Publication:
Bireylerin futbol taraftarı olmasını etkileyen güdüler ile sadakat arasındaki ilişki: Fenerbahçe taraftarları üzerine bir uygulama-The relationship between motivation, which prompts individuals to be soccer fans, and loyalty: a study on Fenerbahce fans

Loading...
Thumbnail Image

Date

2010

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Öneri Dergisi

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Özet Bu çalısmanın amacı, bireyleri futbol izleyicisi ve taraftarı olmaya motive eden güdüler ile, Fenerbahçe taraftarlarının takımlarına yönelik sadakati arasındaki iliskinin incelenmesidir. Sadakat davranıssal ve tutumsal olarak iki boyut halinde incelenirken, motivasyon değiskeni 8 boyut (ekonomi, kaçıs, gruba bağlılık, aile, hos gerilim (eustress), özdeğerlilik (self-esteem), estetik ve eğlence) olarak incelenmistir. Arastırma için 796 Fenerbahçe taraftarına anket uygulanmıstır. Motivasyon boyutları faktör analiziyle test edilip yeni 4 faktör (heyecanı paylasım, haz alma, estetik ve eğlence) yaratılırken, sadakat ile motivasyon faktörleri arasında anlamlı bir iliski bulunmustur. Ayrıca sadakat ve motivasyon faktörleri demografik değiskenler ile test edilmis ve farklılıklar arastırma bulgularında belirtilmistir. Abstract The purpose of this study is to explore the relations between motives that impact individuals to be soccer spectators and fans and loyalty toward Fenerbahçe soccer team. Loyalty is measured in both behavioral and attitudinal dimensions; on the other hand motivation has eight dimensions including economic, escape, group affiliation, family, eustress, selfesteem, aesthetics, and entertainment. 796 Fenerbahçe fans were surveyed for this study. Motivation dimensions were included in factor analysis and four dimensions were finalized for Fenerbahçe fans including sharing excitement, having pleasure, aesthetic and entertainment. The motivation factors and loyalty have a significant relationship. Loyalty and motivation factors have also been tested with demographics and findings are included in the study.

Description

Keywords

Spor Pazarlaması, Spor Tüketicileri, Sadakat, Motivasyon, Sport Marketing, Sport Consumer, Loyalty, Motivation

Citation

Collections