Publication:
İstanbul’da Bir Kamu Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Bilimsel Araştırma Eğitimlerinin Hekimlerin Akademik Gelişimlerine Etkisinin Değerlendirilmesi: Niteliksel Bir Çalışma

dc.contributor.authorKARAVUŞ, MELDA
dc.contributor.authorsArısın H. B., Topuzoğlu A., Karavuş M., Hıdıroğlu S., Tunç Nakış S., Batman M.
dc.date.accessioned2024-09-03T08:37:35Z
dc.date.available2024-09-03T08:37:35Z
dc.date.issued2024-08-01
dc.description.abstractAmaç: İstanbul’da bir kamu üniversitesi tıp fakültesinde lisans eğitimi boyunca verilen bilimsel araştırma eğitimlerinin mezun hekimlerin akademik gelişimlerine katkılarını, kariyerlerine etkilerini ve klinik pratiklerinde kanıta dayalı yaklaşıma bakış açılarını niteliksel olarak değerlendirmek amaçlanmıştır. Yöntem: Kalitatif tipte olan çalışmamız, İstanbul ilinin Anadolu yakasında bir kamu üniversitesi tıp fakültesinden mezun olmuş, 13 hekimin katılımıyla yapılmıştır. Veriler, yarı yapılandırılmış soru rehberi yardımıyla derinlemesine görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır. Bulgular: Katılımcıların bir kısmı intörnlük senesine kadar olan eğitimin gerekli ve faydalı olduğunu fakat intörnlük senesinde yapılanların TUS stresi gibi faktörlerden dolayı çok da etkili olmadığını ifade ederken, katılımcıların çoğunluğu lisans döneminde yaptıkları araştırmaları asistanlık hayatında makaleye çevirdiklerini, uzmanlık alanı seçerken yaptıkları çalışmalar ve gittikleri kongrelere etkisinin olduğunu, hastalara yaklaşımlarında faydalı olduğunu, pratik ile teoriği birleştirebildiklerini, edindikleri bilgi ve beceriler sayesinde hastaların karşısına objektif veriler ile çıkabildiklerini, tedavi içeriğini düzenlerken kanıta dayalı basamakları göz önünde bulundurup hastalara bilimsel şekilde yaklaşmalarını sağladığını bu durumun hastaların gözündeki güvenilirlik seviyelerini arttırdığını tedavi protokollerinde hukuki yönden de güven oluşturduğunu dile getirdiler. Katılımcılar COPC başlığı altında aldıkları eğitimin kendi ülkelerindeki sorunları fark etmeleri konusunda yardımcı olduğunu ve bunun meslek hayatlarında yönlendirici olabildiğini de ayrıca ifade ettiler Sonuç: Katılımcılar bu şekilde bir eğitim sürecinden geçmemiş akranlarına kıyasla hem yurtdışı hem de yurt içi deneyimlerinin göze çarptığını, kendilerini özgüvenli ve motive hissettiklerini, kariyerlerini planlama konusunda önemli bir yere sahip olduğunu dile getirdiler. Ayrıca tedavi uygularken protokollere ulaşmayı ve akademik yayınları taramayı iyi bildikleri için hastaların yüksek faydasına olacak ilaçları uyguladıklarını, bunun onlara mesleklerini daha konforlu ve profesyonel bir şekilde yapabilme deneyimi kattığını söylediler. Anahtar Sözcükler: Tıp Eğitimi, Bilimsel Araştırma, Akademik Kariyer
dc.description.abstractAim: This qualitative study was conducted to examine the contribution of the scientific research training received by a group of physicians graduating from a public university to their professional life, academic vision and approach to patients. Methods: Our qualitative study was conducted with the participation of 13 physicians who graduated from a public university medical faculty on the Anatolian side of Istanbul. Data were collected through thirteen semi-structured focus group interviews. Results: In our study, it was revealed that the scientific research training received at the medical faculty contributed to physicians in three main areas such as professional motivation, career planning, academic development / academic publication production. At the beginning of these contributions, physicians know scientific research methods when they graduate, can easily express themselves in national and international congresses, progress towards becoming physician-scientists and take firm steps forward while applying treatment protocols to their patients. In the study, solution suggestions and a medical education model were presented through the medical education curriculum of the public university hospital where the research was conducted. Conclusions: According to our findings, it is understood that the scientific research knowledge acquired in undergraduate education guides physicians' professional lives, motivates them in both academic and clinical fields, and despite all the difficulties, they see the benefits of this education in the fields where they go to specialty training. In the light of this information, a model proposal is presented. Keywords: Medical Education, Scientific Research, Academic Career
dc.identifier.citationArısın H. B., Topuzoğlu A., Karavuş M., Hıdıroğlu S., Tunç Nakış S., Batman M., "İstanbul’da Bir Kamu Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Bilimsel Araştırma Eğitimlerinin Hekimlerin Akademik Gelişimlerine Etkisinin Değerlendirilmesi: Niteliksel Bir Çalışma", Tıp Eğitimi Dünyası, cilt.23, sa.70, ss.1-2, 2024
dc.identifier.endpage2
dc.identifier.issn1303-328X
dc.identifier.issue70
dc.identifier.startpage1
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.25282/ted.1395581
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11424/297602
dc.identifier.volume23
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofTıp Eğitimi Dünyası
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSağlık Bilimleri
dc.subjectHealth Sciences
dc.subjectKlinik Tıp (Med)
dc.subjectClinical Medicine (Med)
dc.subjectMedical Education
dc.subjectScientific Research
dc.subjectAcademic Career
dc.subjectTıp Eğitimi
dc.subjectBilimsel Araştırma
dc.subjectAkademik Kariyer
dc.titleİstanbul’da Bir Kamu Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Bilimsel Araştırma Eğitimlerinin Hekimlerin Akademik Gelişimlerine Etkisinin Değerlendirilmesi: Niteliksel Bir Çalışma
dc.title.alternativeEvaluation of the Effect of Undergraduate Scientific Research Training on the Academic Development of Physicians at a Public University Faculty of Medicine in Istanbul: A Qualitative Study
dc.typearticle
dspace.entity.typePublication
local.avesis.idf62d1125-0377-4a73-b909-d1f7a69e4e82
relation.isAuthorOfPublicationc5c161d0-9867-4fa2-8a04-c8e6a3c66d28
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryc5c161d0-9867-4fa2-8a04-c8e6a3c66d28

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
file.pdf
Size:
471.66 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections