yer alan tüm gelişim ve etkinlik alanlarında çevrim içi uzaktan eğitimin nasıl gerçekleştirilebileceğine yönelik teorik ve pratik bilgilerin harmanlanması ile oluşturulmuş bir kılavuz niteliği taşımaktadır.
  • Publication
    The Effects of Turkish Parents' Child Rearing Behavior on School Readiness
    (SAGE Publications Ltd, 2010) POLAT, ÖZGÜL; Polat Ö.
    This study was conducted to evaluate the effects of parents' child rearing behavior on school readiness of 5–6 year-old children in terms of socio-emotional development. The study sample consisted of 300 preschool children at 5, 5.5, and 6 years of age. The results revealed that parents' behaviour with regard to the following activities all have a positive impact on school readiness in terms of socio-emotional dimension: reading books to children, joining in playing games with them, visiting movies and theatres, engaging in family conversations, giving responsibilities to their children with regular following up of these responsibilities, agreeing rules together, and fair use of reward and punishment in child rearing to change behaviors. © 2010 A B Academic Publishers Printed in Great Britain.
  • Publication
    The relation between parental involvement and school readiness: the mediating role of preschoolers' self-regulation skills
    (ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD) POLAT, ÖZGÜL; Polat, Ozgul; Bayindir, Dilan
    This study investigates the relations between school readiness and self-regulation skills of preschool children and parental involvement towards education of their preschool children. More specifically, we focused on the mediation role of preschoolers' self-regulation skills on the relation between parental involvement and school readiness. The sample of the study includes 277 children, their parents (both mothers and fathers) and preschool teachers. Structural equation model was used to test the model. It is shown that the parental involvement and self-regulation skills are significantly related to children's school readiness. We also examined if self-regulation mediated the relation between parental involvement and school readiness and observed that the indirect effect of self-regulation skills from parental involvement to school readiness was not significant.
  • Publication
    Türkiye
    (PEGEM AKADEMİ, 2021-01-01) POLAT, ÖZGÜL; OKTAY A., POLAT Ö.
  • Publication
    Erken Çocukluk Döneminde Yabancı Dil Öğretimi
    (Pegem Yayınevi, 2022-01-01) POLAT, ÖZGÜL; POLAT Ö., ÖCAL DÖRTERLER S.
    Dünyadaki teknolojik, kültürel, askeri, eğitim ve sağlık gibi birçok alandaki gelişmeleri yakından takip edebilmek adına ülkemizin yabancı dil yetkinliğinin artması son derece önemlidir. Bu da okullarımızdaki “yabancı dil eğitiminin kalitesi” ile doğrudan alakalıdır. Bundan dolayıdır ki, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yabancı dil eğitimine verilen önem artırılmış ve yabancı dil eğitimi 2. sınıftan itibaren programa yerleştirilmiştir. Bundan dolayı, gerek ilkokul kademesinde (2., 3., ve 4. sınıflar) gerekse ortaöğretim kademesinde (5., 6., 7. ve 8. sınıflar) yabancı dil eğitimi resmi müfredatta mevcut olup, bu kademelerde eğitim alan öğrencilerimizin kaliteli bir dil eğitimi almaları sağlanmaktadır. İlköğretim kademesindeki öğrenciler yaşlarından ve gelişimsel süreçlerinden dolayı diğer kademedeki öğrencilerden (özellikle lise ve üniversite) ayrılır ve bundan dolayıdır ki bu öğrencilere farklı bir yabancı dil eğitim süreci uygulanmalıdır. Bütün bunları göz önüne aldığımızda kitabımızda öncelikle çocukların öğrenme özellikleri ve bunların ışığında yapılması gereken yabancı dil öğretim yöntemleri, anadil ve ikinci dil edinim süreçlerindeki çocukların özellikleri, yabancı dil öğretiminde kullanılan yaklaşım, yöntem ve teknikler, dört ayrı dil becerisinin (okuma, yazma, dinleme, konuşma) çocuklara nasıl öğretilebileceği ve bunların değerlendirmeleri, çocukların kelime ve dilbilgisi öğrenimlerinin nasıl yapılması gerektiği ve değerlendirmeleri, teknolojinin çocuklara dil öğretiminde nasıl kullanılması gerektiği, çocuklara dil öğretiminde hazırlanabilecek dijital materyaller, çocuklara yabancı dil öğretiminde dikkat edilmesi gereken sınıf yönetimi uygulamaları, çocuklardaki yabancı dil öğrenimi kaygısı ve son olarak da farklı ülkelerdeki yabancı dil uygulamaları alanında uzman hoca ve akademisyenler tarafından ivedilikle kaleme alınmış ve bu bilgiler okuyucuya sunulmuştur. Kitapta, sadece teorik bilgiler değil aynı zamanda pratik uygulamalara yer veren etkinlik örnekleri ve teorinin pratikte de en başarılı şekilde nasıl uygulanacağına dair örneklerine yer verilmiştir. Kitabımız ilköğretim ve ortaöğretim kademesinde aktif olarak görev yapan öğretmenlerin yanı sıra üniversitelerde “İngilizce Öğretmenliği” bölümünde okuyan “Teaching English to Young Learners” (Genç Öğrencilere İngilizce Öğretimi) dersi alan öğretmen adayları ve “Sınıf Öğretmenliği” bölümünde olup “İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi” dersi alan öğretmen adaylarına ayrıca çok faydalı olacaktır. Bunların yanı sıra, yabancı dil öğretim sürecindeki çocuklara yardımcı olmak isteyen aile bireyleri ve çocuk eğitimine gönül veren ve ilgi duyan herkes de bu kitabı son derece faydalı bulacaktır.
  • Publication
    The effect of mind mapping on young children's critical thinking skills
    (ELSEVIER SCI LTD, 2020) POLAT, ÖZGÜL; Polat, Ozgul; Aydin, Ebru
    Educational practices are highly significant for the development of critical thinking. Mind mapping is one of the practices which supports the skills of individuals such as interpretation, analysis, explanation and evaluation. This study aims to analyse the effect of mind mapping studies which support critical thinking skills through philosophical inquiry, on such skills of the children aged 48-72 months. Research was conducted with 116 children who receive education in six classes within a preschool educational institution located in Istanbul. The research consisted of experimental group-1 which was subjected to individual mind mapping studies, experimental group-2 which were included in large group mind mapping studies and the control group which continued with the current Preschool Curriculum of the Ministry of Education. The practices completed within eight weeks. In line with the results of the analyses, it was understood that the critical thinking skills scores of children in the experimental group-1 and experimental group-2 were significantly higher than the children in the control group. It was also found that experimental group-2 who large group performed mind mapping made progress further than those of the children in experimental group-1 subjected to individual mind mapping studies.
  • Publication
    Anaokuluna ilk adım
    (Nesil, 2020-01-01) POLAT, ÖZGÜL; ÇAĞLAK SARI, SAİME; POLAT Ö., ÇAĞLAK SARI S.