Publication:
Bir bankanın çağrı merkezi çalışanlarının fiziksel ve ruhsal sağlık durumu

dc.contributor.authorKOLAÇ, NURCAN
dc.contributor.authorsBalcı A. S., Kolaç N., Özkaya A., Toprak R. Ü., Öğüt Düzen K.
dc.date.accessioned2023-07-10T13:04:25Z
dc.date.available2023-07-10T13:04:25Z
dc.date.issued2023-06-01
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmada, özel bir bankanın çağrı merkezi çalışanların fiziksel ve ruhsal sağlık durumunu belirlemek amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Araştırmanın evrenini, özel bir bankanın çağrı merkezinde çalışan tüm bireyler (n=600 kişi) oluşturmuş, evrenden ulaşılması gereken örneklem sayısı %95 güven aralığı ve %5 hata payı ile 218 olarak belirlenmiş ancak 155 çalışana ulaşılmıştır. Araştırma verileri, sosyodemografik anket formu ve Genel Sağlık Anketi-12 ile yüz yüze toplanmıştır. Verilerin analizinde sayı, yüzde değerleri ile Man Withney U testi, ki kare testi ve Fisher Exact testleri kullanılmıştır. Bulgular: Çalışanların %70,3'ü kadın, %91,6’sı 20-39 yaş arasında, %59,4‘ü bekar, %50,3'i lisans mezunu, %81,9’unda kronik hastalık bulunmamakta ve %47,1’i sigara kullanmaktadır. Çalışanların son bir yıldır yaşadıkları sağlık problemleri sorgulandığında, %58,1’i yorgunluk-bitkinlik, %52,9’u boğaz ağrısı-boğaz kuruluğu, %49,0’u baş ağrısı yaşadığını bildirmiştir. Sonuç: Çalışanlarının Genel Sağlık Anketi-12 puanlarına göre %79,4’ü ruh sağlığı sorunları açısından riskli bulunmuştur. Çalışanların fiziksel ve ruhsal sağlığını korunması için iş ortamında gerekli önlemlerin alınması, çalışanların olası mesleki riskler konusunda bilgilendirilmesi, sigarayı bırakmaya yönelik sağlığı geliştirici programların düzenli olarak yapılması önerilir.
dc.description.abstractAim: In this study, it was aimed to determine the physical and mental health status of call center employees of a private bank. Materials and Methods: The universe of the research consisted of all individuals (N=600 people) working in the call center of a private bank. The number of samples to be reached from the population was determined as 218 with 95% confidence interval and 5% margin of error. However, 155 employees were reached. Research data were collected face-to-face with the Sociodemographic questionnaire and the General Health Questionnaire-12. Number, percentage, Man Withney U test, chi-square test and Fisher Exact test were used to analyze the data. Results: 70.3% of the employees are women, 91.6% are between 20-39 years old, 59.4% are single, 50.3% are undergraduate graduates, 81.9% are free of chronic diseases and 47.1% is smoking. When the health problems experienced by the employees in the last year were questioned, 58.1% reported that they experienced fatigue-fatigue, 52.9% experienced sore throat-dry throat, 49% headache. Conclusion: According to the General Health Questionnaire-12 scores of the employees, 79.4% were found to be risky in terms of mental health problems. In order to protect the physical and mental health of the employees, it is recommended to take the necessary precautions in the work environment, to inform the employees about possible occupational risks, and to carry out healthpromoting programs for smoking cessation regularly.
dc.identifier.citationBalcı A. S., Kolaç N., Özkaya A., Toprak R. Ü., Öğüt Düzen K., " Bir bankanın çağrı merkezi çalışanlarının fiziksel ve ruhsal sağlık durumu. Current Perspective Health Sciences. 4(1) 10-15 DOI:10.58208/cphs.1200994", Sağlık Bilimlerinde Güncel Yaklaşımlar , cilt.4, sa.1, ss.10-15, 2023
dc.identifier.doi10.58208/cphs.1200994
dc.identifier.endpage15
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage10
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2757958
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11424/291031
dc.identifier.volume4
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofSağlık Bilimlerinde Güncel Yaklaşımlar
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSağlık Bilimleri
dc.subjectHealth Sciences
dc.subjectKlinik Tıp (MED)
dc.subjectClinical Medicine (MED)
dc.subjectçağrı merkezi
dc.subjectfiziksel sağlık
dc.subjectruh sağlığı
dc.subjectcall center
dc.subjectphysical health
dc.subjectmental health
dc.titleBir bankanın çağrı merkezi çalışanlarının fiziksel ve ruhsal sağlık durumu
dc.title.alternativePhysical and mental health status of a bank's call center employees
dc.typearticle
dspace.entity.typePublication
local.avesis.idde535cbc-7bf0-4c24-bc58-a8e67825a02e
relation.isAuthorOfPublicationfec4ba52-3399-4e1b-b8ac-de391b8d56f3
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryfec4ba52-3399-4e1b-b8ac-de391b8d56f3

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
30.pdf
Size:
273.11 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections