Person:
CEVİZ, NURAY

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Organizational Units

Job Title

Last Name

CEVİZ

First Name

NURAY

Name

Search Results

Now showing 1 - 10 of 14
  • Publication
    Thermal Comfort of Woolen Fabrics Depending on Physical Properties
    (TAYLOR & FRANCIS INC, 2016) ATMACA, MUSTAFA; Dal, Vedat; Atmaca, Mustafa; Yildiz, Zehra; Ceviz, Nuray Oz; Hes, Lubos
    In this study, thermal comfort properties of woolen fabrics depending on the physical properties have been investigated. Thermal and water vapor resistance of fabrics have been measured by the PERMETEST instrument and air permeability has been investigated in a wind tunnel. The air permeability depends on the shape and value of the pores and inter thread channels, which are dependent on the structural parameters of the fabric. Theoretical model has been used in order to determine the porosity values. Experimental data and regression statistics proved that porosity and other fabric parameters have a very strong influence on thermal comfort property.
  • PublicationOpen Access
    Büyük beden tüketi̇ci̇ni̇n gri̇ ili̇şki̇ anali̇z yöntemi̇ İle kiyafet seçİmi̇nde karşılaştığı zorlukların çözümlenmesi̇
    (2023-03-01) CEVİZ, NURAY; TEKTAŞ N., CEVİZ N.
    Obezite ve kilo alıp verme sorunları ile beraber çokça görülen aşırı kiloluk durumu, içinde bulunduğumuz yüzyılın en büyük problemlerinden biridir. Bu sorun çeşitli sağlık sorunlarına yol açabileceği gibi psikolojik rahatsızlıkları da tetiklemektedir. Özellikle dijital çağda yaşadığımız yüzyılımızda sosyal medya platformlarının yaygınlaşması, bireylerin ideal vücut ölçülerinden uzaklaştıkça özgüvenlerini azaltarak toplumdan soyutlanma ve yalnızlık gibi sorunlar yaşadıklarını göstermektedir. Asosyalleşme, spor aktivitelerinin azalması, birçok ihtiyacımızın oturduğumuz yerden rahatlıkla halledilebilmesi ve bu durumun bireyleri daha da hareketsiz bırakması, devam eden bu süreçte kilo alımını hızlandırmakta ve bunun sonucunda artan ihtiyacı karşılamak önemli hale gelmektedir. Bu kitleye göre tasarlanan giysilerin ergonomik olarak uygun tasarımı bir zorunluluk haline gelmektedir. Ayrıca kıyafetlerin üretiminde kullanılan kumaş ve malzeme seçimleri ile bireylerin antropometrik ölçülerindeki değişimler de kalıp ve üretime en iyi şekilde yansıtılmalıdır. Günün modasına uygun renk ve desen seçenekleri ve uluslararası çizgileri yansıtan model tasarımları ile büyük beden tüketici kitlesine yönelik hazır giyim üretimi de yapılabilmektedir. Bu araştırmanın amacı, toplumda hızla artan ve sorun haline gelen büyük beden tüketicilerinin giyim seçiminde yaşadıkları zorlukları analiz etmektir. Analizde kullanılan veriler, 18-40 yaş arası büyük beden tüketicilere uygulanan anket aracılığı ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz ve ardından faktör analizi yapılmış ve elde edilen verilere çok kriterli karar verme tekniklerinden biri olan gri ilişki analizi yöntemi uygulanmıştır. Büyük beden tüketicilerden elde edilen bu analiz sonucunda giyim üreticilerinin dikkatini bu konuya çekmek ve sonuçlara göre geliştirilen çözüm önerileri için yol gösterici olması amaçlanmaktadır.
  • Publication
    Ön Lisans Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Bazı Değişkenlere Göre Araştırılması
    (2017-10-12) CEVİZ, NURAY; POLAT, ZÜHAL; YAYLA, AYŞE; SARIKAŞ, ALİ; TEKTAŞ N., TEKTAŞ M., CEVİZ N., POLAT Z., YAYLA A., SARIKAŞ A.
  • Publication
    Bilgisayarda Kaban Kalıbı Hazırlama
    (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI, 2023-01-01) CEVİZ, NURAY; URAL, ÖZGE; CEVİZ N., URAL Ö., BULUÇ D., ÇAKIROĞLU A. E., Er B.
  • Publication
    Teknolojik Gelişmelerle Pilisenin Evrimi
    (2023-03-18) URAL, ÖZGE; CEVİZ, NURAY; URAL Ö., CEVİZ N.
  • Publication
    Challenges in the adaptation of clothing production companies to industry 4.0: A case study
    (2023-04-01) CEVİZ, NURAY; YILMAZ A., AKÇAGÜN E., CEVİZ N.
  • PublicationOpen Access
    The effect of covid-19 pandemic onconsumer shopping habits: case study ofuniversity students
    (2022-04-01) CEVİZ, NURAY; AKÇAGÜN E., YILMAZ A., CEVİZ N.
    The changing shopping habits gained speed with the Covid-19 pandemic and online shopping sites started to be used more. The application development process has gained momentum and web interface designs have tended to keep individuals staying at home in quarantine more on the screen and to shop more. The effect of the Covid-19 pandemic on consumers’ shopping habits was examined within the scope of this research. For this purpose, university students were taken as a sample and a survey was developed to understand the impact of the pandemic. The research was carried out with the participation of 257 people in otal. The questionnaire was administered online via e-mail and social media. Survey questions, along with questions containing demographic features, include hedonistic behavior developed by Babin, Darden and Griffin (Babin et al., 1994), impulsive behavior developed by Rook and Fisher (Rook and Fisher, 1995), and social media and advertising questions developed by us. The data obtained from the questionnaire containing 5-point Likert type questions were evaluated in statistical package programs. According to the results of the research obtained by the interpretation and evaluation of the data; the Covid-19 pandemic has had an impact on the shopping habits of consumers in the sample of university students. 85.3% of the participants stated that they used online shopping sites during the pandemic. The basic need, food shopping (23%) has left its place to clothing with 34.2%. While there was a great increase in online food shopping, which was the basic need at the beginning of the pandemic, it was seen that clothing shopping came to the fore in the following period. As a result, it has been seen that there has been a great change in people’s consumption shopping methods compared to the period before the pandemic, and the pandemic has affected the growth of online shopping with great acceleration.
  • Publication
    Bilgisayarda bayan pijama kalıbı hazırlama
    (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI, 2023-01-01) URAL, ÖZGE; CEVİZ, NURAY; BULUÇ D., ÇAKIROĞLU A. E., URAL Ö., CEVİZ N., Er B.
  • PublicationOpen Access
    Denim ürün üretiminde su ayak izi ile sürdürülebilirlik
    (2022-09-01) CEVİZ, NURAY; CEVİZ N., TEKTAŞ N.
    1930’lu yıllarda Amerika’da kullanılmaya başlayan denim kumaş, dayanıklılığı nedeni ile kısa süre içerisinde dünyada yayılmıştır. Günümüzde de tekstil ürünlerinde en çok tercih edilen kumaş türü olarak karşımıza çıkan denim yüzeyler, artık sadece Jean pantolonların üretiminde değil, moda unsuru olarak karşımıza çıkan ev tekstilinden aksesuarlara kadar birçok ürün gamında kullanılmaktadır. Dolayısıyla kullanımı geniş bir yelpazeye yayılan ve tercih edilen bu yüzeylerin sürdürülebilirlik çerçevesinde incelenmesi ve takip edilmesi gerekmektedir. Çünkü üretimi sırasında birçok işlemden geçmektedir. Denimin ana malzemesi olan pamuğun tarladan toplanmasından giyilecek/kullanılacak tekstil ürünü haline gelmesine kadar geçen süreçte doğal su kaynakları oldukça fazla kullanılmaktadır. Suyun yaşamımız ve dünyamız için önemi hepimiz tarafından bilinmesine rağmen, kısıtlı olan su kaynaklarının bilinçli kullanımı açısından yeterli bilinç düzeyi özellikle üretim amaçlı tüketilen su ile ilgili olarak oluşmamıştır. Tekstil ve hazır giyim sektörü de su kaynaklarının kullanımı açısından en çok su kullanan sektörlerin başında gelmektedir. Özellikle denim ürünlerin yıllar içerinde yayılarak her alanda kullanılır olması ve bu ürünlerin üretimi sırasında harcanan su miktarlarının fazlalığı dikkat edilmesi gereken noktalar arasındadır. Bu çalışma kapsamında denim ürünlerin üretilmesi sırasındaki prosesler, denim ürünün su ayak izi, yeni teknolojiler ve sürdürülebilirlik konuları ele alınmıştır. Geliştirilen teknolojiler su sarfiyatı %95’lere varan oranlarda artırmakla beraber, sektör yeni araştırma ve geliştirme faaliyetlerine açık durumdadır.
  • PublicationOpen Access
    Teksti̇l ve modada sürdürülebi̇li̇rli̇k çerçevesi̇nde çevre dostu bi̇r uygulama: ekoloji̇k baskı
    (2023-03-10) URAL, ÖZGE; CEVİZ, NURAY; URAL Ö., CEVİZ N.
    Tekstil endüstrisinde kullanılan kumaşlar, insanların süslenme, giyinme ihtiyaçları ile şekillenerek baskı tekniklerinin gelişmesine yol açmıştır. Kimyasal malzemeler kullanılarak geniş renk skalası ile yapılan bu işlemler, insanların öze dönüş istekleri ve doğa ile iç içe olmaları arzusu ile endüstrinin çevreye verdiği zararlar göz önünde bulundurulduğunda sıkıntı yaratmakta ve bireyler doğal malzemeler ile kıyafetlerini süsleme yoluna gitmektedirler. Zira tekstil ve moda endüstrisinin çevreye verdiği zarar, doğal kaynakların hızlı bir şekilde tüketiliyor olması, ana kaynaklarımız olan toprak, su ve havanın kirletilmesi ciddi boyutlarda ekonomik, ekolojik ve sosyal olarak problemlere sebebiyet vermektedir. Dolayısıyla doğal olana ve doğaya dönüş düşüncesinin yaygınlaşması ile birlikte sanayi ve sanatın birleşmesi doğal baskı yöntemlerini geliştirmiştir. Tekstil ve moda endüstrisinde sürdürülebilirlik konularının sağlanabilmesi çevre etkisinin araştırılması açısından önem arz etmektedir. Ekolojik baskı uygulamaları çevre dostu bir üretim yöntemi olarak karşımıza çıkmaktadır. Amerika’da ortaya çıkan Flower-Power akımı ile de tekstil ürünlerinde çiçek, yaprak gibi doğal malzemelerde baskı yöntemlerinin uygulandığı görülmektedir. Eko-print ya da ekolojik baskı olarak adlandırılan bu durum bu çalışmanın konusunu oluşturmakta olup, çalışma kapsamında %100 pamuk müslin kumaşa mordanlama işlemi uygulanmış ve doğada bulunan çeşitli ağaç ve bitkilerden toplanan yaprak ve çiçekler kullanılarak ekolojik baskı tekniği uygulanmıştır. Uygulama sonrasında elde edilen yüzeyde bitkilerin verdiği renkler incelenmiştir. Tekniğin uygulanması ile ilgili ayrıntılar paylaşılmış ve koruma –devamlılık sağlama üzerine bilgiler verilmiştir. Ayrıca ekolojik baskının avantaj ve dezavantajlı konuları irdelenmiştir.