Publication: 2018 6. Sınıf fen bi̇li̇mleri̇ öğreti̇m programına ili̇şki̇n öğretmen görüşleri̇
No Thumbnail Available
Date
2021-06-20
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
u araştırmanın temel amacı 2018 yılında uygulamaya konan 6. Sınıf fen bilimleri öğretim programının,
programın kazanım, içerik, öğrenme öğretme süreçleri ve ölçme değerlendirme süreçleriyle ilgili
öğretmen görüşlerine başvurularak değerlendirilmesidir. Araştırmada karma modelden yararlanılmıştır.
2020-2021 eğitim öğretim yılında İstanbul’da görev yapan öğretmenler arasında kolay ulaşılabilir durum
örneklemesine göre seçilmiş 156 fen bilimleri öğretmeni araştırmanın örneklemini oluşturmuştur.
Araştırmada nicel verilerin toplanmasında Kuvvetliışık Bilaloğlu (2013) tarafından geliştirilen anketten,
nitel verilerin toplanmasında açık uçlu sorulardan yararlanılmıştır. Anket aracılığıyla toplanan nicel
verilerin analizinde SPSS 24 paket programındaki uygun yöntemler, açık uçlu sorularla toplanan nitel
verilerin analizinde ise içerik analizinden faydalanılmıştır.
Araştırma bulgularında öğretmen görüşlerinin kazanım, içerik, öğrenme-öğretme süreçleri ve ölçme
değerlendirme boyutlarında çeşitli değişkenlere göre farklılaştığı sonuçlarına ulaşılmıştır.
Fen bilimleri öğretmenlerinin 6. Sınıf fen bilimleri öğretim programını uygularken daha çok kurum
imkanlarının yetersizliği ile ilgili sıkıntı yaşadıkları ve daha fazla süreye ihtiyaç duydukları görülmüştür.
Description
Keywords
Sosyal ve Beşeri Bilimler, Social Sciences and Humanities, Sosyal Bilimler (SOC), Social Sciences (SOC), Fen Bilimleri, Öğretim Programı, Öğretmen Görüşleri, Program Değerlendirme
Citation
Eminoğlu Küçüktepe S., Gürdal B., \"2018 6. SINIF FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİM PROGRAMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ\", 12th International Congress on New Trends in Education 12’inci Uluslararası Eğitimde Yeni Yönelimler Kongresi, Aksaray, Türkiye, 19 - 20 Haziran 2021