Publication:
7-11 Sınıf Öğrencilerinin Yerçekimi Konusundaki Kavram Yanılgıları

No Thumbnail Available

Date

2002

Authors

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Araştırmanın amacı, yerçekimi konusunu öğrencilerin kavrayıp kavramadığını ve bu kavramın sınıflara göre gelişip gelişmediğini araştırmaktır. Bu araştırma öğrencilerin yerçekimi konusunda yeterli bilgi düzeylerine sahip olup olmadıklarını göstermesi ve bu konuda yapılacak çalışmalara kaynak teşkil etmesi bakımından önemlidir. Araştırma evrenini 1998-1999 öğretim yılında istanbul ili Kadıköy ilçesindeki bir fen , bir özel, bir de devlet okulunda okuyan öğrenciler, örneklemini ise bu okulların 7.8.9.10. ve 11. sınıflarında okuyan 230 öğrenci teşkil etmektedir. Araştırmada; yerçekimi ile ilgili 7 açık uçlu soru kullanılmıştır. Bu sorulara öğrencilerin verdikleri cevaplar, anlama, yanılma, anlamama, boş bırakma şeklinde gruplandırılrnış, daha sonra da yanılgılar kendi içlerinde gruplandırılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler bilgisayar ortamına geçirilerek değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır . Bulunan sonuçlara göre öneriler getirilmiştir. Öğrencilerin işaretlediği cevap şıkları ile bu şıklara getirdikleri açıklamalar karşılaştırılarak ortak kavram yanılgılarının değişik yaş gruplarında tekrarlanan ortak öğeleri tespit edilmiştir.
The purpose of the work is to investigate how students understand the concept of gravitation and whether or not this understanding gets better depending on the level of their grades. This research is important from point of views at first it is realised that the students do not have enough knowledge about gravitation, and this work maybe used as a source for future studies. The research is carried out on 230 students of 7th to 11th grades in the three high school, which are a science, a private, a public schools, at Kadıköy in Istanbul in the 1998-99 academic year. Seven-open end questions asked students about gravitation. The answers are classified into groups as right, wrong confusing and empty answers. Then the confusing answers are also classified into subgroups. The results are evaluated using computer programs. By comparing the answer of choice with their explanations for choosing this answer, the common misconceptions were investigated with respect to different groups of the student ages.

Description

Keywords

Citation

Collections