Person: ŞİRİN, NEDİME ASLI
Loading...
Email Address
Birth Date
Research Projects
Organizational Units
Job Title
Last Name
ŞİRİN
First Name
NEDİME ASLI
Name
2 results
Search Results
Now showing 1 - 2 of 2
Publication Metadata only Suriyeli üniversite öğrencilerinin Türkiye’ye uyumu(Marmara Üniversitesi, 2023-10-01) DARTAN, MUZAFFER; ERSOY, İMRE SABAHAT; ŞİRİN, NEDİME ASLI; DENİZ, PINAR; Dartan M., Ersoy İ. S., Şirin N. A., Deniz P.Publication Open Access Marmara Üniversitesi’ndeki Suriyeli öğrencilerin pandemi döneminde uygulanan hibrit eğitimde yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri(2023-06-01) DARTAN, MUZAFFER; ERSOY, İMRE SABAHAT; ŞİRİN, NEDİME ASLI; DENİZ, PINAR; Dartan M., Ersoy İ. S., Şirin N. A., Deniz P.Suriyeli sığınmacılar1 konusu on yılı aşkın bir süredir Türkiye’nin en önemli gündem maddeleri arasında yer almaktadır. Türkiye’deki resmi sayıları 3,6 milyonu aşan Suriyeli zorunlu göçmenlerin büyük bir bölümünün çocuk ve gençlerden oluşması, özellikle eğitim alanında entegrasyonu önemli kılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Covid-19 salgını döneminde yaygınlaşan hibrit (harmanlanmış) eğitim uygulaması sürecinde Marmara Üniversitesi’nde öğrenim gören Suriyeli öğrencilerin yaşadıkları sorunları tespit etmek ve çözüm önerileri geliştirmektir. Bu doğrultuda, Marmara Üniversitesi’nin farklı bölümlerinde öğrenim gören Suriyeli öğrencilerle anket ve derinlemesine görüşmelerin yapıldığı nicel bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada değerlendirilen anket verileri, 2022 yılı içinde İstanbul’da Marmara Üniversitesi’nin de dahil olduğu beş kamu üniversitesinde eş zamanlı olarak gerçekleştirilen anket uygulamasına dayanmaktadır. Bu eş zamanlı anketten alınan Marmara Üniversitesi’ne ait veriler, daha kapsamlı bir değerlendirme yapabilmek için, yine aynı üniversitenin çeşitli bölümlerinde öğrenim gören ve ankete katılmış olanlar arasından seçilen öğrencilerle yüz yüze yapılan derinlemesine görüşmelerle de desteklenmiştir. Araştırma sonucunda, pandemi döneminde Suriyeli üniversite öğrencilerinin eğitim alanında yaşadıkları entegrasyon sorunlarının uzaktan eğitimle birlikte derinleştiği ortaya çıkmıştır.