Person: POLAT, ÖZGÜL
Loading...
Email Address
Birth Date
Research Projects
Organizational Units
Job Title
Last Name
POLAT
First Name
ÖZGÜL
Name
35 results
Search Results
Now showing 1 - 10 of 35
Publication Open Access Okul öncesi dönem çocuklarının liderlik becerilerinin yordayıcısı olarak ebeveynlerinin bilinçli farkındalık düzeyleri(2021-12-01) POLAT, ÖZGÜL; POLAT Ö., ÖZBEK AYAZ C.Araştırmada, okul öncesi dönem çocuklarının ebeveynlerinin bilinçli farkındalık düzeyleri ile çocuklarının liderlik becerileri arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu doğrultuda öncelikle okul öncesi dönem çocuklarının ebeveynlerinin bilinçli farkındalık düzeyleri ile çocukların liderlik becerileri arasında anlamlı ilişki olup olmadığına bakılmış, sonrasında ise ebeveynlerin bilinçli farkındalık düzeylerinin, çocukların liderlik becerilerinin anlamlı bir yordayıcısı olup olmadığı incelenmiştir. Araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılarak yürütülen araştırmanın çalışma grubu basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilen ve okul öncesi eğitim kurumlarında öğrenim gören beş altı yaş grubundaki 313 öğrencinin 313 ebeveyni ve bu öğrencilerin sınıflarında görev yapan öğretmenlerden oluşmaktadır. Veriler Ebeveynlikte Bilinçli Farkındalık Ölçeği (MIPQ) ve Erken Çocukluk Dönemi Liderlik Ölçeği (EÇDLÖ) aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma sonucunda bilinçli farkındalıklı ebeveynliğin çocukların liderlik becerileri ile yüksek düzeyde ilişkili olduğu ve bilinçli farkındalıklı ebeveyn becerilerinin çocukların liderlik becerilerinin yordayıcısı olduğu bulunmuştur.Publication Metadata only Öğrenmede evrensel tasarımın anaokulu çocuklarının görsel algılarına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi(2022-10-01) POLAT, ÖZGÜL; POLAT Ö., ÖCAL DÖRTERLER S.Publication Metadata only Çevrim içi uzaktan okul öncesi eğitimde okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri(NOBEL YAYINLARI, 2021-01-01) POLAT, ÖZGÜL; POLAT Ö.; Alisinanoğlu, FatmaOkul öncesi eğitim döneminde çevrim içi uzaktan eğitimin gelecek için de bir destek mekanizması oluşturabilmesi için bu yolla sürdürülen eğitimin, nitelikli bir biçimde tüm gelişim alanlarına hitap edecek şekilde nasıl gerçekleştirilebileceği meselesi üzerinde durulmasına ihtiyaç vardır. Böylelikle, belki de yeni dünya düzeninde zorunluluk ile başlayan bu sürecin sonucunda, gelecek için bir alternatif ya da mevcut eğitim sistemine bir destek mekanizması sunulabilecektir. Bu kitabı ilerleyen yıllarda okuyan okuyucular, belki de pandemi ile başlamış olan bu yeni sürecin mevcut eğitim sistemine ek bir destek mekanizması olarak kullanıldığı zamanlarda yaşıyor olacaklardır. Okul öncesi eğitim döneminde görev alan öğretmenlerin, temel becerileri olan planlama, öğrenim süreci, sınıf yönetimi, iletişim ve aile katılımı konularında, okul öncesi dönemde çevrim içi uzaktan eğitimin nitelikli bir biçimde sürdürülebilmesi için desteklenmeleri gerekmektedir. Bu kitap, okul öncesi öğretmenlerine ve öğretmen adaylarına yönelik hazırlanmış olup 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı’nda yer alan tüm gelişim ve etkinlik alanlarında çevrim içi uzaktan eğitimin nasıl gerçekleştirilebileceğine yönelik teorik ve pratik bilgilerin harmanlanması ile oluşturulmuş bir kılavuz niteliği taşımaktadır.Publication Open Access Okul öncesi öğretmenlerinin çocukluk çağındaki olumlu yaşantıları ve örgütsel kimlik algıları(2022-06-01) POLAT, ÖZGÜL; POLAT Ö., AYDIN E.Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin çocukluk çağı olumlu yaşantıları ile örgütsel kimlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan araştırmaya 2020-21 eğitim öğretim yılında resmi ve özel okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapmakta olan 202 okul öncesi öğretmeni katılım göstermiştir. Araştırmanın verileri Olumlu Çocukluk Yaşantıları Ölçeği ve Öğretmen Örgütsel Kimlik Algısı Ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Çocukluk çağı olumlu yaşantılar ölçeği puanları ile öğretmenlerin yaşı, öğrenim düzeyi ve çalıştıkları okul türü arasında anlamlı bir farklılık olmadığı; öğretmenlerin örgütsel kimlik algıları ile yaş, öğrenim düzeyi ve okul türü arasında anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin örgütsel kimlik algıları ve çocukluk çağı olumlu yaşantıları arasında orta derecede, pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır. Mevcut araştırma olumlu çocukluk deneyimlerinin yetişkinlik dönemi örgütsel kimlik algısı ile ilişkisini açığa çıkarması açısından önem taşımaktadırPublication Metadata only The Effects of Turkish Parents' Child Rearing Behavior on School Readiness(SAGE Publications Ltd, 2010) POLAT, ÖZGÜL; Polat Ö.This study was conducted to evaluate the effects of parents' child rearing behavior on school readiness of 5–6 year-old children in terms of socio-emotional development. The study sample consisted of 300 preschool children at 5, 5.5, and 6 years of age. The results revealed that parents' behaviour with regard to the following activities all have a positive impact on school readiness in terms of socio-emotional dimension: reading books to children, joining in playing games with them, visiting movies and theatres, engaging in family conversations, giving responsibilities to their children with regular following up of these responsibilities, agreeing rules together, and fair use of reward and punishment in child rearing to change behaviors. © 2010 A B Academic Publishers Printed in Great Britain.Publication Metadata only Doğa temelli eğitim ve orman okulu yaklaşımına göre geliştirilen doğa temelli yürütücü işlevler programının okul öncesi dönem çocuklarının doğaya karşı farkındalıklarına etkisi(2023-03-11) POLAT, ÖZGÜL; DEMİRCİ F. G., POLAT Ö.Publication Open Access Analysis of the effect of mind mapping activities on the acquisition of values of 60-72 month-old children(2021-12-01) POLAT, ÖZGÜL; POLAT Ö., AYDIN E.The aim of this research is to analyse the effect of mind mapping activities on the acquisition of respect, responsibility, honesty, collaboration, sharing, friendship and courage values of 60-72-month-old children. The research was conducted with 30 children who received education in two separate classes of a preschool in İstanbul, Turkey. A 16-week teaching programme was carried out with the experimental and control groups using the what, where, why, when, who, how method in Turkish, drama, arts, preparation for reading and writing, music and plays and movement as integrated activities based on the teaching of values. In addition to the activities, mind mapping was carried out with the experimental group as part of the teaching of values. According to the results of the analysis, the post-test scores of the experimental group were significantly higher than those of the control group. In addition, a significant increase in the values acquired for both the experimental and control groups were determined.Publication Metadata only Okul öncesinde Özel Öğrenme Güçlüğü Açısından Riskli Grubun Tespit Edilip Erken Müdahale UygulanmasınınÖnemi(2022-06-25) POLAT, ÖZGÜL; POLAT Ö., ÖZKAN S.Publication Open Access Publication Metadata only Türkiye(PEGEM AKADEMİ, 2021-01-01) POLAT, ÖZGÜL; OKTAY A., POLAT Ö.