Publication:
1990'ların ortalarından 2018'e : Bollywood ve Endonezya Sineması’nda Müslüman kimliğinin temsili

dc.contributor.advisorBarlas Bozkuş, Şeyda
dc.contributor.authorBarbhuiya, Hisham
dc.contributor.departmentMarmara Üniversitesi
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentSinema Bilim Dalı
dc.date.accessioned2023-01-25T05:57:53Z
dc.date.available2023-01-25T05:57:53Z
dc.date.issued2022
dc.description.abstractBu tez, 1990'lar ve 2000'lerdeki Bollywood ve Endonezya filmlerinin karşılaştırmalı bir incelemesini yapmayı amaçlamaktadır. Bollywood ve Endonezyalı film yapımcılarının özellikle 90'lardan 2018'e kadar Müslümanları betimleyen ve kimliği tartışan eserlerinin sosyolojik bir içerik yorumlamasıdır. Müslüman tasvirindeki farklılıkların ardındaki motifler, kültürel emperyalizm ve temsil ışığında analiz edilmekte ve araştırılmaktadır. Bu araştırma, sinemanın anlatısını ve Müslümanları temsil etme girişimlerini deşifre ederek Hindistan ve Endonezya'daki kimlik, temsil, tarih ve güncel meselelere odaklanmaktadır. Bu çalışma, bu amaçla üç Bollywood filmine (Aloo Chaat, My Name is Khan, Padmavat) ve üç Endonezya filmine (Assalamualaikum Beijing, Tanda Tanya, ve Surga Yang Tak Dirindukan) odaklanmaktadır.
dc.description.abstractThis thesis aims to be a comparative study of Bollywood and Indonesian movies in the 1990s and 2000s. It is a sociological genre analysis of the works of Bollywood and Indonesian film-makers which depict Muslims and discuss identity, especially during the 90s till 2018. The motives behind the differences of Muslim depiction are analysed and explored in the light of cultural imperialism and representation. The thesis focuses on identity, representation, history, and contemporary issues in India and Indonesia by deciphering the narrative of cinema and their attempts at representing Muslims. This work focuses on three Bollywood movies—Aloo Chaat, My Name is Khan, Padmavat—and three Indonesian movies—Assalamualaikum Beijing, Tanda Tanya, and Surga Yang Tak Dirindukan —for the purpose.
dc.format.extentX, 185 s.
dc.identifier.urihttps://katalog.marmara.edu.tr/veriler/cokluortam/cokluortam/C/F/A/D/D/EK06A7F89C.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11424/285834
dc.language.isoeng
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectHindistan
dc.subjectBollywood
dc.subjectBaşörtüsü
dc.subjectEndonezya
dc.subjectMüslüman Karşıtı Önyargı
dc.subjectMalezya
dc.subjectPakistan India
dc.subjectBollywood
dc.subjectHijab
dc.subjectIndonesia
dc.subjectAnti-Muslim Bias
dc.subjectMalaysia
dc.subjectPakistan
dc.title1990'ların ortalarından 2018'e : Bollywood ve Endonezya Sineması’nda Müslüman kimliğinin temsili
dc.title.alternativeRepresentation of Muslim identity in Bollywood and Indonesian cinema : mid-90s to 2018
dc.typedoctoralThesis
dspace.entity.typePublication
local.item.notesBibliyografya.
local.yordam.id3C040EFA-7BC3-C844-A7D8-2D8528A8F1C4

Files

Collections