Browsing by Author "Delice, Ali"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
Publication Open Access 10. sınıf öğrencilerinin matematik problem çözme süreçlerinin incelemesi: bilgibilimsel inanç(Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2009) Delice, Ali; Yılmaz, KamilMatematik hakkında öğrencilerin birçok bilgibilimsel inancı vardır. Bu çalışmanın amacı trigonometri, denklem ve geometri konularından hazırlanmış bir soru setinden elde edilen problem çözme süreçlerinde problem çözme hakkında ki bilgibilimsel inançların nasıl etkili olduğunun incelenmesidir. Bu çalışma pozitivist olmayan yorumlayıcı bir paradigmaya sahip olup, problem seti ve görüşmeler kullanıldığı için çoklu yöntem kullanılmıştır. Elde edilen veriler bağlamında ise nitel bir çalışmadır. Çalışma grubu amaca yönelik, uygun örneklem tekniği ile seçilen özel statülü bir devlet lisesinin 10. sınıf öğrencilerinden 47 kişidir. Soru setinin değerlendirilmesinde betimsel istatistik kullanılmıştır. Öğrencilerin matematik ile ilgili (bilgibilimsel) inançlarının problem çözüm süreçlerine yansıması farklı boyutlarda bulgularda gözlenmiştir. Öğrencilerin büyük çoğunluğu soruların sade ve kısa sonuçlu olduğuna inanmaktadırlar.Item Metadata only A comparative study of students’ understanding of trigonometry in the United Kingdom and the Turkish Republic(The University of The Leeds School of Education, 2003) Delice, Ali; Monaghan, John D.; Roper, TomPublication Open Access Bireysel ve grup çalışmasının modelleme etkinliklerindeki sürece ve performansa etkisi(Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi, 2011) Delice, Ali; Taşova, Halil İbrahim; TR183041Bu çalışmayla, matematik öğretmen adaylarına modelleme etkinlikleri uygulanıp, bu etkinliklerin bireysel ve grup şeklinde çalışıldığında performansı ve süreci nasıl etkilediğinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Özel durum çalışması olan bu araştırmada nitel yöntem kullanılmıştır. Çalışma grubu olarak bir devlet üniversitesinin, tezsiz yüksek lisans programında öğrenim gören 75 matematik öğretmen adayı seçilmiştir. Bireysel ve grup çalışmasının modelleme sürecine ve performansa etkisinin incelenmesi amacıyla, modelleme yaklaşımına uygun tarzda problem çözme etkinlikleri yaptırılmıştır. Etkinlik kâğıtları dağıtılarak öğrencilerin etkinlikler üzerinde bir süre çalışmaları sağlandıktan sonra çalışma kâğıtları toplanmıştır. Hemen ardından gruplar oluşturularak her bir gruba etkinlik kâğıtları tekrar dağıtılarak grup çalışması yapılmıştır. Bütün etkinliklerde grup çalışmalarındaki doğru cevaplanma oranı bireysel çalışmalardaki doğru cevaplanma oranının yaklaşık bir buçuk katı olmuştur. Grup çalışmalarında yanlış cevaplanma oranı bireysel çalışmalara göre neredeyse yarı yarıya azalmıştır. Yine aynı şekilde grup çalışmalarında, kısmi cevap ve cevap yok kategorilerinde bireysel çalışmalara göre azalma görülmüştür. Aynı zamanda grup çalışmalarında gerçekçi şekil ve model kullanımı bireysel çalışmalara göre daha fazla kullanılmıştır. Grup çalışmasının yer aldığı sosyal yapılandırmacı öğrenme ortamının, rutin olmayan problemlerin doğru çözülme oranını artırdığı bilinmektedir. Araştırmamızda da rutin olmayan, alışılmamış problem tarzında olan modelleme etkinlik ve soruların çözümünde grup çalışmasının daha etkili olduğu gözlenmektedir.Publication Open Access Dinamik geometri yazılımı etkinliklerinin öğrenci performansları bağlamında incelenmesi: Analitik düzlemde doğru denklemleri(2015) Delice, Ali; Karaaslan, GökhanItem Metadata only Ekstremum noktalar(Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 1998) Delice, Ali; Çallıalp, Fethi; Matematik EğitimiPublication Open Access Geometri problemlerinin çözüm süreçlerinde görselleme becerilerinin incelenmesi: ek çizimler(Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2010) Delice, Ali; Sevimli, Eyüp; TR183041; TR107099Matematiğe yönelik kavramların anlaşılmasına yardımcı olması ve sezgisel bir bakışa olanak sağlaması ile matematik eğitimindeki araştırmacıların, özellikle son dönemlerde üzerinde durdukları “görselleme” yaklaşımı geometri problemlerinin çözüm sürecinde de önemli rol oynamaktadır. Bu bağlamda geometri öğretiminde öğrencilerin problem durumları karşısındaki tutumları ile ilgili birçok çalışma yapılmıştır.