Person: ERMEYDAN, BURCU
Loading...
Email Address
Birth Date
Research Projects
Organizational Units
Job Title
Last Name
ERMEYDAN
First Name
BURCU
Name
1 results
Search Results
Now showing 1 - 1 of 1
Publication Metadata only Yükseköğretim seviyesinde Çin-Türkiye ilişkileri: Akademik İpek Yolu’nun Türkiye yansımaları(2023-09-26) ERMEYDAN, BURCU; ERMEYDAN B.Çin’in uluslararası arenada yükselişi, Kuşak ve Yol Girişimi’nin Türkiye için olası etkileri ve iki ülke arasında kurulacakbağların güçlenmesi Türk dış politikası ve ekonomisi için önemli bir tartışma konusu haline gelmiştir. Özellikle Türkiye’ninortaya koyduğu Yeniden Asya Girişimi kapsamında Çin ile her boyutta kurulacak ilişkiler büyük önem arz etmektedir. Bununyanında, Çin ve Türkiye ilişkilerine ilişkin literatür henüz yeterince gelişmemişken, yükseköğretim düzeyinde ikili ilişkilerinetkilerine odaklanan çalışmalar da oldukça azdır. Oysa Çin, tüm dünya için önemli bir yabancı öğrenci kaynağı olmanınyanında, araştırma süreçlerinde ileri teknoloji ve altyapı kullanımı ile önemli bir akademik araştırma odağı haline gelmeyebaşlamıştır. Bu bağlamda, bu çalışmanın amacı Çin-Türkiye ilişkilerini yükseköğretim seviyesinde ele alarak, Türkiye’dekiyükseköğretim kurumları seviyesinde Türkiye-Çin ilişkilerimin ne ölçüde temsil edildiğini ve Çin’in ne ölçüde araştırıldığınısorgulamaktır. Bu soruları cevaplamak amacıyla Türkiye'deki yükseköğretim kurumlarda eğitim alan Çinli öğrenciler, Çinaraştırmalarına odaklanan araştırma merkezleri ve akademik yayın sürecinde araştırma işbirlikleri başta olmak üzere şu üçtemel parametreye odaklanmaktadır. Buna göre çalışmanın temel çıkarımı, iki ülke arasında artan ilişkilerle de doğru orantılıolarak, son dönemde Türkiye’de yükseköğretim seviyesinde, Çinli öğrenci hareketinin ve iki taraflı araştırma işbirliklerinin degeliştiği yönündedir. Mevcut veri ve analizler ışığında çalışma, Türkiye-Çin ilişkilerine alternatif bir bakış açısı sunarak, ikiülke arasında yükseköğretim ve araştırma işbirliğinde ikili ilişkilerin güncel durumu ve derinleştirilmesi yapılması gerekenlerhakkında bir değerlendirme sunmayı hedeflemektedir. Bunu yaparken, Akademik İpek Yolu kavramını ve genel olarakTürkiye-Çin ilişkilerinin derinleştirilmesinin fizibilitesini dolaylı olarak tartışmaktadır