Person:
VURGUN, AHMET

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Organizational Units

Job Title

Last Name

VURGUN

First Name

AHMET

Name

Search Results

Now showing 1 - 10 of 12
  • Publication
    II. Abdülhamid döneminde Bursa'da eğitim
    (Paradigma Akademi Yayınları, 2022-01-01) VURGUN, AHMET; VURGUN A.
  • Publication
    Tarih eğitimi ve mizah
    (Nobel Yayınevi, 2021-12-01) VURGUN, AHMET; Okumuş O., Vurgun A.
  • Publication
    Z kuşağı öğretmen adayları Atatürk ilkelerine hangi ilkeleri eklemek istiyorlar
    (2021-10-15) VURGUN, AHMET; AVAROĞULLARI M., VURGUN A.
    Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin Atatürk ilkelerine yönelik görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Üniversite öğrencilerinin Atatürk ilke ve inkılapları ile düşüncelerini araştıran çalışmalar alan yazında bulunmaktadır. Ancak bu çalışmaların aralıklarla yapılması olası trendleri ve değişimleri göstermesi açısından önemlidir. Bu çalışmanın yapılmasının temel sebebi Z kuşağı olarak bilinen yeni bir kuşağın yetişmesidir. Z kuşağının 1997 ve 2012 yılları arasında doğan kişileri kapsadığı ifade edilmektedir. Bu kuşak internet ve dijital teknolojinin içine doğmuş olan bireylerden oluşması nedeniyle diğer kuşaklardan farklılık göstermektedir. Z kuşağının siyasi hayata ilişkin görüşleri, çevreye yönelik görüşleri ve muhtemel etkileri, çalışma hayatına olası etkileri, tüketici olarak davranışları ve z kuşağına nasıl eğitim verileceği gibi birçok konuların araştırıldığı anlaşılmaktadır. Ancak Z kuşağının Atatürk ilkelerine yönelik görüş ve düşünceleri ile araştırmalara bu çalışmanın yazarı tarafından rastlanmamıştır. Bu çalışmada altı çizilmek istenilen diğer bir husus da Atatürk ilkelerinden birisi olan İnkılapçılığın bizzat bu ilkelere uygulandığında ortaya çıkabilecek olası sonuçları gözlemleyebilmektir. Bilindiği gibi Atatürk ilkeleri statik değil dinamiktir. Onun bu dinamikliğini sağlayan unsur içinde barındırdığı bu inkılapçılık anlayışıdır. Bu anlayış toplumun kurallarının ve kurumlarının gelişen ve değişen dünyaya ayak uydurularak sürekli güncelleşmesini ve iyileştirilmesini gerektirir. Bu anlayıştan hareketle Z kuşağının Atatürk ilkelerine bakışını görmek hem Z kuşağı hem de Türkiye’nin geleceğine ilişkin önemli bakış açıları sağlayacaktır. Çalışma Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören birinci sınıf öğretmen adaylarının katılmasıyla gerçekleştirilmiş nitel bir çalışmadır. Çalışmaya toplam 51 öğrenci katılmayı kabul etmiştir. Çalışmada öğrencilerle yüz yüze görüşme yapılmış ve kendilerine inkılapçılık ilkesinin bir yansıması olarak “Atatürk ilkelerine bir ilke daha eklemek isteyeydiniz bu ilke hangisi olurdu?” sorusu yöneltilmiştir. Katılımcıların görüşleri yazılı hale getirilmiş ve incelenerek kategoriler halinde düzenlenmiştir. Bulgular Z kuşağının Türkiye’nin problemlerini çok yakından takip ettiklerini göstermektedir. Z kuşağı öğretmen adayları birçok olası ilkenin yanında özellikle “liyakat” ve “çevreye saygı” ilkelerini ekleyebileceklerini belirtmişlerdir.
  • Publication
    II. Abdülhamid döneminde zirai anlayışın eğitime yansıması
    (Yıldız Teknik Üniversitesi Sultan II. Abdülhamid Uygulama ve Araştırma Merkezi, 2022-05-01) VURGUN, AHMET; Vurgun A.
  • Publication
    1922-1923 ders yılında İzmir’de eğitime bakış
    (İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Yayınları, 2022-01-01) VURGUN, AHMET; VURGUN A.
  • Publication
    19. yüzyıldan 20. yüzyıla Osmanlıcılık-Türkçülük algısı 19. yüzyıl başlarında modernleşme çabası
    (Arvana Yayınları, 2014-01-01) VURGUN, AHMET; ENGİN, VAHDETTİN; ENGİN V., VURGUN A.
  • Publication
    Görsellerden tarihe bakış: Maarif Albümü ışığında Cumhuriyet'in ilk yıllarından eğitim manzaraları
    (2023-09-15) VURGUN, AHMET; VURGUN A., Şenyol C.
    Millî Mücadele’nin başarıyla sonuçlanmasının ardından Türkiye Cumhuriyeti kurulmuş ve Mustafa Kemal Atatürk önderliğinde yeni Türk devletini çağdaş uygarlıklar seviyesine çıkartmak için birçok inkılap gerçekleştirilmiştir. Bu inkılapların en önemlilerinden birini ise eğitim alanında yapılan inkılaplar oluşturur. Bu inkılapların öncelikli amacı, eğitim öğretimde birliği sağlamak ve cumhuriyetin istediği ve ortak bakış açısına sahip kuşakları yetiştirmek olmuştur. Böylece bir yandan kanun, mevzuat, müfredat, ders kitapları konusunda çalışmalar yapılırken öte yandan eğitim kurumlarının teknik ve fiziki altyapısı oluşturulmaya ve iyileştirilmeye çalışılmıştır. Tüm bunlar gerçekleştirilirken ülkedeki mevcut eğitim sistemi ve kurumlarının durum tespitinin de yapılmaya çalışıldığı görülür. Nitekim genç cumhuriyet, Osmanlı’dan miras kalan eğitim sistemi ve kurumlarını yeniden dizayn edip yeni bir sistem ve kurum inşası gerçekleştirmeye çalışmıştır. Bu süreçte, ülkedeki eğitimin panoraması da çıkartılmaya çalışılmış ve Maarif Vekaleti tarafından bir Maarif Albümü hazırlanmıştır. Bu çalışmada, Maarif Albümünden hareketle, ülkedeki mevcut eğitim kurumlarının ve sisteminin görseller üzerinden incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın temel kaynağını Türkiye Cumhuriyeti Maarif Vekaleti tarafından hazırlanıp 1928 yılında yayınlanan Maarif Albümü oluşturur. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden tarihsel araştırma kullanılmıştır. Akabinde tarihsel araştırmanın gereği olarak Maarif Albümündeki görsellerden hareketle, cumhuriyetin ilk yıllarındaki eğitim durumu betimlenmeye çalışılmıştır. İncelenen Maarif Albümünde, cumhuriyetin kuruluşundan itibaren ülkenin çeşitli bölgelerinde faaliyet gösteren ilk, orta ve lise düzeyindeki okullar, bunların fiziki durumu, sınıf içi ve sınıf dışı öğretim, yatakhane, yemekhane, bahçe gibi bölümleri ve sosyal faaliyetleri tespit edilmiştir.
  • Publication
    Geleceğin tarih öğretmenlerinin gözünden geçmişteki tarih öğretmenleri ve uygulamaları
    (2023-09-15) VURGUN, AHMET; VURGUN A.
    Öğretmenin eğitimdeki rolü konusunda çeşitli görüşler bulunmakla birlikte öğrenci üzerindeki etkisi yadsınamaz bir gerçektir. Eğitim-öğretim faaliyetlerinin bir boyutunu, öğretmen ve öğrenci arasındaki karşılıklı etkileşim oluşturur. Tarih eğitiminin de bileşenlerinden birisi öğretmendir. Bu bağlamda öğretmenin eğitimde ve özelde tarih eğitimindeki etkisini ve öğrencilerin gözünden durumunu incelemek, tarih eğitimindeki öğretmen-öğrenci etkileşiminin değerlendirilmesine katkı sağlamış olacaktır. Bu çalışmada, tarih öğretmen adaylarının geçmişteki tarih öğretmenleri ve uygulamaları hakkındaki düşüncelerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışmada, nitel araştırmalarda kullanılan amaçlı örnekleme yöntemine başvurulmuştur. Araştırma bir durum çalışması olduğundan katılımcı sayısı nicel araştırmaya göre daha az tutulmuştur. Araştırmanın çalışma grubunu Marmara Üniversitesinde öğrenim gören 12 tarih öğretmen adayı oluşturmaktadır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu vasıtasıyla toplanan veriler, içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçlara bakıldığında, katılımcıların bahsettikleri öğretmenlerinin ortaokul, lise ve dershanede görev yaptıkları görülmüştür. Ayrıca katılımcılar, tarih öğretmenlerinin sınıf içi davranışları, ders işleyişleri, kullandıkları öğretim yöntemleri hakkında örnekler üzerinden bilgiler vermiştir. Yine tarih öğretmenlerinin derse karşı olan tutumları üzerinde görüş belirttikleri görülmüştür. Bunun yanı sıra katılımcılar, tarih öğretmenlerinin meslek seçimlerindeki etkisi hakkında düşüncelerini ifade etmişlerdir
  • Publication
  • Publication
    Eğitimde modernleşme sürecinde değişimin temel bir dinamiği: Maarif-i Umumiye Nizamnamesi
    (Nobel Yayınevi, 2022-11-01) VURGUN, AHMET; Vurgun A.