Publication:
İlkokul İngilizce Öğretmenlerinin Kendi Yabancı DilYeterlikleri Hakkındaki Görüşleri

dc.contributor.authorEMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE, SEVAL
dc.contributor.authorsEminoğlu Küçüktepe S., Güneş E. B.
dc.date.accessioned2023-02-28T12:35:03Z
dc.date.available2023-02-28T12:35:03Z
dc.date.issued2022-01-01
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilkokul İngilizce öğretmenlerinin kendi dil yeterliklerine yönelik görüşlerini tespit etmektir. Araştırma ilkokul İngilizce öğretmenlerinin görüşlerini tespit etmek amacıyla karma yöntemde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim öğretim yılında Türkiye’nin çeşitli bölgelerinde görev yapan ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 117 ilkokul İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan ve geçerlik için uzman görüşünden yararlanılan anket ile Google Forms aracılığıyla online olarak toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 24 paket programı ile analiz edilmiş, yüzde ve frekans tabloları yardımıyla yorumlanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre öğretmenlerin büyük bir çoğunluğu mesleklerine başladıktan sonra İngilizce dil yeterliklerinde fark görmektedir ve bu fark olumsuz yöndedir. Öğretmenlerin çoğu ders verdikleri kademenin yabancı dil yeterliklerine olumsuz etkisinin olduğunu düşünmektedir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin büyük bir kısmı günlük hayatta İngilizceyi yabancı dizi ve film izleyerek geliştirmeye çalıştıklarını belirtmişlerdir ve birçoğunun okul dışında yabancı dillerini aktif olarak kullanma imkanları yoktur. Araştırmadan elde edilen diğer bir bulgu ise öğretmenlerin %86.3’ünün eğer uzun yıllar ilkokul kademesinde İngilizce öğretmeni olmaya devam ederlerse bu durumun yabancı dil yeterliklerinde ciddi bir olumsuzluğa neden olacağını düşünmeleridir.
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the opinions of primary school English teachers about their own foreign language proficiency. The study was conducted as a mixed method and the data were collected through short written answers of teachers. The participants who took part in the study were 117 volunteer primary school English teachers. The obtained data were analyzed by SPSS Statistic 24 program and interpreted with the help of percentage and frequency tables. According to the results of the study, most of the teachers notice a difference in their English language proficiency after starting their profession, and this difference is negative. Also, teachers think that the grade they teach has a negative impact on their foreign language proficiency. Another finding of the study is that most of the teachers do not have the opportunity to actively use their foreign language outside of school. Moreover, 86.3% of teachers think that if they continue to be an English teacher at the primary school level for many years, this will cause serious negativity in their foreign language proficiency.
dc.identifier.citationEminoğlu Küçüktepe S., Güneş E. B., "İlkokul İngilizce Öğretmenlerinin Kendi Yabancı DilYeterlikleri Hakkındaki Görüşleri", Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi 2022, cilt.12, sa.2, ss.415-438, 2022
dc.identifier.doi10.23863/kalem.2021.205
dc.identifier.endpage438
dc.identifier.issn2687-6574
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage415
dc.identifier.urihttps://avesis.marmara.edu.tr/api/publication/13191b3c-2ac0-439a-a2e7-c7ffad5bc8e1/file
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11424/287033
dc.identifier.volume12
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi 2022
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.subjectSocial Sciences and Humanities
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectSocial Sciences (SOC)
dc.subjectİlkokul İngilizce öğretmeni
dc.subjectYeterlik
dc.subjectYabancı dil yeterliği
dc.subjectMesleki yeterlik
dc.subjectPrimary school English teacher
dc.subjectForeign language proficiency
dc.subjectProfessional competence
dc.subjectEfficacy
dc.titleİlkokul İngilizce Öğretmenlerinin Kendi Yabancı DilYeterlikleri Hakkındaki Görüşleri
dc.title.alternativePrimary School English Teachers’ Views on Their Foreign Language Proficiency
dc.typearticle
dspace.entity.typePublication
local.avesis.id13191b3c-2ac0-439a-a2e7-c7ffad5bc8e1
relation.isAuthorOfPublicationfd64d891-545a-408a-8bc2-da51ad53c470
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryfd64d891-545a-408a-8bc2-da51ad53c470

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
file.pdf
Size:
579.8 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections