Publication:
İş tatmini ve çalışan bağlılığına yönelik kurumsal sosyal ağların incelenmesi

dc.contributor.advisorDirsehan, Taşkın
dc.contributor.authorAkın, Oğuzhan
dc.contributor.departmentMarmara Üniversitesi
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.contributor.departmentGlobal Pazarlama Bilim Dalı
dc.date.accessioned2022-07-26T21:28:47Z
dc.date.available2022-07-26T21:28:47Z
dc.date.issued2022
dc.description.abstractKuruluşların kendilerine özel kurumsal sosyal ağları benimsemesi ve bu ağları kullanımı her geçen gün giderek artmakta ve daha da önem kazanmaktadır. Kurumsal sosyal ağlar, şirketlerin dijitalleşmesine katkı sağlamanın yanında çalışanlar için ekstra bir sosyalleşme alanı olmaktadır. Çalışanlar ise çalıştıkları şirketlerin dijitalleşmesine giderek daha çok önem vermektedir. Bu araştırma kurumsal sosyal ağların iş tatminine ve çalışan bağlılığına etkisinin olup olmadığını araştırma amacıyla yapılmıştır. Araştırma modeli Teknoloji Kabul ve Kullanım Birleştirilmiş Modeli üzerine kurgulanmış ve yeni değişkenler bu modele eklenmiştir. 282 kişiyle online olarak anket çalışması yapılarak sonuçlar analiz edilmiştir. Çalışmada kullanım davranışının kullanıma devam etme niyeti üzerinde, kullanıma devam etme niyetinin ise iş tatmini üzerinde, en sonunda ise iş tatmininin çalışan bağlılığı üzerinde anlamlı ve pozitif bir etkisinin olduğu ortaya çıkmıştır. Ancak kurumsal sosyal ağları kullanıma devam etme niyetinin, çalışan bağlılığı üzerinde direkt bir etkisinin olmadığı saptanmıştır. Çalışma, kurumsal sosyal ağların ve bu ağları kullanmanın, çalışanların şirketlerine olan bağlılığını artırdığını ortaya koymuştur.
dc.description.abstractThe adoption and use of enterprise social networks by organizations is increasing day by day and gaining more importance. Enterprise social networks not only contribute to the digitalization of companies, but also become an extra socialization area for employees. Employees, on the other hand, attach more and more importance to the digitalization of the companies they work for. This research was conducted to investigate whether enterprise social networks effect job satisfaction and employee engagement. The research model was built on the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT) model and new variables were added to this model. An online survey was conducted with 282 people and the results were analyzed. In the study, it was revealed that usage behavior has a significant and positive effect on intention to continue using, intention to continue using has a significant effect on job satisfaction, and finally job satisfaction has a significant and positive effect on employee engagement. However, it was determined that the intention to continue using enterprise social networks does not have any effect on employee engagement. The study revealed that enterprise social networks increase employee engagement.
dc.format.extentIX, 101 s.
dc.identifier.urihttps://katalog.marmara.edu.tr/veriler/cokluortam/cokluortam/F/B/F/B/A/624e08389d758.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11424/280787
dc.language.isotur
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectBusiness
dc.subjectİşletme
dc.titleİş tatmini ve çalışan bağlılığına yönelik kurumsal sosyal ağların incelenmesi
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.item.notesBibliyografya.
local.yordam.id5F38A958-99A0-2246-B938-8A04B5FB56F8

Files

Collections