Publication:
2018 6. Sınıf fen bi̇li̇mleri̇ öğreti̇m programına ili̇şki̇n öğretmen görüşleri̇

No Thumbnail Available

Date

2021-06-20

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

u araştırmanın temel amacı 2018 yılında uygulamaya konan 6. Sınıf fen bilimleri öğretim programının, programın kazanım, içerik, öğrenme öğretme süreçleri ve ölçme değerlendirme süreçleriyle ilgili öğretmen görüşlerine başvurularak değerlendirilmesidir. Araştırmada karma modelden yararlanılmıştır. 2020-2021 eğitim öğretim yılında İstanbul’da görev yapan öğretmenler arasında kolay ulaşılabilir durum örneklemesine göre seçilmiş 156 fen bilimleri öğretmeni araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırmada nicel verilerin toplanmasında Kuvvetliışık Bilaloğlu (2013) tarafından geliştirilen anketten, nitel verilerin toplanmasında açık uçlu sorulardan yararlanılmıştır. Anket aracılığıyla toplanan nicel verilerin analizinde SPSS 24 paket programındaki uygun yöntemler, açık uçlu sorularla toplanan nitel verilerin analizinde ise içerik analizinden faydalanılmıştır. Araştırma bulgularında öğretmen görüşlerinin kazanım, içerik, öğrenme-öğretme süreçleri ve ölçme değerlendirme boyutlarında çeşitli değişkenlere göre farklılaştığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Fen bilimleri öğretmenlerinin 6. Sınıf fen bilimleri öğretim programını uygularken daha çok kurum imkanlarının yetersizliği ile ilgili sıkıntı yaşadıkları ve daha fazla süreye ihtiyaç duydukları görülmüştür.

Description

Keywords

Sosyal ve Beşeri Bilimler, Social Sciences and Humanities, Sosyal Bilimler (SOC), Social Sciences (SOC), Fen Bilimleri, Öğretim Programı, Öğretmen Görüşleri, Program Değerlendirme

Citation

Eminoğlu Küçüktepe S., Gürdal B., \"2018 6. SINIF FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİM PROGRAMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ\", 12th International Congress on New Trends in Education 12’inci Uluslararası Eğitimde Yeni Yönelimler Kongresi, Aksaray, Türkiye, 19 - 20 Haziran 2021

Collections