Publication:
On Haftalık Psikolojik Beceri Antrenman_x000D_ Programının Genç Futbolcuların Kaygı,_x000D_ Özsaygı, Güdülenme, Dikkat ve Şut İsabet_x000D_ Oranı Üzerine Etkisi

Loading...
Thumbnail Image

Date

2018-11-30

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu araştırmanın amacı hedef belirleme, imgeleme,içsel konuşma, performans öncesi rutin, konsantrasyon ve kendini izleme (self monitoring) tekniklerikullanılarak planlanan 10 haftalık psikolojik beceriantrenman programının genç futbolcuların kaygı,özsaygı, güdülenme, dikkat ve şut isabet oranlarınaolan etkisini incelemektir. Araştırmanın örneklemini2016-2017 yılında Süper Toto Süper Ligde oynayanprofesyonel bir futbol kulübünün U16 ve U17 erkekaltyapı futbol takım oyuncuları oluşturmaktadır.Araştırmaya uygun örnekleme yöntemi ile seçilen 30oyuncu katılmış ve oyuncuların 15’i deney, 15’i kontrolgrubu olarak belirlenmiştir. Araştırma kapsamındaSporda Kaygı Ölçeği 2 (SAS-2), Sporda GüdülenmeÖlçeği, Kendini Fiziksel Tanımlama Envanteri, D2 Dikkat Testi ve şut parkuru kullanılmıştır. Ölçme araçlarıpsikolojik beceri antrenman programı başlamadan birhafta önce öntest kapsamında, uygulama bittikten bir hafta sonra ise sontest kapsamında uygulanmıştır. Eldeedilen verilerin analizinde deney ve kontrol gruplarının sontest puanlarını karşılaştırmak için tek faktörlüKovaryans Analizi (ANCOVA) kullanılmıştır. Araştırmasonucunda psikolojik beceri antrenmanına katılan gençfutbolcuların özsaygı ve dikkat düzeylerinde anlamlıfarklılık görülürken somatik kaygı, endişe, güdülenmeve şut isabet puanlarında farklılık görülmemiştir. Sonuçolarak hedef belirleme, imgeleme, içsel konuşma, performans öncesi rutin, konsantrasyon ve kendini izlemeteknikleri kullanılarak hazırlanan 10 haftalık psikolojikbeceri antrenmanı genç futbolcuların özsaygı ve dikkatdüzeylerini olumlu yönde etkilediği söylenebilir.
The purpose of this study was to examine the impact of 10 weeks psychological skills training_x000D_ program which included goal setting, imagery, selftalk, pre-performance routine, concentration and self_x000D_ monitoring on the anxiety, motivation, self-esteem,_x000D_ attention and shotting performance of youth football_x000D_ players. The sample of this study consisted of soccer_x000D_ players from U16 and U17 team players of one soccer_x000D_ club which competed at Turkish Super league during_x000D_ 2016-2017 season. 30 soccer players were seleceted_x000D_ by using convenient sampling and were assigned to_x000D_ experiemental and control group equally. The Sport_x000D_ Anxiety Scale-2, The Sport Motivation Scale (Adolescent version), Physical Self-Description Questionnaire (Self-esteem subscale), D2 Attention Test and_x000D_ shotting performance were used as data collection_x000D_ instruments. Data were collected from both experiemental and control group before and after 10 week psycholoıgical skill training. Data were analysed by_x000D_ using Analysis of Covariance (ANCOVA). The results of_x000D_ the study indicated that the psychological skill training_x000D_ program had a significant influence on self-esteem and_x000D_ attention but there was no significant differences in_x000D_ somatic anxiety, worry, motivation and shooting performance bewteen experiemental and control group. It_x000D_ can be concluded that the psychological skill training_x000D_ program that consist of goal setting, imagery, self-talk,_x000D_ pre-performance routine, concentration and self monitoring techniques influence youth soccer players’ selfesteem and attention levels positively.

Description

Keywords

Citation

Collections