Tez Koleksiyonu / Thesis Collection
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Tez Koleksiyonu / Thesis Collection by Language "swe"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Metadata only Sosyal sorumluluk uygulamalarının marka imajına etkisi (petrol işletmelerinde uygulamalı bir örnek)(Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006) Göksu, Fatma; Peltekoğlu, Filiz Balta; İletişim Bilimleri Anabilim Dalı Halkla İlişkiler Bilim DalıÖZETBugün markaların toplumda üstlendikleri rolün öneminin anlaşılması, birbirinden rekabetçi anlamda farklı algılanması, toplumun markaların toplumsal fayda doğrultusunda ne yapabileceklerini sorgulamaya başlamaları, markaları bazı değişimlere öncülük etmeye zorlamıştır. Toplumuna yatırım yapmayan, müşteri ve tüketicilerinin rasyonel, duygusal ve manevi beklentilerine cevap vermeyen markaların yaşamlarını sürdürmeleri mümkün değildir. Bu noktada, markaların, toplumun ve tüketicilerin güven ve desteğini kazanmaları, toplumdan alıp götürdüklerini yerine getirmeleri onlara olumlu bir itibar kazandıracaktır. Markaların ticari bir güç, rekabette avantaj ve kısacası olumlu bir imaj elde edebilmeleri için üzerinde durmaları gereken en önemli iletişim stratejilerinden biri de sosyal sorumluluk uygulamalarıdır.Sosyal sorumluluk bilincine sahip olan markaların ürünleri daha çok tercih edildiği, toplumda daha çok saygı gördüğü, hizmetlerinin satın alındığı, verdiği mesajların daha kolay algılandığı ve benimsendiği bilinmektedir. Bu bağlamda, markalar kar elde etmelerinin ve varlıklarını sürdürmelerinin yanı sıra, toplumun yaşam standardını yükseltmek ve genel refahını korumak, toplumsal sorunlara çözüm üretmek, toplumdaki müşteri ve tüketicilerinin beklentilerine uygun faaliyet göstermek zorundadırlar. Bu çerçevede, Türkiye’deki petrol işletmelerinin sosyal sorumluluklarını yerine getirmelerinin tüketiciler tarafından algılanış şekli ve marka imajı ile ilişkili olup-olmadığı, bu işletmelerin topluma, tüketiciye, çevreye, sağlığa, eğitime, ekonomik gelişime, sportif, kültürel ve sosyal nitelikli etkinliklere karşı sorumlu bir yaklaşım benimsemesinin marka imajına etkisi uygulamalı bir araştırma ile ortaya konulmuştur.ABSTRACTIn our age, importance of social role of brands is perceived and society has started questioning brands and their probable positive role for social interest. All this process made brands pioneers for some social developments.Brands, which don’t invest society and don’t answer to rational, emotional and moral expectations and needs of their clients and customers, can’t live long. At this point, brands can gain positive reputation by gaining trust and support of society and customers as well as giving back to the society that took from it. One of the important communication strategies for brands is social responsibility campaigns, in doing so; brands gain commercial power and competitive advantage and positive image.It is known that, the products of brands which give importance to social responsibility are more preferable and respected in society; messages given by these brands are easily understood by society. In this content, it can be said that, brands not only should have profit, but also should increase living standards of society and protect its welfare, and should act according to customers’ and clients’ expectations and needs. This study was done in some petroleum companies of Turkey and aimed to investigate their social responsibility activities, and try to answer this questions; how this activities are percepted by society, is there a relation between their brand image and the effect of their social responsibility campaigns, if this companies get any positive influence for their brands by social campaigns that support society, customer, environment, health, education, economic growth, sports, cultural and social activities. All this answers are products of a field research.