Publication: Bilgisayar Eğitiminde Çoklu Zeka Kuramına Göre Proje Tabanlı Öğrenme Modelinin Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisi
No Thumbnail Available
Date
2004
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Eğitimde son yıllarda oldukça önemli bir yer kazanan çoklu zekâ kuramı, bütün çocukların sahip oldukları doğal ve gizli güçleri, potansiyelleri ve yetenekleri bularak onları geliştirmeyi vurgulayan felsefesi ile eğitime yeni bir bakış açısı kazandırmıştır. Bu çalışmada, bilgisayar derslerinde uygulanmak üzere seçilen proje tabanlı öğrenme modeli ile klâsik öğrenme modeli karşılaştırılmış, proje tabanlı öğrenme modelinde oluşturulan grupların aynı veya farklı zekâ alanları baskın öğrencilerden oluşmasının öğrenci başarısı üzerindeki etkisi incelenmiştir. Böylece, zekâ alanlarının bir proje üretiminde ne kadar etkili olduğu belirlenirken, öğrenci öğrenmelerinde bireysel ilgi, yetenek ve zekâ alanlarına dikkat edilmesinin gereği ve önemi de gözlenmeye çalışılmıştır. İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinden yetmiş beş kişi ile yapılan çalışmada öğrencilerin eğilimli oldukları zekâ alanları göz önüne alınarak, ön test-son test grup uygulaması yapılmıştır. Çalışma bulguları, proje tabanlı öğrenme modelinin öğrenci başarısı üzerinde olumlu etkisinin varlığını gösterirken, öğrencilerin bireysel ilgi ve yeteneklerine uygun öğretim yöntemi seçiminin önemini de doğrular niteliktedir.