Publication:
Akreditasyon ile ilgili yazılmış lisansüstü eğitim tezlerinin incelenmesi

No Thumbnail Available

Date

2023-06-10

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çalışmanın amacı akreditasyon konusunda yapılmış lisansüstü eğitim tezlerini içerik ve yöntem bakımından incelemek ve elde edilen bulgular doğrultusunda öneriler geliştirmektir. Doküman analizine dayalı nitel bir çalışma olan araştırmanın verilerini Türkiye’de akreditasyon konusu ile ilgili yazılmış 95 lisansüstü eğitim tezi oluşturmaktadır. Araştırmada tezler üzerinde şu sorular incelenmiştir: Tezlerin yıllara ve lisansüstü düzeylere göre dağılımı nasıldır, tezlere danışmanlık yapan öğretim üyelerinin unvanlarının dağılımları nasıldır, tezlerde hangi araştırma yöntemleri kullanılmıştır, tezlerde hangi araştırma modelleri/desenleri kullanılmıştır, tezlerde hangi örneklem/çalışma grubu ile çalışılmıştır, tezlerde hangi veri toplama araçları kullanılmıştır, tezlerin anabilim dallarına göre dağılımları nasıldır ve tezlerin üniversitelere göre dağılımı nasıldır? Yapılan incelemeler neticesinde ulaşılan bulgular şunlardır: Türkiye’de akreditasyon konusuyla ilgili tezler en fazla yüksek lisans düzeyinde ve 2019 yılında yapılmıştır, tezlere en çok profesör unvanına sahip akademisyenler danışmanlık yapmıştır, tezlerde en çok nicel araştırma yöntemi ve tarama modeli kullanılmıştır, veriler en çok sağlık personellerinden elde edilmiştir ve veri toplama aracı olarak en çok anket kullanılmıştır, konuyla ilgili en fazla tez eğitim bilimleri ana bilim dalında yapılmıştır ve üniversiteler içerisinde de akreditasyon konulu en çok tez Marmara Üniversitesi’nde ve Dokuz Eylül Üniversitesi’nde yapılmıştır. Elde edilen bu bulgular doğrultusunda da araştırmacılara ve uygulayıcılara yönelik birtakım öneriler geliştirilmiştir.
Abstract: The aim of this study is to examine the graduate theses on accreditation in terms of content and method and to develop suggestions in line with the findings. A qualitative study based on the data of the research, which was written document analysis regarding accreditation in Turkey constitute 95 graduate thesis. The following questions were examined on theses in the study: How is the distribution of theses by years and graduate levels, how is the distribution of the titles of faculty members advising theses, which research methods were used in theses, which research models / patterns were used in theses, which sample / study group were studied in theses, which data collection tools were used, how is the distribution of theses according to departments and what is the distribution of theses according to universities? The findings obtained as a result of the examinations are as follows. Thesis on the topic of accreditation in Turkey up to graduate level and was built in 2019. Most of the academicians with the title of professors acted as consultants for the theses, the quantitative research method and the survey model were used the most in the theses. Most of the data were obtained from healthcare professionals and the questionnaire was used the most as the data collection tool. The most theses on the subject were made in the department of educational sciences and the most theses on accreditation among universities were made in Marmara University and Dokuz Eylül University.

Description

Keywords

Accreditation, Graduate Education, Document Analysis, University, Thesis, Akreditasyon, Lisansüstü Eğitim, Doküman Analizi, Üniversite, Tez

Citation

ÇAYAK S., KARSANTIK İ., \"Akreditasyon ile İlgili Yazılmış Lisansüstü Eğitim Tezlerinin İncelenmesi\", Uluslararası 21.yy. Eğitim Araştırmaları Kongresi, Burdur, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2023

Collections