Person: POLAT, ÖZGÜL
Loading...
Email Address
Birth Date
Research Projects
Organizational Units
Job Title
Last Name
POLAT
First Name
ÖZGÜL
Name
14 results
Search Results
Now showing 1 - 10 of 14
Publication Open Access Okul öncesi dönem çocuklarının liderlik becerilerinin yordayıcısı olarak ebeveynlerinin bilinçli farkındalık düzeyleri(2021-12-01) POLAT, ÖZGÜL; POLAT Ö., ÖZBEK AYAZ C.Araştırmada, okul öncesi dönem çocuklarının ebeveynlerinin bilinçli farkındalık düzeyleri ile çocuklarının liderlik becerileri arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu doğrultuda öncelikle okul öncesi dönem çocuklarının ebeveynlerinin bilinçli farkındalık düzeyleri ile çocukların liderlik becerileri arasında anlamlı ilişki olup olmadığına bakılmış, sonrasında ise ebeveynlerin bilinçli farkındalık düzeylerinin, çocukların liderlik becerilerinin anlamlı bir yordayıcısı olup olmadığı incelenmiştir. Araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılarak yürütülen araştırmanın çalışma grubu basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilen ve okul öncesi eğitim kurumlarında öğrenim gören beş altı yaş grubundaki 313 öğrencinin 313 ebeveyni ve bu öğrencilerin sınıflarında görev yapan öğretmenlerden oluşmaktadır. Veriler Ebeveynlikte Bilinçli Farkındalık Ölçeği (MIPQ) ve Erken Çocukluk Dönemi Liderlik Ölçeği (EÇDLÖ) aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma sonucunda bilinçli farkındalıklı ebeveynliğin çocukların liderlik becerileri ile yüksek düzeyde ilişkili olduğu ve bilinçli farkındalıklı ebeveyn becerilerinin çocukların liderlik becerilerinin yordayıcısı olduğu bulunmuştur.Publication Open Access Okul öncesi öğretmenlerinin çocukluk çağındaki olumlu yaşantıları ve örgütsel kimlik algıları(2022-06-01) POLAT, ÖZGÜL; POLAT Ö., AYDIN E.Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin çocukluk çağı olumlu yaşantıları ile örgütsel kimlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan araştırmaya 2020-21 eğitim öğretim yılında resmi ve özel okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapmakta olan 202 okul öncesi öğretmeni katılım göstermiştir. Araştırmanın verileri Olumlu Çocukluk Yaşantıları Ölçeği ve Öğretmen Örgütsel Kimlik Algısı Ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Çocukluk çağı olumlu yaşantılar ölçeği puanları ile öğretmenlerin yaşı, öğrenim düzeyi ve çalıştıkları okul türü arasında anlamlı bir farklılık olmadığı; öğretmenlerin örgütsel kimlik algıları ile yaş, öğrenim düzeyi ve okul türü arasında anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin örgütsel kimlik algıları ve çocukluk çağı olumlu yaşantıları arasında orta derecede, pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır. Mevcut araştırma olumlu çocukluk deneyimlerinin yetişkinlik dönemi örgütsel kimlik algısı ile ilişkisini açığa çıkarması açısından önem taşımaktadırPublication Open Access Analysis of the effect of mind mapping activities on the acquisition of values of 60-72 month-old children(2021-12-01) POLAT, ÖZGÜL; POLAT Ö., AYDIN E.The aim of this research is to analyse the effect of mind mapping activities on the acquisition of respect, responsibility, honesty, collaboration, sharing, friendship and courage values of 60-72-month-old children. The research was conducted with 30 children who received education in two separate classes of a preschool in İstanbul, Turkey. A 16-week teaching programme was carried out with the experimental and control groups using the what, where, why, when, who, how method in Turkish, drama, arts, preparation for reading and writing, music and plays and movement as integrated activities based on the teaching of values. In addition to the activities, mind mapping was carried out with the experimental group as part of the teaching of values. According to the results of the analysis, the post-test scores of the experimental group were significantly higher than those of the control group. In addition, a significant increase in the values acquired for both the experimental and control groups were determined.Publication Open Access Publication Open Access 60-72 aylık çocukların bilimsel süreç becerilerine Stem-A etkinliklerinin etkisinin incelenmesi(2022-10-01) POLAT, ÖZGÜL; POLAT Ö., KALYONCU T.Bu araştırmada, 60-72 aylık çocukların bilimsel süreç becerilerine STEM-A etkinliklerinin etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen STEM-A Etkinlik Paketi bilimsel süreç becerilerinden temel, nedensel ve deneysel becerileri ele alan bütünleştirilmiş, disiplinler arası 20 adet etkinlikten oluşmaktadır. Araştırma gerçek deneme modellerinden ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılarak tasarlanmıştır. İstanbul’da bulunan özel bir okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 5’i deney (1 kız 4 erkek), 5’i kontrol grubu (2 kız 3 erkek) olmak üzere toplam 10 çocuk araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Veriler, 10 hafta süresince uygulanan STEM-A Etkinlik Paketi uygulamasından önce ve sonra araştırmacı tarafından 60-72 aylık çocuklara birebir uygulanan Bilimsel Süreç Becerileri Testi ile toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre 60-72 aylık çocuklara uygulanan STEMA Etkinlik Paketinin çocukların bilimsel süreç becerileri üzerinde pozitif yönlü etkisi olduğu ortaya çıkmıştırPublication Open Access The mind map: A tool for exploring children’s and teacher trainees’ conceptions of school, friendship, and play(2022-01-01) POLAT, ÖZGÜL; POLAT Ö., AKŞİN YAVUZ E.Mind Mapping can be used in any discipline as a tool for learning and organizing information. Mind Maps can be created as a group as a means of supporting brainstorming or individually to generate ideas. The aim of the present study was to explore preschool children’s and teacher trainees’ conceptions of school, friendship, and play through Mind Maps. A phenomenological approach was employed. The participants were 18 preschoolers (M = 65.33 months; 11 girls and 7 boys) and 12 preschool teacher trainees (M = 21.31 years; 10 females and 2 males). The children and the teacher trainees constructed three Mind Maps as a group and each group’s Mind Maps were evaluated with a rubric. The results revealed that the children can be as successful as adults in Mind Mapping. The children used drawings more often compared to the teacher trainees. The children and the teacher trainees had similar scores on the Mind Maps for school and friendship. With respect to school, it is evident that teachers and physical environment were quite important to children. For friendship, it seems that the children tend to talk about play and the common activities they do with friends whereas the teacher trainees referred to more abstract and emotional aspects of friendship as expected. Lastly, the children and the teacher trainees’ conceptions of play seemed to differ significantly, and the children did not include digital play in their Mind Maps unlike the teacher trainees who referred to digital play with many associations.Publication Open Access Mind mapping as a new method that supports readiness forprimary school(2021-12-01) POLAT, ÖZGÜL; POLAT Ö., ATIŞ AKYOL N.In the changing and developing world, the methods and approaches which promote learning experiences of individuals develop at the same pace. If such methods are integrated into the education system as an alternative to traditional teaching methods, it will enrich the learning experience for children and provide teachers with an opportunity to reach more children. As part of this, the research aims to use the mind mapping method to develop school readiness skills of preschoolers. This study was designed with a quantitative research procedure and was planned using a quasi-experimental design. The working group for the study was made up of 44 children, of which, 21 belong to the experimental group and 23 the control group. For the first step of the study, teachers were given mind mapping training and later the children in the experimental group were subjected to mind mapping applications in 22 themes (school, numbers, shapes, our healty, cooperation, emotions, nature…), comprising 7 large group and 15 individual mind mapping applications. The mind map theme of the week was covered every day in that week's program. As a result of the study, a significant difference in scores for school readiness skills between the experimental and control groups was revealed for all sub-dimensions in favour of the experimental group. The study indicates that the mind mapping technique applied with the children in the experimental group supports their readiness for primary school considerably.Publication Open Access Analysis of the effect of mind mapping studies on the acquisition of the concept of time among 60-72 month-old children(2022-04-01) POLAT, ÖZGÜL; POLAT Ö., KÜÇÜKOĞLU E., AYDIN E.This study aims to analyze the effect of mind mapping studies on the acquisition of the concept of time among 60-72 month-old children. The research was conducted with 30 children who attend a preschool in Istanbul. The Mind Mapping: Concept of Time Program was applied to 15 children in the experimental group of the study, for 12 weeks. Pre-test and post-test data for the study were gathered through the Time Concept Achievement Assessment Scale. It was found that the total post-test scores of the children in the experimental group obtained using the scale and their total post-test scores obtained from the Sub-Scales of Before-Now-After, Morning-NoonEvening-Night, Month, Year, and Time Indicator Tools were significantly higher than those of the children in the control group. As a result of the study, it was set forth that mind mapping studies are an effective strategy for children’s acquisition of the concept of time.Publication Open Access 48-72 aylık çocuklar için okul öncesi işitsel işlemleme_x000D_ testi (İŞTE)’nin geçerlik ve güvenirlik çalışması(2020-03-01) KÜÇÜKOĞLU, ELİF; POLAT, ÖZGÜL; Elif KÜÇÜKOĞLU;Alev ÖNDER;ÖZGÜL POLAT: İşitsel işlemleme süreci çocukların işittiklerini algılama, yorumlama, anlama ve birbiriyleilişkilendirme şekilleriyle ilgili olan bilişsel becerilerdir. Bu çalışma okul öncesi dönem çocukların işitselişlemleme becerilerini değerlendirmek üzere geçerli ve güvenilir bir ölçme aracının geliştirilmesi amacıylatasarlanmıştır. İşitme engeli olmayan, 48-72 aylık çocuklar için geliştirilen Okul Öncesi İşitsel İşlemlemeTesti (İŞTE) listeleri, alan yazın taraması yapılarak hazırlanmıştır. Alan uzmanlarından alınan görüşlerdoğrultusunda test düzenlenmiş ve ardından Lawshe analizi uygulanarak yüzey ve kapsam geçerliliğisağlanmıştır (KGO=0.99, p<0.05). Örneklem, yaş, cinsiyet ve gelir grupları göz önünde bulundurularaktabakalı örnekleme deseniyle oluşturulmuştur. Test, araştırmacı tarafından İstanbul ilinde okul öncesieğitim alan 48-72 aylık 502 çocuğa uygulanmış, yapı geçerliliğinin sınanması için faktör analizi işlemleriöncesinde örneklem büyüklüğünün uygunluğunu belirleyebilmek amacıyla Kaiser-Meyer-Olkin Testiyapılmıştır (KMO=0.88; 2(231) =6905.36; p<0.01). Açımlayıcı faktör analizi sonucunda İŞTE’nin özdeğeri 1 ve 1 den fazla ( 1) olan 4 faktörlü bir yapıdan oluştuğu görülmüştür. Alt testler iç tutarlılıkkatsayıları; Ses Bilgisel Farkındalık: Aynı Sesle Başlayanlar (α=0.84), Ses Bilgisel Farkındalık: Aynı SesleBitenler (α=0.86), Kısa Süreli İşitsel Bellek (α=0.94), İşitsel Ayırt Etme (α=0.78) ve İŞTE toplamı(α=0.88) olarak hesaplanmıştırPublication Open Access 60-72 Aylık Çocukların Sosyal Problem Çözme Becerileri ile İlkokula Hazır Bulunuşluk_x000D_ Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi(2019-12-20) POLAT, ÖZGÜL; ÖZGÜL POLAT;Şuhra YAĞBASANBu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitim kurumuna devameden 60-72 aylık çocukların sosyal problem çözme becerileri ileilkokula hazır bulunuşluk düzeyleri arasındaki ilişkinin ve ilkokulahazır bulunuşluk ile sosyal problem çözme becerilerinin bazıdeğişkenlere (cinsiyet, anne-baba öğrenim durumu, sosyo-ekonomikdüzey, kardeş sayısı, okul öncesi eğitime devam süresi) göreincelenmesidir. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan araştırmanınörneklemini, İstanbul ili ilçelerindeki MEB’e bağlı bağımsızanaokulları ve ilkokula bağlı anasınıflarında okul öncesi eğitimedevam etmekte olan 60-72 aylık 104 kız, 100 erkek toplam 204 çocukoluşturmaktadır. Araştırma kapsamında, “Kişisel Bilgi Formu”,Yılmaz (2016) tarafından geliştirilmiş olan “Sosyal Problem ÇözmeBecerileri Ölçeği” ve Polat Unutkan (2003) tarafından geliştirilmişolan “Marmara İlköğretime Hazır Oluş Ölçeği” veri toplama aracıolarak kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, çocukların sosyalproblem çözme becerileri ile ilkokula hazır bulunuşluk düzeyleriarasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Karşılaştırmaanalizlerinde çeşitli değişkenler açısından gruplar arasında anlamlıfarklılıklar bulunmuş ve bulgular amaçlar bağlamında yorumlanarakçeşitli önerilerde bulunulmuştur.