Publication:
Bir grup üniversite öğrencisinde toplumsal cinsiyet rolleri ve homofobi arasındaki ilişkilerin incelenmesi

dc.contributor.authorKARACA, SEMRA
dc.contributor.authorsKara Z., Karaca S.
dc.date.accessioned2022-10-04T12:48:59Z
dc.date.available2022-10-04T12:48:59Z
dc.date.issued2021-01-01
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencileri örnekleminde toplumsal cinsiyet rolleri ve homofobi arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Yöntem: Tanımlayıcı tipte yapılan çalışma bir devlet üniversitesinde okuyan 1048 üniversite öğrencisi ile yürütüldü. Veriler Bilgi Formu, Toplumsal Cinsiyet Rolleri Tutum Ölçeği ve Eşcinsellere İlişkin Tutumlar Ölçeği ile toplandı. Çalışma verileri bilgisayar ortamında SPSS 21 paket programı kullanılarak analiz edildi. Veriler değerlendirilirken değişkenlerin normal dağılıma uygunluğu Shapiro Wilks testi ile analiz edildi. Sosyodemografik özellikler ve ölçek puan dağılımı tanımlayıcı istatistiksel analizler, bağımsız iki değişkenin karşılaştırılmasında normal dağılıma uygunluk sağlanıyorsa student t testi, sağlanamadığında ise Mann Whitney U testi ile analiz edildi. Ölçek puanları arasındaki ilişkiler Pearson korelasyon analizi ile incelendi. Tüm analizler için anlamlılık p<0.05 düzeyinde kabul edildi. Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 20,39±2.23’tü ve %43,9’u erkekti. Öğrencilerin eşcinsellere yönelik tutum ölçeği puan ortalaması 86,71±24,88 olup, %49,04’ü ölçekten ortalamanın üstünde puan aldı. Öğrencilerin toplumsal cinsiyet rolleri puan ortalaması 66,49±22,33’tü. Toplumsal cinsiyet rolleri ve eşcinsellere ilişkin tutum ölçekleri puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı pozitif yönde ilişkiler (r=,310 ile ,651; p=,000) olduğu bulundu. Sonuç: Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rolleri tutumları daha çok gelenekseldir ve yaklaşık yarısının eşcinsellere ilişkin tutumları homofobiktir. Üniversite öğrencilerinde toplumsal cinsiyet rolleri ile homofobi ilişkilidir ve toplumsal cinsiyet rolleri ölçeğinden alınan puanlar arttıkça homofobi ölçeğinden alınan puanlar da artmaktadır.
dc.description.abstractIntroduction: The aim of this study was to investigate the relationships between homophobia and gender roles of university students. Methodology: This descriptive study was completed with 1048 students studying at a state university. The data was collected using the Information Form, the Gender Roles Attitudes Scale and the Attitudes Towards Homosexuals Scale. The study data were analyzed in computer environment using SPSS 21 package program. While evaluating the data, the conformity of the variables to the normal distribution was analyzed with the Shapiro Wilks test. Findings: The average age of the students was 20,39±2,23, and 43.9% male. The average score of the attitues towards homosexuals scale of the students was 86,71±24,88, and 49,04% of them got a score above the average on the scale. The average gender roles attitudes scale score of the students is 66,49±22,33. It was found that there were statistically significant positive correlations (r=,310-,651; p=,000) between gender roles attitudes scale total and sub-dimension scores and attitues towards homosexuuals scale scores. Descriptive statistical analyzes of sociodemographic characteristics and scale score distribution were analyzed using the Student's t test if the two independent variables were compatible with the normal distribution, and with the Mann Whitney U test when they were not. Relationships between scale scores were analyzed by Pearson correlation analysis. Significance was accepted at p<0.05 for all analyzes. Conclusion: University students' participating in the research attitudes towards gender roles are more traditional and approximately half of them have homophobic attitudes towards homosexuals. Gender roles attitues and homophobia are associated with university students and as the scores from the gender roles scale increase, the scores from the homophobia scale also increase.
dc.identifier.citationKara Z., Karaca S., "Bir Grup Üniversite Öğrencisinde Toplumsal Cinsiyet Rolleri ve Homofobi Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi", STED/Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, cilt.30, sa.6, ss.392-399, 2021
dc.identifier.doi10.17942/sted.936275
dc.identifier.endpage399
dc.identifier.issn1300-0853
dc.identifier.issue6
dc.identifier.startpage392
dc.identifier.urihttps://avesis.marmara.edu.tr/api/publication/8c5a145d-23c9-44d3-884d-88803c1fbeaa/file
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11424/282116
dc.identifier.volume30
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofSTED/Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSağlık Bilimleri
dc.subjectHealth Sciences
dc.subjectKlinik Tıp (MED)
dc.subjectClinical Medicine (MED)
dc.subjectÜniversite öğrencileri
dc.subjectToplumsal cinsiyet rolleri
dc.subjectHomofobi
dc.subjectUniversity students
dc.subjectGender roles
dc.subjectHomophobia
dc.titleBir grup üniversite öğrencisinde toplumsal cinsiyet rolleri ve homofobi arasındaki ilişkilerin incelenmesi
dc.typearticle
dspace.entity.typePublication
local.avesis.id8c5a145d-23c9-44d3-884d-88803c1fbeaa
relation.isAuthorOfPublication042072bf-cc1d-46e9-bf24-489b4e4e7699
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery042072bf-cc1d-46e9-bf24-489b4e4e7699

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Bir Grup Üniversite Öğrencisinde Toplumsal Cinsiyet Rolleri ve Homofobi.pdf
Size:
218.45 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections