Person:
BAYRAKCI, SERKAN

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Organizational Units

Job Title

Last Name

BAYRAKCI

First Name

SERKAN

Name

Search Results

Now showing 1 - 10 of 20
  • Publication
    Dijital çağda uzman gazetecilik 2
    (Çizgi Kitabevi Yayınları, 2022-08-01) BAYRAKCI, SERKAN; ÖZAY, SEÇİL; Bayrakcı S. (Editör), Özay S. (Editör); Bayrakcı, Serkan; Özay, Seçil
    Dijital Çağda Uzman Gazetecilik, yeni iletişim teknolojilerinin gazetecilik pratikleri üzerine etkisiyle bir ihtiyaç olarak ortaya çıkmıştır. Elinizde bulunan iki ciltten oluşan kitabın bölümleri, bu ihtiyaca cevap verebilmek amacıyla titizlikle oluşturulmuştur. Dolayısıyla bu eser, medya ve gazetecilik çalışmalarıyla dijital iletişimi birleştirmektedir.Bu kitap; kültür sanat, yerel, uluslararası ve savaş gibi geleneksel gazetecilik alanlarının yanı sıra dijitalleşmenin ve yeni iletişim teknolojilerinin ortaya çıkardığı internet ve yapay zekâ gazeteciliği gibi alanları da kapsamaktadır. Ayrıca bu eserde, medya şirketlerinin Metaverse\"e yaptıkları yatırımlar ve Metaverse kullanıcı sayısındaki artışla birlikte bu ortamların kendi gündemini ve haber akışını oluşturan yeni bir gazetecilik türü olarak önerilen Metamedya gazeteciliğine de yer verilmiştir.Bu iki ciltlik eser, gazetecilik uzmanlık alanlarıyla ilgili temel bir başvuru kaynağı niteliğindedir. Çalışma, iletişim alanındaki akademisyenler, öğrenciler ve medya profesyonellerine dijital çağda gazetecilik uzmanlık alanları konusunda katkı sağlayacaktır.
  • Publication
    Dijital okuryazarlık kavramlar, modeller ve ölçüm
    (Çizgi, 2022-01-01) BAYRAKCI, SERKAN; BAYRAKCI S.
  • Publication
    Metaverinin Dijital İletişimdeki Rolü ve Önemi
    (2022-06-15) BAYRAKCI, SERKAN; BAYRAKCI S.
  • Publication
    Dijital kimlikler üzerine netnografik bir çalışma: “Düz dünya Türkiye” facebook grubu örneği
    (2022-06-12) BAYRAKCI, SERKAN; AKÇAY E., BAYRAKCI S.
    İnsanlar hikayeleri hep sevmiştir. Hikayeler yaşamlarımızı, dünyamızı anlamlandırırken onları daha anlaşılabilir ve yaşanılabilir kılmaktadır. Bilim ise gerçek bir hikâye olduğunu umduğumuz şeyi deneylerle, kanıtlanabilir şekilde, doğru olan bir şeyi inşa etmenin yoludur. Günümüzde de her zaman olduğu gibi bilimin gerçeklerini reddedenler vardır ve Düz Dünyacılar da bu gruba dahil edilmektedir. Tarih boyunca insanlar çevrelerini anlamlandırma surecilerinde Dünya’nın seklini de içindeki her şey gibi merak etmiştir. Herkes kendinden öncekinin yanıldığını ortaya koyarken yeni şeyler de öğrenilmeye devam edilmektedir. Çünkü bilimsel yöntemin isleyişi, önyargısız bir şekilde yanılgıların düzeltilip üstlerine konularak ilerlenmesiyle sonuçlanır. Dünya’nın sekli yani geoit olduğu, inanç̧ meselesi olmaktan ziyade birçok bilimsel kanıtı bulunan bir gerçektir. Düz Dünyacılar ise bu bilimsel kanıtları çürütmeden inançlarına sığınan ve sayıları artmaya devam eden kişiler topluluğudur. Bu araştırmada Düz Dünyacıların fiziki ortamdaki varlık ve etkinliklerinden ziyade sanal ortamdaki varlıkları incelenmiştir. Fiziki dünyada sayılarının arttığı görülen Düz Dünyacıların sosyal medya platformlarını kullanma ve içerik üretme açısından hâlâ azınlık kaldıkları dikkat çekmektedir. Bu çalışmanın amacı Düz Dünyacıların inançlarının sınanması değil kapalı gruplarının içinde oluşturdukları dijital kimliklerinin betimlenmesidir. Araştırmanın yöntemi, nitel araştırma tekniklerinden netnografi olarak belirlenmiştir. Araştırma verilerini analiz etmek için içerik analizi yöntemine başvurulmuş̧ ve grup incelenirken, “katılımcı olmayan gözlem” kullanımı tercih edilmiştir. Çünkü̈ gözlemlerde dışarıdan birisinin sürece aktif olarak katılması bazen olumsuz etkilere sebep olabilmektedir. Çalışmanın örneklemi Facebook ve orada yer alan en aktif grup olan “Düz Dünya Türkiye” olarak belirlenmiştir. Çevrim içi kapalı Facebook grubuna katılımcı olarak dahil olduktan sonra 1 Ocak 2021 – 20 Ocak 2021 tarihleri arasındaki 154 gönderi üç kategoriye ayrılarak incelenmiştir. Grubun betimlenmesinin ardından paylaşımlar 5 ana madde altında toplanmıştır. Çalışmanın sonucunda Düz Dünya Türkiye adlı grubun üyeleri tarafından Düz Dünya hakkında yurt dışında yayılan bilgilerin burada da aynı şekilde sürdürüldüğü görülmüştür. Fakat dijital platformlarda kapalılığı tercih eden fikir savunucularının kendi içlerinde de ayrıştıkları sonucuna varılmıştır. Ayrıca Düz Dünyacıların kanıt aramadığı aksine hükümetlere, bilim insanlarına, akademiye, bilim topluluklarına vs. olan güvensizlikleri yerine inançlarını koydukları görülmüştür.
  • Publication
    21. Yüzyıl Dijital Çağda Öğrenme ve Yenilikçilik Becerileri
    (Nobel, 2021-01-01) BAYRAKCI, SERKAN; BAYRAKCI S., YOKUŞ G.
  • PublicationOpen Access
    Dijital Pazarlama Çağında Üniversite Öğrencilerinin Çevrim İçi Ortamlardaki Şikâyetlerinin Değerlendirilmesi
    (2022-10-01) BAYRAKCI, SERKAN; KÖLGELİER Y. Ö. , BAYRAKCI S.
    With digital transformation, businesses have stepped into the digital marketing era, which is defined as a type of marketing in which digital communication tools are integrated into marketing processes and marketing applications are carried out in a digital environment. The consumers of this age, on the other hand, have turned into “digital consumers” who express their feelings/opinions or satisfaction/complaints about the products, services and brands offered to them on social networks. Based on these points, the aim of the research is to evaluate the online complaining behaviors of university students, who are the new generation consumers of the digital marketing age. The sample group of the study consisted of Aydın Adnan Menderes University students. The data were collected through online survey applied to the sample group and analyzed using the SPSS program. The research revealed that most of the participants expressed their dissatisfaction with the product, service or brand by making complaints online and they made these complaints mostly through digital complaint sites. In addition, it has been found as a result of the research that university students generally prefer the website sikayetvar.com in their complaint notifications and they reflect their dissatisfaction mostly in the product group of "technological products or services".
  • Publication
    Dijital Çağda Uzman Gazetecilik-1
    (Çizgi Kitabevi Yayınları, 2022-08-01) ÖZAY, SEÇİL; BAYRAKCI, SERKAN; Özay S. (Editör), Bayrakcı S. (Editör)
    Dijital Çağda Uzman Gazetecilik, yeni iletişim teknolojilerinin gazetecilik pratikleri üzerine etkisiyle bir ihtiyaç olarak ortaya çıkmıştır. Elinizde bulunan iki ciltten oluşan kitabın bölümleri, bu ihtiyaca cevap verebilmek amacıyla titizlikle oluşturuldu. Dolayısıyla bu eser, medya ve gazetecilik çalışmalarıyla dijital iletişimi birleştirmektedir.Bu kitap; eğitim, siyaset ve ekonomi gibi geleneksel gazetecilik alanlarının yanı sıra dijitalleşmenin ve yeni iletişim teknolojilerinin ortaya çıkardığı robot gazetecilik, veri gazeteciliği ve immersive gazetecilik gibi alanları da kapsamaktadır.Bu iki ciltlik eser, gazetecilik uzmanlık alanlarıyla ilgili temel bir başvuru kaynağı niteliğindedir. Çalışma, iletişim alanındaki akademisyenler, öğrenciler ve medya profesyonellerine dijital çağda gazetecilik uzmanlık alanları konusunda katkı sağlayacaktır.
  • Publication
    Dijital çağda uzman gazetecilik I
    (Çizgi Kitabevi Yayınları, 2022-08-01) ÖZAY, SEÇİL; BAYRAKCI, SERKAN; Özay S. (Editör), Bayrakcı S. (Editör)
    Dijital Çağda Uzman Gazetecilik, yeni iletişim teknolojilerinin gazetecilik pratikleri üzerine etkisiyle bir ihtiyaç olarak ortaya çıkmıştır. Elinizde bulunan iki ciltten oluşan kitabın bölümleri, bu ihtiyaca cevap verebilmek amacıyla titizlikle oluşturuldu. Dolayısıyla bu eser, medya ve gazetecilik çalışmalarıyla dijital iletişimi birleştirmektedir.Bu kitap; eğitim, siyaset ve ekonomi gibi geleneksel gazetecilik alanlarının yanı sıra dijitalleşmenin ve yeni iletişim teknolojilerinin ortaya çıkardığı robot gazetecilik, veri gazeteciliği ve immersive gazetecilik gibi alanları da kapsamaktadır.Bu iki ciltlik eser, gazetecilik uzmanlık alanlarıyla ilgili temel bir başvuru kaynağı niteliğindedir. Çalışma, iletişim alanındaki akademisyenler, öğrenciler ve medya profesyonellerine dijital çağda gazetecilik uzmanlık alanları konusunda katkı sağlayacaktır.
  • Publication
    Yankı odaları, filtre balonları ve ideolojik aşırılıklar
    (Nobel, 2023-01-01) ÖZAY, SEÇİL; BAYRAKCI, SERKAN; ÖZAY S., BAYRAKCI S.; Karal Temüroğlu, Şirin; Demir, Zuhal