Tez Koleksiyonu
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Tez Koleksiyonu by Author "Aambri, Yasmine"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Publication Metadata only Supermarkets or traditional stores : comparison of consumer preferences between BIM Turkish supermarkets and traditional stores in Morocco(2022) Aambri, Yasmine; Yurtkoru, E. Serra; Marmara Üniversitesi; Sosyal Bilimler Enstitüsü; İşletme (İngilizce) Anabilim Dalı; İşletme (İngilizce) Bilim DalıÖZET Müşteriler şüphesiz herhangi bir işletmenin başarısının anahtarıdır. İhtiyaçlarını tahmin etmek ve şirketi rekabetçi bir pazar kazananı yapmak için onlara uyum sağlamak, ihtiyaçlarını bilmek ve bu müşterilerin mutluluğu nasıl algıladıklarını anlamak günümüzde en önemli unsurların başında gelmektedir. Bunun için bu tüketicilerin davranışlarını incelemek, motivasyonlarını ve perakende mağaza seçimlerini etkileyebilecek makro faktörleri bilmek gerekir. Müşterilerin bir mağazaya ilişkin algısı bilindiğinde, müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak ve karşılamak için bu kritelere göre ticari pollitikalar belirlemek böylelikle de mağazanın diğer mağazalar karşısında üstünlük kazanması kolayalaşacaktır. Bu çalışmada Faslı tüketicilerin, daha doğrusu El Jadida şehrinin sakinlerinin Fas'taki geleneksel mağazalar ile süpermarketlere yönelik algıları karşılaştırılmıştır. Literatür taramasından, perakende mağazaların, geleneksel (kolay) mağazalar ve süpermarketler hakkındaki tüketici algısını etkileyen çeşitli makro Faktörler belirlenmiştir. Bu araştırma, bu iki tür perakende mağazanın farklı müşteri algıları arasındaki Farklılıkları incelemektedir. Araştırmamızı analiz etmek için, Literatür taramasına dayanarak çevrimiçi bir anket geliştirilmiştir dayalı bir çevrimiçi anket geliştirdik. Ankete katılıp tamamlayan kişi sayısı 250’dir. Bu araştırmanın sonuçları, Faslı tüketicilerin süpermarketler ve Geleneksel mağazalar ilgili temel algılarının tanımlanmasına, anlaşılmasına ve alışveriş davranışlarının açıklanmasına olanak sağlamıştır. Çalışmamızın sonuçları, Faslı tüketicilerin çoğu özellikte Süpermarket ve geleneksel mağazaları aynı düzeyde algıladıklarını göstermektedir. Anahtar Kelimeler: Perakende; Memnuniyet; Marka değeri; Tüketici davranışları; Perakende mağaza; Süpermarket; Geleneksel mağaza; Fas