Publication:
Yeni ilköğretim programı ile ilgili öğretmen görüşleri

dc.contributor.authorAYDIN, OKTAY
dc.contributor.authorsAydın O., Özmen Z. K.
dc.date.accessioned2022-12-29T12:33:59Z
dc.date.available2022-12-29T12:33:59Z
dc.date.issued2009-01-01
dc.description.abstractBu araştırmada, öğretmenlerin yeni ilköğretim programı ile ilgili görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. İstanbul ili Anadolu yakasındaki 4 resmi, 6 özel ilköğretim okulunda görev yapan toplam 233 öğretmen örneklemi oluşturmuştur. Öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda elde edilen sonuçlar şunlardır: (a) Yeni ilköğretim programı ile gündeme gelen değişiklikler genel olarak olumlu olarak algılanmaktadır. (b) Yeni programın, öğrencilerin bilişsel, sosyal-duygusal, okuma-yazma alanlarında gelişimine katkılar sağladığı düşünülmektedir. (c) Yeni programın ölçme-değerlendirme kurgusu ve anlayışı olumlu olarak değerlendirilmiştir. (d) Öğretmenlerin önemli bir bölümü yeni program uygulamaları ile ilgili olarak kendilerini yeterli bulmaktadırlar. (e) Yeni programla ilgili katıldıkları hizmet içi eğitimin nicelik ve nitelik olarak çok yeterli olmadığı görüşü hakimdir. (f) Kendilerini geliştirmek için daha çok meslektaşlarla konuşma ve internetten yararlanma esastır. (g) Yeni programın uygulanması ile ilgili en önemli sorunun zaman sorunu ve sınıfların kalabalıklığı olduğu düşünülmektedir.
dc.identifier.citationAydın O., Özmen Z. K., "Yeni İlköğretim Programı İle İlgili Öğretmen Görüşleri", Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, cilt.30, sa.30, ss.47-63, 2009
dc.identifier.endpage63
dc.identifier.issn1300-8889
dc.identifier.issue30
dc.identifier.startpage47
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/en/pub/maruaebd/issue/372/2154
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11424/284631
dc.identifier.volume30
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofMarmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.subjectEğitim
dc.subjectEğitim Bilimleri
dc.subjectProgram Geliştirme
dc.subjectEğitim Programları ve Öğretim
dc.subjectİlköğretim
dc.subjectSocial Sciences and Humanities
dc.subjectEducation
dc.subjectEducational Sciences
dc.subjectCurriculum Development
dc.subjectCurriculum Development and Teaching Methods
dc.subjectElementary School Education
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectSosyal Bilimler Genel
dc.subjectEĞİTİM VE EĞİTİM ARAŞTIRMASI
dc.subjectSocial Sciences (SOC)
dc.subjectSOCIAL SCIENCES, GENERAL
dc.subjectEDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
dc.subjectSosyal Bilimler ve Beşeri Bilimler
dc.subjectSocial Sciences & Humanities
dc.subjectYapılandırmacılık
dc.subjecteğitim programı
dc.subjectilköğretim programı
dc.titleYeni ilköğretim programı ile ilgili öğretmen görüşleri
dc.typearticle
dspace.entity.typePublication
local.avesis.idf41a3031-6db0-4982-a859-763b3de12eb6
relation.isAuthorOfPublication3113b8f5-aee2-4038-9dd8-4f5f3ad9cf08
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery3113b8f5-aee2-4038-9dd8-4f5f3ad9cf08

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
7.pdf
Size:
1.08 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections