Publication: Bireylerin futbol taraftarı olmasını etkileyen güdüler ile sadakat arasındaki ilişki: Fenerbahçe taraftarları üzerine bir uygulama-The relationship between motivation, which prompts individuals to be soccer fans, and loyalty: a study on Fenerbahce fans
Loading...
Date
2010
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Öneri Dergisi
Abstract
Özet
Bu çalısmanın amacı, bireyleri futbol izleyicisi ve
taraftarı olmaya motive eden güdüler ile, Fenerbahçe
taraftarlarının takımlarına yönelik sadakati arasındaki
iliskinin incelenmesidir. Sadakat davranıssal ve tutumsal
olarak iki boyut halinde incelenirken, motivasyon değiskeni 8
boyut (ekonomi, kaçıs, gruba bağlılık, aile, hos gerilim
(eustress), özdeğerlilik (self-esteem), estetik ve eğlence) olarak
incelenmistir. Arastırma için 796 Fenerbahçe taraftarına
anket uygulanmıstır. Motivasyon boyutları faktör analiziyle
test edilip yeni 4 faktör (heyecanı paylasım, haz alma, estetik
ve eğlence) yaratılırken, sadakat ile motivasyon faktörleri
arasında anlamlı bir iliski bulunmustur. Ayrıca sadakat ve
motivasyon faktörleri demografik değiskenler ile test edilmis ve
farklılıklar arastırma bulgularında belirtilmistir.
Abstract
The purpose of this study is to explore the relations
between motives that impact individuals to be soccer spectators
and fans and loyalty toward Fenerbahçe soccer team. Loyalty
is measured in both behavioral and attitudinal dimensions; on
the other hand motivation has eight dimensions including
economic, escape, group affiliation, family, eustress, selfesteem,
aesthetics, and entertainment. 796 Fenerbahçe fans
were surveyed for this study. Motivation dimensions were
included in factor analysis and four dimensions were finalized
for Fenerbahçe fans including sharing excitement, having
pleasure, aesthetic and entertainment. The motivation factors
and loyalty have a significant relationship. Loyalty and
motivation factors have also been tested with demographics
and findings are included in the study.
Description
Keywords
Spor Pazarlaması, Spor Tüketicileri, Sadakat, Motivasyon, Sport Marketing, Sport Consumer, Loyalty, Motivation